Pip weg???? Tudor BB58 925

Enige vorm van cynisme is mij niet vreemd…

1 like

Als ik wat oude rotten in het horlogemakers vak moet geloven is dit standaard practice.
Zoals ook het niet afdekken van de spoel bij high end quartz, zodat je die fijn kunt raken met een spiraal tang of schroevendraaier en je weer nieuwe fournituren moet kopen. Zo zijn er volgens mijn bronnen nog meer dingetjes die niet veranderd/verbeterd worden omdat ze geld opleveren en in verhouding niet tot imagoschade lijden.

Het is dus naar mijn inziens zo gek nog niet

3 likes

Niet alleen bij het Rolex huis hoor. Ik zie vaak vintage en nieuwere horloges waarbij de lumepip verdwenen is. Nog nooit goed naar gekeken maar ik gok pressure fit?
Kan altijd gebeuren. Wel zouden ze die dingen gewoon los moeten leveren als het een bekend probleem is. Het structureel weigeren van het leveren van fournituren in deze industrie staat bovenaan mijn lijst met ergernissen.

1 like

Vandaag ingeleverd bij de AD…nu 6 weken(!!) wachten…

1 like

Dit gebeurede óók bij mijn horloge, vorig jaar juli. Maar, omdat ik een glans bezel

daarop heb, valt het minder op: eigenlijk vind ik 'm nu nog mooier dan mét pip.

Wanneer je jouw pipholte - zogezegd - een matglans lichtblauw geeft, is het weer

geheel áf, jouw Tudor. :wink:

1 like

Vorige week een mailtje gekregen van de AD met een prijsopgave…er zou een deuk in de bezel zitten en daardoor geen garantiezaak zijn. Te fixen op mijn kosten…

Er zijn op een paar haarveegjes op de zijkanten na geen krassen te bekennen op het horloge, laat staan een deuk in de bezel die heftig genoeg is om een pip eruit te wippen.

Ik heb maar foto’s opgevraagd van de deuk, want ik ben wel benieuwd. AD is inmiddels een week stil.

2 likes

Wat een sneue bende man. Hoop dat ze het gewoon onder garantie repareren.

1 like

Even voor mijn beeldvorming:
Dit is toch zo’n rauwdouwer horloge? Waar men vroeger (toen het nog niet hip was om een duikert te dragen) onder allerhande extreme omstandigheden ging jagen, duiken en andere stoere outdoor dingen?

Wat een lachertje van die AD. Zeker ook nog zo’n belerend vingertje erbij dat ie mischien wel gebotst heeft tegen de wasteil tijdens een handwasje?

Hoop dat deze AD tot inkeer komt en zich herinnert waar dit horloge voor gemaakt is. Veel succes met de afhandeling, goed om te lezen dat je dit niet zomaar over je kant laat gaan :+1:t3:

3 likes

Nou…rauwdouwerhorloge…voor watjes dan…het blijft 925…

Edelmetaal hoort natuurlijk nooit in de kast of band van een echte toolwatch.

Maar inderdaad, ik hoop dat de AD tot inzicht komt.

1 like

Nieuws van de AD na zelf maar eens gebeld te hebben…Bericht terug van Tudor…“toch geen schade, prijsopgave was op verzoek van AD zelf…”

Dus ik: “Het interesseert me niet zoveel hoe en wat en welk verhaal er achter de schermen ontstaat…ik wil gewoon mijn horloge mét pip terug…onder garantie wet te verstaan…”

“Meneer, we gaan het navragen bij Tudor, de berichten vanuit Tudor zijn inderdaad wel tegenstrijdig…volgende week weten wel wellicht meer, belt u dan even terug.”

Pfff…

5 likes

nou… … …wat vervelend… … … …zeg… … … …hoop dat…het…nog wel goed…gaat…komen…
heel veel… … … sterkte.

1 like

Je bent wel de scherpste hè, Jelle… …

1 like

Hier wordt je altijd zo moe van, ipv dat ze je ontzorgen moet je zelf lekker in de actie stand blijven om je horloge gefixed te krijgen. Heel jammer.

In ieder geval de snelste :rofl:

Ja maar waarom zoveel puntjes!?!

Dit is dus schandalig na zo’n tijd alsnog durven zeggen dat jij moet terugbellen.
Zij horen natuurlijk meteen aan de telefoon te hangen bij nieuws.

1 like

Voor het dramatische effect bij dramaservice gebruikt hij pipjes puntjes.

1 like

Aah cool, beetje punten bij de dramaservice
Hehe😆

1 like

Deze op je Insta zojuist is dan wel weer humor

En de puntjes? Omdat ik geen taalkundig juiste roman of juridische brief aan het schrijven ben, maar spreektaal op ‘papier’ te zetten. Ik zou er niet zo’n punt van maken als ik jou/ jullie was.

3 likes

Maar we de reden dat ik ivm uitvallende lume in de bezel zeer terughoudend ben een Pelagos te kopen die er anders zeker al weer geweest was.
Service na de garantieperiode is echt dramatisch voor een probleem dat erg vaak voor komt.

2 likes