Patek Philippe only (Deel 2)

16 likes

Zo mooi

21 likes

Dit is wel oprecht de mooiste, ja.

1 like

Doré bedoel je waarschijnlijk.

Ja die is mooier. Prijskaartje ook :rofl:

En eigenlijk is de first series van de 3940 nog het allermooiste.

Ook de dore versie.

10 likes

Ja mooi. Blauw zeker. Nadeel is de grotere typografie. Dat is minder. Ondanks zijn iets grotere formaat lijkt alle tekst ‘op elkaar’ te staan.

En dan is er nog de vraag breguet numerals met leaf wijzers of normale indexen maar ook imho mooiere wijzers.

Problems problems :sweat_smile:

3 likes

ik zie het niet?

Hoor al jaren dat mensen dat minder mooi vinden.
En ik vind bij patek de cijfers vanaf dag 1 al mooi

:sweat_smile:

1 like

Tsja.

1 like

Oogt ook wel fors, zal aan de foto liggen. Voorlopig nog maar even sparen en wat promoties maken :sweat_smile:

1 like

Dat ligt aan de foto.
Alhoewel hij natuurlijk ook niet klein draagt door de grote wijzerplaat.

.

14 likes

Ik denk dat we hier gewoon tegen een smaak tegenstelling aanlopen. Ik vind de vensters van de 5396 esthetisch foutief geplaatst, jij de registers van de 5146. Kan ik mee leven. Ik vind alleen dat registers, zoals bij de 5146 maar ook chronoregisters zoals bij de 5170 of zelfs de Datograph familie van Lange, niet noodzakelijkerwijs uitsluitend op de lijn 3-9 geplaatst hoeven te zijn. Ik meen zelfs dat dit bij de 5170, cal. CH 29-535 PS, gedaan is om de replicaindustrie tegen te werken. Verder heb je natuurlijk ook de twee verschillende ’stijlen’, de vensterstijl vs de registerstijl, voor beiden valt wat te zeggen. Voor nu heb ik een JLC perp met registers en een BP triple met vensters. Wellicht dat er ooit een GO Senator of een Ulysse-Nardin Perpetual Ludwig bijkomt. Voor het geld zal die PP er waarschijnlijk nooit bijkomen.

5 likes

Die jlc is het beste waar voor je geld. Zeker grijs.

Die maken wel meer mooie horloges met complicaties.

Maar met venster vind ik ze nog mooier. :laughing:

Wat een levendig topic hier opeens! Heb deze nog eens uit de kluis getrokken, wat blijft het een heerlijk horloge :ok_hand:t2:

21 likes

Blauw :blue_heart:

1 like

Hahaha baas!

1 like

Ik post de verkeerde zie ik nu :sweat_smile:

1 like

Zeer fraai! :face_exhaling:

Heel lekker ding!

De 5396 is eigenlijk een (matige) re-make van de allermooiste Patek ooit gemaakt, de 3448 perpetual. Plaatje voor de sfeer:

16 likes

5107J :smiling_face_with_three_hearts:

8 likes