Pelagos LHD - Pelagos 39 - Rolex Submariner

Nou het is wel duidelijk hoe jij erover denkt :joy:

Hier, nog zo eentje :sweat_smile:

1 like

Geen twijfel

Kijk. Is het antwoord toch weer Cartier. :+1: :grin:

Dat hoeft ons er niet van te weerhouden het voor te stellen, want TS vroeg om meningen.

Er van uitgaande dat je prijssegment bedoelt: Ook niet eens, want zie mijn voorgaande antwoorden over Cartier, het feit dat de Shunbun bijvoorbeeld ook al zevenduizend Euro aantikt, en een Speedmaster, El Primero Chronomaster of JLC Master ook in diezelfde regionen rondzweven. Er zijn plenty mensen die in dat segment shoppen zonder bij Rolex uit te komen.

1 like

Mocht je per se alles op nato willen dragen dan zou ik eerder voor een Pelagos FXD gaan. Voordeel is dat deze wat platter is en geen springbars heeft die los kunnen raken.

Destijds zelf een eerste generatie Pelagos gehad (zwarte). Die uiteindelijk weggedaan omdat het matte en cleane het op de lange termijn ook weer saai maakte. Daar heeft een LHD wellicht minder last van (dat is al wat speelser), maar door het titanium en de verdere matte look krijg je dit effect wellicht ook. Wellicht dat je dit met de Pelagos 39 door de wijzerplaat minder hebt, maar dat horloge heb ik zelf nog te weinig bekeken.

Rolex Submariner (zeker een 14060) is tijdloos en draagt lekker licht. Door de aluminium bezel ook niet zo heel opvallend vergeleken met de nieuwere referenties. Mocht je het geld kunnen missen dan zou dit wel mijn keuze worden denk ik.

1 like

Ik heb het over het duik segment

Easy. Sub en LHD zijn OG’s en blijvers. Die 39 vond ik een net even te slap aftreksel vanwege de glimmende details / sunburst. Na 1 week weer verkocht. Als die plaat nu dezelfde diepte en matte uitstraling had als de LHD was ie top. Maar qua draagbaarheid dan inderdaad Sub.

Allereerst iedereen bedankt voor de waardevolle ‘input’, dat waardeer ik ontzettend en deze heb ik zeker kunnen gebruiken om een keuze te maken.

Aangezien ik met grote regelmaat met behoorlijke hoeveelheden zout water in aanraking kom (en niet altijd in de gelegenheid ben om het horloge veilig thuis te laten) is waterdichtheid en robuustheid echt wel een vereiste.

Maar zoals gezegd…er is een keuze gemaakt en al het een beetje meezit kan ik begin maart een aantal foto’s hiervan plaatsen.

Nogmaals dank voor alle waardevolle reacties en wordt vervolgd met foto’s over enkele weekjes.

5 likes

Maar die zijn lelijk met die keramische shiny bezel en veel te dikke lugs. Dat hebben de oudere niet.

3 likes

En die keuze is?

Allemaal b garnituur.

Rolex = Rolex.

1 like

Ik had het er over dat ik die Cartier zou dragen ipv die Pelagos, dat vond ik buiten de discussie vallen. Misschien een beetje beter lezen volgende keer?

Doen wij allemaal zoveel moeite, dan moet je op zijn minst wel vertellen wat je keuze is geworden en waarom. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ah. Tja.

In het duik-segment ben ik eigenlijk gewoon klaar, en het woord Rolex is niet in me opgekomen. Misschien dat ik op termijn wel een Aquastar Deepstar II in 37mm zou willen. Graag roze.

Different strokes for different folks, moet je maar denken. De enige universele wetmatigheid die ik ooit in deze hobby ontdekt heb is dat het antwoord vroeg of laat wel Cartier is, het moet gezegd. :slight_smile:

1 like

En ik vind dat “Nee man, een Cartier voor dagelijks” wel bij die discussie hoort. Ik had gelezen en begrepen wat je schreef, was het er grotendeels mee eens, constateer dat het ons niet hoeft te hinderen om een mening te geven, en ga over tot de orde van de dag. :kissing_closed_eyes:

Dat ga ik zeker doen, maar pas als ik het horloge zelf in bezit heb en dan plaats ik ook foto’s

1 like

Dat ga ik zeker doen, maar pas als ik het horloge zelf in bezit heb en dan plaats ik ook foto’s

1 like

Mijn persoonlijk gevoel ik heb ook een Rolex van ±26 jaar oud. Maar ik ga daar niet meer mee zwemmen werd me ook ooit afgeraden.

Dat is de belangrijkste vraag die je zelf moet stellen zou ik zeggen wil je er mee zwemmen zonder je er druk over te maken niet voor de Rolex gaan.

Daarnaast eerlijk gezegd verwacht ik in de huidige economische situatie dat de Rolex prijzen nog wel wat gaan zakken. En hier zal ik vast weer veel Rolex mensen tegen het zere been trappen en zeggen klopt niet klopt niet. Maar je je kan niet ontkennen dat er flink wat inflatie en handels oorlogen aan zitten te komen.

Je hoeff je over de waterdichtheid of robuustheid voor dagelijks gebruik, van een 26 jarige Submariner, echt geen enkele zorgen te maken hoor. Mits hij niet beschadigd is bij de kroon, zitting ban de kroonpakking of achterdekselpakking. Ik bedoel: het is een duikhorloge wat 300m diep kan. Het is echr niet zo dat er in de afgelopen 26 jaar enorme stappen gemaakt zijn op dat gebied, waardoor een nieuwer horloge meer peace of mind zou moeten geven op dat vlak. Het enige verschil is natuurlijk dat een nieuw horloge zeker waterdicht is en onbeschadigd is.

Maar die paniek om een Sub van 26 jaar oud dat je daarmee niet durft te zwemmen is écht onnodig. Ze zijn ervoor gemaakt. Dus gewoon een goede servicebeurt icm waterdichtheidtest laten uitvoeren, en klaar.

Overigens vind ik de Tudor LDH erg gaaf. Matte plaat, creamy snowflake, rood detail, goede band met fijnverstelling, mat titanium, en leftie. Maakt hem echt uniek en super super ‘tool’.
Wel vind ik hem veel te dik en te hoog.

De normale Pelagos 39 is daarnaast ietwat saai.

De Rolex is de echte classic hier. Op de band en met name clasp valt genoeg aan te merken. En hoewel sommigen dat blikken rammelding dweepend omschrijven als ‘hoort bij die tijd’ en ‘vintage gevoel’ vind ik het echt kut en ondermaats, maar toch, alles afwegend…

De Rolex

1 like

Precies deze combo👌. Wat wil je nog meer??

N.B. is dit een large model?

1 like

Thanks!

Yes de WSSA0022

1 like