Pierre Laro

Ook deze Olympic 17 PM Swiss Made PM lag meer dan 40 jaar in de kast van m’n vader, loopt perfect.
Probeer er vanmiddag een bandje bij te halen. Het is een klein model, 32 mm, wie weet wat de vermelding “PM” betekent, misschien dat de wijzers radium bevatten? Het opwinden gaat lastig omdat de kroon erg klein en glad gesleten is.

2 likes

Lees hier

Deposits activated by promethium : Pm

Met vriendelijke groet,
Inca

3 likes

Dank je wel, ik ga hierover e.e.a. opzoeken, ik las net al even op wikipedia dat het ook in tv 's (nog steeds) wordt gebruikt.

Tip: Bij een kleine gladde kroon zet ik er een gummie dopje overheen, draait dan verdraaid prettig :innocent:

3 likes

Dank je wel, ik ga op zoek!

1 like

Interessant, ook voor mij.
Vraag: hoe heet zo’n dopje en waar koop je zoiets?

@Emdee en @HansT Dit zijn mijn hulpjes, niet los te koop:


Het zijn gewoon rubberen dopjes, die ik van sloopmateriaal heb bewaard. Ik dacht dat de linker een stootdopje van een keukenkastdeurtje was, de rechter van een klein meubel, kweet niet.
Fantasie helpt altijd, Marjolijn, het moet wel soepel rubber zijn waar je met knijpen goed grip op kroon krijgt. Misschien breed kantoor-elastiek, verzin het maar. Succes :relaxed:

3 likes

Dank je wel! Goed idee, ik vind er wel iets op😄.

Hans

1 like

Gevonden: in een setje ringen (lidl) zaten deze twee exemplaren van zacht rubber.
Werkt perfect😄

4 likes

Dank je wel @Harpoen, ik ga zoeken.
Veel gladde, stroef draaiende knopjes hier, dat heb je met die vintage.
Ik vind wel wat.

1 like

Ik weet wel wat over het merk Pierre Laro, het staat namelijk voor: Pierre staat voor Pieter en Laro staat voor Langendam Rotterdam. Mijn vader heet Pieter Langendam, beter bekend als Bob Langendam. Hij heeft circa 40 jaar een juweliers zaak gehad in Rotterdam Blijdorp, deze zaak bestaat nog steeds alleen is deze niet meer van mijn vader, die geniet al een ruime tijd van zijn pensioen. Hij heeft het merk Pierre Laro opgezet.

5 likes

Dank je wel Dennis, erg leuke informatie. Het horloge heb ik nog niet laten nakijken, maar ik bewaar het goed. Als het weer in orde is, laat ik het hier weten.

1 like

Leuke info. Ik heb ook nog een Pierre Laro liggen met een mankementje, die ik nog moet oplossen.

1 like

Hier nog een dressertje van het merk nog perfect de tijd houdend :innocent:




Nooit gedacht dat dit een Nederlandse merk is

1 like

Hé super, dank voor de info.
Ik heb nog een heel klein duikhorloge liggen van 30mm die ik voor mijn zoontje van 7 ga opknappen.
Dit is een leuk verhaal erbij.

1 like

Beste Dennis, ik heb volgens mij een zakhorloge van uw vader. Kan hij daar misschien nog iets over vertellen?
Groet Joost de deugd

Hoi,

Wat leuk, heb je een foto? Dan kan ik het mijn vader laten zien.

Gr,
Dennis Langendam

1 like

Hallo Dennis, wat bijzonder, doe de hartelijke groeten aan jouw vader. Zojuist heb ik deze twee foto’s even gemaakt van m’n Pierre Laro. Dit horloge was van mijn vader, hij is vorig jaar op 91 jarige leeftijd overleden.
Het horloge loopt niet meer, het tikt eventjes als ik het oppak en beweeg, maar stopt er dan direct weer mee.

5 likes

Mijn Pierre Laro is ook nog in goede conditie.

2 likes

Altijd goed, een Nederlands merk. En zeker heel bijzonder om te weten dat een zoon van degene die dit merk ‘gemunt’ heeft nu op dit forum actief is. (Hallo Dennis aka@dlangendam!)
Heel leuk om over te lezen, met nog zoveel aardige horloges die je te zien krijgt met dit merk.

1 like