Pats, nee toch….

Ik ben zo gewend aan het dragen van horloges dat ik automatisch zorg draag dat ik geen draagsporen krijg, zonder het neurotische gevoel van 'o’jee oppassen oppassen oppassen '.

Deskdive sporen is mij b.v. vreemd, zitten nooit op mijn horloges, alleen mij daily (Seiko Monster) soms een heel klein beetje, die corrigeer ik ook eens in de zoveel tijd

Zelfs klussen lukt me prima met horloge om

Alleen als het ‘groot grondstoffelijker’ gaat, auto & motor, dan leg ik mijn horloge af

En als ik na 10 - 20 jaar mijn horloges toch iets te veel draagsporen vind hebben, dan laat ik dat professioneel corrigeren kan ik de komende decennia(s) er weer tegen aan

Ik heb tot nu toe weinig echte schade aan m’n horloges gehad. Maar ik ben er ook vrij voorzichtig mee. Zo doe ik mijn horloge even af als ik iets ga doen waarbij het risico op schade groot is. Slechts één keer een flinke schade, toen mijn horloge op de straatstenen stuiterde. Maar dat is gelukkig goed opgelost.

Ik draag ze gewoon, enkel bij bepaalde activiteiten doe ik het af. Voor de rest blijft het een gebruiksvoorwerp dus er komen krasjes op. Net als bij een nieuwe auto.

Ik ben een kluns, maar weiger mijn horloges niet te dragen van dag tot dag. Om deze reden limiteer ik mijzelf ook tot zo’n 2500,= aanschaf… Alles daarboven zou janken zijn als ik weer eens een senioren momentje zou hebben.

Ik draag mijn speedmaster sinds ik hem nieuw kocht ruim twee jaar geleden nagenoeg elke dag en met elke activiteit. Het verrast me hoe fris hij blijft met zoveel gebruik. Het plexiglas krast wel maar dat stoort me niet en heb dat dus nog niet eruit gepoetst. Ik wil graag zover mogelijk wegblijven van polijsten; liever krassen dan polijsten. Een recente foto van een experiment met een bandje van Luna Replicas.

2 likes

Die schijn je daarvoor wel wakker te kunnen maken…

1 like

Ik heb krassen waarvan ik geen idee heb hoe en wanneer ze erop gekomen zijn, herinneringsloze krassen dus :slight_smile:

1 like

Gewoon dragen maar als ik in de tuin ga werken of kuisen doe ik ze af, behalve men daily die doorstaat alles :muscle:

Ik heb een aantal prachtige horloges en wissel lekker af, gewoon dragen zou ik zeggen!

Eerste kras is altijd naar, daarna wordt het beter :smiley:

Het schijnt dat als je als vrouw zijnde bij Kalle Slaap dat je na wat Kabaalstra ook Dik Wakker wordt.

1 like

Krasjes zijn toch cool!
Verkopen word wel onmogelijk maar boeien

Met de koffer in je hand langs een muur geschuurd.
Horloge was net 3 dagen oud. Lekker begin van mijn vakantie was dat.
Uiteindelijk via de reisverzekering kunnen herstellen, maar toch!
Ondanks dat iedereen in mijn omgeving zei , ach joh , het valt wel mee, je ziet het haast niet, was er niet blij mee en elke keer wanneer ik naar het horloge keek werd mijn oog naar die kras getrokken.

Ongelooflijk.
Alleen al dat je op het idee komt om dat op te geven bij je reisverzekering

3 likes

Mijn scherm van mijn telefoon was tijdens vakantie kapot door een val, heb ik ook geclaimd.

:see_no_evil:

10 likes

Coulance van mijn verzekeringsmaatschappij. Heb al meer dan 25 jaar een doorlopende reisverzekering en dit was de eerste keer dat ik een schade meldde.

Ja herkenbaar. Maar uiteindelijk worden deze klokken gemaakt zodat ze gedragen kunnen worden. Navy seals dragen niet voor niks rolex. En de krassen en deukjes maken het verschil tussen die van jou en die van mij bijvoorbeeld. Gewoon dragen maar ik zou er niet mee sporten oid want dat vind het uurwerk wellicht niet zo heel leuk. Meningen verschillen erover maar zou het risico niet lopen

Lekker dragen en niet zeiken, karakter noem ik dat.

Al ga ik naar de kroeg dan zit er weer een nieuw krasje van de bar op. Lang leven de lol.

1 like