Ik geef alleen aan wat er destijds over gezegd en geschreven werd.
Interessante reactie. Mijn negatieve mening over jouw woordgebruik is noch nostalgisch, noch objectief. Dus bij deze een QED momentje.
Wat is je mening over de 1000 Hours van JLC?
Ik geef alleen aan wat er destijds over gezegd en geschreven werd.
Interessante reactie. Mijn negatieve mening over jouw woordgebruik is noch nostalgisch, noch objectief. Dus bij deze een QED momentje.
Wat is je mening over de 1000 Hours van JLC?
Er zijn voldoende neutrale vergelijken van de evolutie in Pateks afwerking te vinden met uitgebreid beeldmateriaal bij. Geldt overigens evenzeer voor andere merken als Breguet.
De verhalen zijn niet helemaal uit de lucht gegrepen, al is de kwaliteit van de finishing absoluut de moeite waard en hun work force ook wel verdubbeld sinds Thierry. Dacht dat ze ook heel wat overnames gedaan hadden, met name van leveranciers met specifieke handwerkskunstvaardigheden. Dat ze het kunnen betwijfelt niemand.
Patek is meer dan finishing alleen.
Voor wat betreft overnames hebben ze hetzelfde gedaan als Rolex eerder, toeleveringsbedrijven gekocht om een zoveel mogelijk verticale productie mogelijk te maken
Ik ga deze discussie met verve volgen ![]()
Leuke marketing. Als je ruim 40 dagen nodig hebt voor QC dan ben je of extreem slecht georganiseerd of je hebt extreem weinig vertrouwen in je eigen product. Of allebei.
Nou heeft uitgebreid testen en QC nog een functie. De Patek seal heeft die niet.
En wat precies is de functie van het Geneva Seal?
Dat het uurwerk in Genève geproduceerd en gemonteerd was en de afwerking van onderdelen volgens specifieke regels gebeurd en bepaalde regels werden gevolgd (bijv. polijsten, anglages etc.)
Patek seal houdt niet alleen een standaard eis aan voor het uurwerk maar voor het gehele horloge en de nauwkeurigheid.
Voor de helderheid. pp stempel is natuurlijk niet onafhankelijk, maar wel veel strenger dan het geneva stempeltje.
En… het Genevaseal is nadat Patek eruit is gestapt aangepast. Ook zij hebben toen de regels aangepast en zijn het hele horloge gaan testen.
Dus indirect heeft Patek ervoor gezorgd dat GS zich heeft ‘gemoderniseerd’.
Is een breed geaccepteerd en enigszins onafhankelijk keurmerk van (afwerkings)niveau (voor zover die überhaupt bestaan op deze wereld).
Ik zeg overigens niet dat het Geneva Seal heilig is. Ik bepleit vooral dat het Patek seal nergens op slaat. Ze hadden van mij best met goede argumenten mogen komen om te stoppen met Geneva seal, maar de fantast die vervolgens bedacht om dan zelf een seal toe te kennen…
Beetje kort door de bocht. Ze houden er zelf strengere regels op na dan het GS.
Alleen niemand die het controleert ![]()
Leuke marketing uit een tijd dat het woord nog niet bestond
Die waren er destijds, dat heb ik aangegeven. Vraag me niet om het op te zoeken, geen zin en ik ben een groot deel van mijn naslag kwijtgeraakt in een verhuizing
Ja een seal of certificaat is bij voorbaat marketing uit de oude doos.
Net als COSC dezer dagen. Maar ik vind de GS seal wel wat bijbrengen.
De Patek Seal lijkt me eerder een vorm van zelfbevrediging. Leuk, niets mis mee, maar als je kunt kiezen…
Ik heb geen oordeel over het PP zegel of de Geneva Seal. Ik weet daar te weinig vanaf. Vraag mij wel af waarom bv F.P. Journe of Laurent Ferrier, ook uit Genève, zo’n predicaat dan weer niet hebben. Kan mij niet voorstellen dat deze merken onderdoen voor Patek Philippe, of andere merken mét Geneva Seal. Het blijft ingewikkeld.
Behalve als je je inleest. Totaal verschillende stempels.
Zonet gedaan, Kad vind het nu nog raarder. Ze vonden een 2de logo uit om hun hun product management visie een identiteit te geven.
Een beetje alsof Kad over zichzelf zou spreken in een derde persoon. Rollenspel in zelfbevrediging eigenlijk.
Je hebt leden die dit herhaaldelijk doen.
Erg bijzonder.
Nu is Kad wel heel benieuwd. Maar dat is voor een ander topic vermoed ik.
Gelukkig is er voor ieder wat wils ![]()