Piaget only

Geheel eens. Ik ben nog altijd wel gecharmeerd van de Polo. Draagt bijzonder fijn. Smalend wel een poor.men’s Patek genoemd, maar dat zegt meer over degene die dat roept.

4 likes

Ja prachtig zeg!! Ze hebben allemaal hun eigen gezicht! Die vacheron ook… prachtig! :heart_eyes: jou JLC overigens ook…:yum:

1 like

Ik vind het wel apart dat de 42mm polo een ingekocht uurwerk (cartier) bezit en de 36mm polo een inhouse Piaget uurwerk. Ik zou daarom altijd voor de 36mm gaan. Kijk maar eens naar de verschillende uurwerken :grin:

1 like

True. Maar de skeleton wijzers van de 36mm vind ik dan weer minder geslaagd. Ach ja, we moeten wat te mekkeren hebben :sweat_smile:

1 like

Wat een prachtig horloge!

5 likes

Ook heel mooi, de altiplano ultimate concept :grin:

3 likes

Enkele maanden geleden een vintage Piaget aangeschaft. De band was iets te groot (19cm voor 17cm pols), maar volgens de verkoper zou deze eenvoudig te verstellen zijn door een goudsmid. Een verzamelaar van gelijkaardige horloges van Patek, verzekerde me ook dat dit redelijk standaard werk is voor een goudsmid.

Jammer genoeg heb ik te horen gekregen dat dit echt geen voor de hand liggend werkje is. Band slijpen, nieuwe gouden pinnen trekken, binnenwerk er uit, opnieuw lassen, patroon van de band manueel graveren… Een goudsmid waar ik veel vertrouwen in heb, heeft het twee keer grondig met zijn vaste lasser bekeken en raadt me uiteindelijk toch aan om naar Piaget zelf te gaan. Erg jammer, want dat zal een flinke duit kosten vrees ik.

Heef iemand hier ervaring mee? Eventueel contacten die me hier mee kunnen helpen? Ik ga hem voorlopig erg los aan de pols dragen, maar hoopte de band toch op maat te kunnen verstellen.

8 likes

Ik kwam een leuk filmpje tegen over horloges uit Piaget’s glorietijd

3 likes

Leuk om voorbij te zien komen … je ziet ze niet veel en ik moet zeggen ze zijn wel mooi maar er zit niet veel tussen wat ik zelf zou willen hebben.

Ik heb ooit een Piaget Upstream gehad , met de horloge kast als vouwslot.

Nog een plaatje met sluiting open …

5 likes

Ha van Rarebirds toch? Heb op het punt gestaan deze te kopen, zo vet. Maar blij te horen dat ik dat niet heb gedaan (ook al is het vervelend voor jou nu :S). Is het nog gelukt?

Inderdaad van Rarebirds :slight_smile:

Nee is nog niet aangepast. Heb al van verschillende kanten gehoord dat het niet zo moeilijk zou zijn, maar heb de knoop nog niet door gehakt. Hij is in zo’n mooie staat dat ik schrik heb dat er iets mee zou gebeuren.

Ben bij Piaget in Parijs geweest, maar zij zouden het ook naar Zwitserland sturen om het te laten aanpassen. Dus ik twijfel nu: verkopen of toch laten inkorten. Of het ding gewoon ownen en veel te groot dragen :sunglasses:

1 like

Jammer, nu zullen de prijzen van vintage wel door het dak gaan. Was net naar een 7661 aan het kijken… of een 7131. En die prijs is natuurlijk een beetje ridiculous.

2 likes

Laat mij maar ‘poor’ zijn dan!
Prachthorloges :heart_eyes:

1 like

81.500€? :scream:

Laat de vintage markt nu maar aan een herwaardering beginnen :slight_smile:

11 likes

Op maat?

Nee. Ik ga hem gewoon dragen en het ownen. Een beetje zoals Timothy Chalamet en zijn Cartier Panthère :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Prettig weekend! :sunny:

14 likes

Foto’s door Bowl Of Salmon :heart_eyes:

10 likes

En het grote nieuws van W&W in de Watch media is dat Tudor een BB58 GMT uitbrengt die 2mm dunner is dan de Pro. Dit soort berichten wordt jammer genoeg niet massaal opgepikt. Wat een prestatie!

2 likes