Patek Philippe only (Deel 1)

In een hele andere orde dan de 250k+ PP-horloges:

Ik zou ooit nog graag een 5164 of 5167 willen aanschaffen, maar de prijzen daarvan tegenwoordig zijn niet leuk meer. Iets in mij blokkeert het om het dubbele van de list-price te betalen. Aan de andere kant als deze trend doorzet kun je eigenlijk geen miskoop begaan. Of zou de hype (en daarmee de prijzen) over x-jaren weer inzakken?

Wie van jullie heeft een glazen bol? :nerd_face:

42 mm ?

Dacht 40,2 of 40,5

Al die mensen die een daytona hebben gekocht boven list, verkopen m echt niet dik onder hun aanschafprijs hoor. Dat houdt sws het niveau in stand. Dat geld ook voor de Nautilus en Aquanaut. Icm de lage productie. Als PP’s bubble knapt, knapt alles. Buy now, or cry later😄

4 likes

Ik lees op andere fora dat Patek Philippe in oktober een behoorlijke prijsstijging door gaat voeren. Als de geruchten kloppen, ergens tussen de 2 en de 8 procent. Iemand al iets gehoord van hun AD???

Wat vinden jullie hier van?

14 likes

Gister met een maatje meegegaan om zijn Aquanaut op te halen bij de dealer. Prachtig horloge! Mooie dunne kast, rubber band die geïntegreerd is… weegt ook niks als je Rolex gewend bent.

28 likes

Welke dealer als ik vragen mag ??
Erg mooi trouwens !!

Ik vind hem mooi, wat ook niet raar is want ik heb de 5524 zelf :stuck_out_tongue:
Maar ik vindt het de prijs die ervoor gevraagd wordt niet echt waard. Ik snap dat het een limited edition is, maar 45K voor een time-only horloge vindt ik te veel. Dan zou ik ipv een 5522 voor een 7234 gaan:

Ook limited, maar dan een ander kleurtje, twee tijdzones en 37,5 mm :heart:

9 likes

Toevallig gisteren ook bij een AD geweest voor een gebruikte Aquanaut Travel Time (5164)

Helaas was deze qua staat het net niet (iets teveel krassen). Het was de eerste keer dat ik dit horloge gepast heb en ik moet eerlijk zeggen dat door de pushers links van het horloge ik hem iets te pompeus vond ogen. Ik denk dat ik de ‘normale’ 5167, degene die jullie hebben opgehaald, daarom toch mooier vind.

6 likes

Authorized Dealer ?? Die verkopen geen pre-owned, tenzij je Watchdeals bedoeld en dat is ook maar nét S&C

Ontopic: Ik sta bij S&C op de wachtlijst voor een 5164 zoals deze en completely love it!!! En hij zit goed op je pols !

3 likes

Martens. Waar sta jij op de lijst?

S&C Rotterdam (zelfde bedrijf :smile:)
Maar als hij een 5167A voor list heeft gekregen: diepe buiging en dikke gefeliciteerd aan hem !

1 like

Zo jammer dat deze bijna niet verkrijgbaar zijn…

30k zijn ze beschikbaar… heb je wel iets aparts.

1 like

30K is er wel één uit 2013 met krassen natuurlijk :joy:

1 like

Voor 30k kan het maar beter heel speciaal zijn.

1 like

Haha ja gedragen idd. Tijdens zijn “wachttijd” hebben we er ook een aantal bekeken die tweedehands werden aangeboden. Uiteindeljk moet je zo’n ding gewoon dragen, maar je kijkt door die prijs kritischer naar krasjes etc. Beste zou dan een full service incl. opnieuw opmaken. Ben je wel 2k verder.

Tevens nieuwe band voor 300 want 9/10 past die niet perfect zoals je wil bij een gebruikte.

Die was het idd :wink: Bekijken was wel bij de AD in de Patek boetiek van S&C in Amsterdam.

Hoe zijn jullie op de lijst terecht gekomen? Is dat zoals ze zeggen een kwestie van gunnen of moet je echt voor een x-bedrag al aan Patek’s hebben gekocht?

subgmt heeft ook een mooie…