Patek Philippe only

Nee ik was later :slight_smile:

Ik heb mijn interesse ook aangegeven voor een Patek 6007 maar ik denk niet dat ik daar voor in aanmerking ga komen :smile:

1 like

Whoww

1 like

Pas op, straks bellen ze je voor beide! :smiley:

1 like

Oooooooooooooooooooowwwwwwwwwww wat erg !!! :smile: :smile: :smile:

Moet je kiezen Pim. Voor welke zou je gaan? De weekly? Of toch die nieuwe…

1 like

Simpel, ik heb een lijstje van dingen die ik leuk vind aan horloges, des te meer vakjes gevinkt worden des mooier het horloge voor mij en de meer geld ik bereidt ben te betalen:

  1. Techniek,
  • ik heb groot respect voor bedrijven die innoveren en nieuwe complicaties bedenken
  • bovenstaande betekent ook dat heratige voor mij meespeelt
  • het uurwerk (waar het voor mij toch om gaat) moet zoveel mogelijk zelf gemaakt/ontworpen zijn (JLC is koning)
  • het horloge moet zoveel mogelijk tegen een stootje kunnen (Yeyy Rolex)
  • het horloge is waterdicht
  1. Uiterlijk
  • het moet gewoon een sexy horloge zijn. Ik heb wel gemerkt dat ik een eigen smaak heb. Een Pepsi of Batman doet me niet zoveel
  1. Toepasbaarheid
  • er moet een nuttige complicatie op zitten. Ik reis regelmatig dus ik ben gek op GMT’s en annual calendars (Sky-Dweller rocks)
  • ik moet hem kunnen dragen met zoveel mogelijk kledingsoorten (pak, spijkerbroek, korte broek)
  1. Marketing
  • ik ben niet gek, ik weet dat ik gevoelig ben voor marketing. Is Rolex de beste ooit ever? Ik ben er van overtuigd… of het echt zo is laat ik even in het midden
  • Patek, JLC, Lange en Rolex spreken mij het meeste aan. Patek en Lange zijn pure klasse, JLC is super technisch en Rolex is onverwoestbaar… +++++

Als ik naar dit alles kijk dan heeft de Weekly mijn voorkeur. Als de weekly een waterdichtheid had tot 100m en het was ook nog een annual calendar dan was het mijn keuze geweest voor ever en ever.
Als ik nu gedwongen wordt om met één horloge door te gaan dan is het nog steeds de blauwe Sky-Dweller

Weekly it is

9 likes

Heel erg mooi verwoord! Ik ben het er eigenlijk volledig mee eens :+1:

1 like

Is de Patek Philippe 5164 niks voor jou?

1 like

Thanks

Ja helemaal, vind hem mooi en al een keer om mijn pols gehad. Hij zit lekker, heeft de juiste maat en zelfs verkrijgbaar met tweede tijdzone.
Ik heb de AD ongeveer een jaar geleden al eens aangegeven dat ik die wil maar ik ben niet belangrijk genoeg om één gealloceert te krijgen, helaas.

Ik ben ook niet weer gek genoeg om dubbel retail te betalen :smile:

1 like

Bij zo’n winkel / zo’n merk zou ik gelijk hard weglopen.

Gelukkig vind ik van PP alleen de vintage chrono’s mooi. De rest kan me gestolen worden.

1 like

Die 5212 is zó veel mooier! Ik weet, over smaak valt niet te twisten, maar ik meld het even :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dat probleem heeft zich dan snel opgelost :slight_smile:

1 like

Eens, 5212 is mijn holy grail watch :slight_smile:

1 like

Waarom verder zoeken naar een PP?! Ik heb er al één😃

8 likes

Ik vind alle merken die je noemt pure klasse, niet uitsluitend PP en Lange. Overigens buiten de genoemde merken weet ik er nog wel een paar.

1 like

Welke? Witgoud met zwarte plaat, of geelgoud met cream? (Wmb met zwarte band)

7 likes

Is die er niet zonder de datum op 6? Wat ziet dat er goedkoop uit. Alsof ze het vergeten waren en nog even snel een vakje opengedremeld hebben.

4 likes

Zwart!

1 like

Nee, alleen met datum. Dit is de oude, eerste versie. Heb laatst de nieuwste versie omgehad. Die heeft maanfase erbij. Dat vind ik minder. Net een sip kijkend mondje. De datum vind ik geen probleem.

Nieuw:

6 likes