Patek Philippe only (Deel 2)

morgen begint de nieuwe week kan je hem meteen bestellen

Real men wear pink! :muscle:t2:

Doe dat maar. Ik kan niet wennen aan de dial layout van de 5146. Not the prettiest IMHO.

3 likes

Voor dat geld…. liever een 5110 :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Dan liever een 5230R. Maar smaken verschillen gelukkig :grin:.

1 like

Helemaal eens. De 5146 heeft de originele lay-out van de eerste annual calendar. Toen nam Patek genoegen met een scheel gemankeerd design omdat ze al blij was dat de complicatie werkte.

Als het per se een annual calendar moet zijn voor die prijs dan is de 5396R veel mooier. Heb je nog uitgebreide keuze in wijzerplaten ook.

Jij vindt die mooier maar ik vind dat die nog niet eens in de buurt komt.

1 like

Maar deze schele, verbaasde gast kan je toch niet echt mooi vinden? (Ik probeer je alleen te behoeden voor alweer een grote uitgave hè…).

3 likes

Smaken verschillen gelukkkig , maar bij dit model als ik hem snel in 1 oogopslag voorbij zie komen zou ik met de lay-out denken dat t een replica is :face_with_peeking_eye:

5 likes

Heeft wel ‘n leuke moustache, vind ik.

2 likes

Fijn dat iedereen het zo goed met mij voor heeft :smiley:

7 likes

De vensters van de 5396 staan veel te dicht op elkaar. Het is net als iemand bij wie de ogen te dicht bij elkaar staan. Doe mij de 5146 (r, g of p) maar…

image
image

1 like

De sub dials van de 5146 staan niet alleen te dicht bij elkaar, maar óók nog eens te hoog. De lume wijzers zijn minder mooi, de kast is minder strak, de merknaam is ertussen gefrot. Het geheel is veel te druk en uit balans. Ik vind het oprecht verbazend dat een merk met de historie van Patek zoiets uitbracht, aangezien alle (perpetual) calendars tot dat moment heel anders waren qua verhoudingen. Dus ik kan niet anders dan luiheid de schuld geven.

De 5396 is makkelijker afleesbaar, rustiger, strakker vormgegeven en oogt meer ontwikkeld als geheel. Sluit ook beter aan op de historische modellen en design

Ik vind de 5396 absoluut inferieur aan de 5146. Wat jij allemaal schetst ter harte genomen vind ik hem juist wel mooi en een beetje left-field. Ik vind hem ook mooier dan de 5205R. Hier zullen we het dus niet over eens worden, wat verder prima is. Ik vind de 5146 één van de leukere. De 5396 kan mij esthetisch totaal niet bekoren en de dag- en maandaanduiding vind ik zelfs spuuglelijk gepositioneerd. Je krijgt er zo’n Robocop-idee van.

3 likes

Wat een leven in het Patek topic :sunglasses:

Ben nog niet welvarend genoeg, maar in de toekomst zou mijn JLC best plaats mogen maken voor een Calatrava weekly calendar: 40mm, staal, zwarte wijzers en indexen, gek lettertype :white_check_mark:

Foto van Hodinkee voor de sfeer:

-edit, oh en kijk die kastpootjes dan :heart_eyes:

12 likes

Ik vind beiden lelijk. De bovenste heeft die subdails inderdaad vlak naast elkaar staan. Maar bij de onderste zijn aan de bovenkant van de subdail de wijzers er doorheen doorheen gehaald en aan de onderkant de datum.

2 likes

Wat een gedoe over de 5146 en 5396… :joy:

De mooiste. :sunglasses:

.
.

22 likes

Ik was net vergeten jou te vragen jouw exemplaar nog eens te posten. Jij hebt met afstand de mooiste👌

Ja die is leuk.

Maar ik vond hem heel eerlijk gezegd een beetje tegenvallen in het echt.

Wellicht ook omdat het staal is. Dat draagt toch anders.

9 likes

Die is ook mooi maar ik vind die zalm-kleurige een stuk mooier!

Eigenlijk zijn ze allemaal wel mooi. Ik voel me hier overigens minder in mijn natuurlijke habitat dus ik ga mij weer in het groene melden. Beter voor iedereen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like