Patek Philippe only (Deel 2)

Leuke marketing uit een tijd dat het woord nog niet bestond

Die waren er destijds, dat heb ik aangegeven. Vraag me niet om het op te zoeken, geen zin en ik ben een groot deel van mijn naslag kwijtgeraakt in een verhuizing

1 like

Ja een seal of certificaat is bij voorbaat marketing uit de oude doos.

2 likes

Net als COSC dezer dagen. Maar ik vind de GS seal wel wat bijbrengen.

De Patek Seal lijkt me eerder een vorm van zelfbevrediging. Leuk, niets mis mee, maar als je kunt kiezen…

2 likes

Ik heb geen oordeel over het PP zegel of de Geneva Seal. Ik weet daar te weinig vanaf. Vraag mij wel af waarom bv F.P. Journe of Laurent Ferrier, ook uit Genève, zo’n predicaat dan weer niet hebben. Kan mij niet voorstellen dat deze merken onderdoen voor Patek Philippe, of andere merken mét Geneva Seal. Het blijft ingewikkeld.

Behalve als je je inleest. Totaal verschillende stempels.

1 like

Zonet gedaan, Kad vind het nu nog raarder. Ze vonden een 2de logo uit om hun hun product management visie een identiteit te geven.

Een beetje alsof Kad over zichzelf zou spreken in een derde persoon. Rollenspel in zelfbevrediging eigenlijk.

1 like

Je hebt leden die dit herhaaldelijk doen.

Erg bijzonder.

2 likes

Nu is Kad wel heel benieuwd. Maar dat is voor een ander topic vermoed ik.

28 likes

Nieuwe denim straps van Jean Rousseau Paris :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Gelukkig is er voor ieder wat wils :v:t3:

1 like

Blijft toch absurd debiel dat een stalen simpele aquanaut op marginaal rubber bandje met instap “redelijk” afgewerkt mouvement meer dan 50% meer moet kosten dan een gouden chronograaf met een meer dan “redelijk” afgewerkt mouvement

8 likes

MaAr MaAr mEt DiE BovensTe KaN jE NieT ZweMMEn :clown_face::clown_face::clown_face:

1 like

De Aquanaut is een gehyped horloge waar in extremis de wet van vraag en aanbod voor geldt. Is nooit voor list te koop en je bent gek als je er een op de grijze markt koopt voor in dit geval 62K.

Ach, ik zou zeggen: teveel geld en teveel onzekerheid. Meer zielig dan gek.

2 likes

Om nu eens advocaat van de duivel te spelen zou ik dat wel tegenspreken.

Mij ging het er om dat je in het geval van de chrono veel meer Patek krijg dan bij de aquanaut.

Wat betreft de 60-70 k marktwaarde betalen…. Bwa als je dat horloge echt wil, waarom dan niet.
Je bent het ook niet kwijt he.
Binnen enkele jaren is de kans groot dat je bij verkoop je geld terugkrijgt en waarschijnlijk zelfs nog wat meer.

1 like

Mensen lijken te vergeten dat dat lang niet altijd zo geweest is… En de geschiedenis niet rechtlijnig maar in golven verloopt.

2 likes

Hangt af van de termijn waarop je het bekijkt.
Horloges die verkocht worden met een dikke premie de dag dat je de AD buitenstapt was idd niet de regel.
De Daytona 16520 zal de uitzondering geweest zijn

Maar dat ze na vele jaren meer waard zijn is op zich niet onlogisch. Al was het maar door de inflatie.
Ik begon dure ( en dat is een relatief begrip ) te kopen halverwege de jaren 90.
Om een voorbeeld te geven een Rolex 16610 was toen een 2000-2200 euro bij je AD.
Tweedehands kocht je die ergens tss 1500 en 2000
En omega speedmaster vond je tweedehands voor ocharme 600-800 euro
Als ik dan kijk naar de huidige, zelfs tweedehands prijzen dan moet ik toch concluderen dat op termijn alles stijgt.
De ene wat meer of minder dan de andere weliswaar

1 like

Correct.

Ik neem altijd de Ferrari 250 GTO als referentie. (Een mens moet nu eenmaal standaarden hebben, niet?)

60’s: 18 K $
70’s: 3 K $
80’s: 7 miljoen $
00’s: 1 miljoen $
20’s: 50 miljoen $

Verkoop je ’m nu, voor ‘ie weer daalt, of wacht je tot ‘ie verder doorstijgt?

De aquanaut ging niet altijd boven list.

Zelfs de nautilus niet :grinning: