Patek Philippe only (Deel 2)

Geen ervaring hier, maar zoals met elk horloge en zeker een Calatrava, passen voor het kopen, want maten en diameters zeggen helemaal niks bij Patek. (Rechte lugs, concaaf etc allemaal van invloed hoe het draagt en oogt).
:+1:

Nb mooi horloge :smiley:

1 like

Binnenkort een 5130r te koop bij Bulang

Ook niet te versmaden zo lekker :ok_hand:

Sucker 4 concaaf

19 likes

Ja ook super mooi! Alleen zo goed als 40mm, dat vind ik teveel voor een rosé gouden dresser met lichte dial. Doe mij maar de 5110. Pateks dragen al vaak groter dan ze zijn.

2 likes

Of de rosé gouden Laurent Ferrier Classic Origin of de rosé gouden VC Fiftysix Day Date? Beiden met lichte dail en 40 mm, maar ze vallen volgens mij kleiner.

Voor de liefhebbers.

.

40 likes

Ja, ik heb er een. Wat wil je weten?

2 likes

De schaduw op de 6 mooi “gepakt” :sunglasses:

2 likes

Moest de lamp idd ergens laten :sweat_smile:

2 likes

Maar 7 likes.
Op een patek
:sob:

Snel terug naar Rolex :heart_hands:

2 likes

Hoezo terug? Die heb ik toch ook :stuck_out_tongue_winking_eye:

Waar is jouw 7 likes Patek? :joy:

2 likes

Lang geleden dit setje gezien :slight_smile:

20 likes

Er is altijd baas boven baas. Blijft een schitterend merk, ook al hebben sommigen liever Rolex :smile:

1 like

Smaken veranderen ook … Niets mis met Patek en deze die ik heb of nog heb ben ik blij mee maar de laatste jaren is mijn liefde voor het merk wel wat gaan liggen en vind ik bv veel meer mijn ding bij Breguet gemaakt tussen 1995 en 2010 (ongeveer die periode).

3 likes

Dat kan ik mij heel goed voorstellen. Smaken blijven altijd evolueren. Breguet is ook een fantastisch merk.

2 likes

Nou ja….smaken veranderen zeker. Deels. Maar dit is natuurlijk wel een heel uniek setje bij elkaar.

Dat heeft an sich niks met het veranderen van smaak te maken :sweat_smile:

1 like

Die 5070 zijn wat mij betreft nog steeds de mooiste chrono die ze maakten, als is de 5170 ook subliem :wink:

Los daarvan zijn er toch enkele zaken die mij minder overtuigen

• die pilot reeks vind ik maar niks
  • de toch wel overvloed aan nautilus en aquanaut modellen. Voor mij is er de 5711 en 5167 al de rest is overdaad. 5811 als alternatief voor 5711 is nog ok
  • pinnetjes ipv screws voor de nautilus bracelet is zielig
  • de patek seal ipv de Geneva seal was een blunder
  • de cubitus is een zielig afkooksel van een nautilus

Nog steeds fan hoor maar er is zo veel meer.

3 likes

Want?

Niet elke vooruitgang is een verbetering… of was het niet elke verbetering is een vooruitgang :grinning:

Dito bij Breguet overigens. Het is maar goed dat je

aanhaalt. Want ook niet alles van daarna is nou om voor warm te lopen. :wink:

De 5070 groeit bij mij. Maar het blijft een te grote kast voor een klein uurwerk (en dat daardoor de subdials imo te dicht bij de centrale as staan) en te groot is om subtiel te dragen.

2 likes

Is het niet extreem belachelijk een gerespecteerd en gerenommeerd ding als de Geneva seal op te geven maar jezelf een eigen seal toe te kennen?

Welke betekenis heeft dit nog als je jezelf een “prijs” toekent?

Ook, en dat staat los van deze seal, kijk eens naar bv de inward angles bij Patek horloges
En dan heb ik het niet over hun instap Calatrava, aquanaut of Nautilus maar chronografen, perpetuals en dergelijke. Inward angles lijken wel iets uit het verleden en de reden is simpel. Hoeken afronden is veel goedkoper en kan machinaal.
Spijtig dat zo een merk bij horloges van 100k die moeite niet meer wil doen.

2 likes

Geneva Seal is veel meer dan een ‘prijs’, het is een hele lijst aan kwaliteitseisen waar het uurwerk aan moet voldoen. En het loslaten van de Geneva Seal is inderdaad het moment waarop het bij Patek allemaal een beetje in elkaar gedonderd is.

Het is niet voor niets dat het jaar na het loslaten van de Geneva Seal de productie plots werd verdrievoudigd (met ruwweg hetzelfde aantal personeelsleden).

5 likes