Slechts 6 1/2 maand…
Hoop dat het bij mij niet zolang duurt,heb al een mail gestuurd over hoelang het gaat duren,maar geen antwoord helaas,wel dat ik een nieuw uurwerk krijg,heb het horloge geen 20 keer gedragen
Natuurlijk ook de oude kast er ook nog bij, Tudor doet niet zo moeilijk toch . Maar man, wat is die een tijd weggeweest. Reden genoeg om je dan maar een Rolex toe te sturen
Maar de lume pip was dus vies? Je had dit kunnen oplossen met een nat doekje? Dat is het verhaal in een notendop toch?
Voor de blauwe BB58 of een andere Tudor?
Nee Pelagos 39
Nou doekje…ik denk een zacht borsteltje, tandenborsteltje, desnoods een zacht houten tandenstoker en wat water. Maar idd. Ik, de AD en Tudor hadden dat kunnen doen ja.
Het zag er niet uit als viezigheid omdat het best diep in de bezel zwart was. Dus de conclusie dat de pip weg was was logisch. Vandaar de gang naar de AD. (Zie ook het topic hierboven)
Mezelf kennende is het beter dat ik niet zelf overmoedig na experimenteren met oplossingen.
OMG. Die is 4 maanden (!!!) weg geweest?
Nog altijd een tekort aan horlogemakers dus?
Nee 6,5 maand
Eind januari eentje voor service naar Zwitserland laten sturen via de AD. In de offerte staat de volgende regel:
Levertijd na akkoord ca. 25 weken.
(Moest het bericht opnieuw plaatsen, er ging iets mis)
Gewoon met een G shock in de tuin werken en de Tudor voor netjes.
Service-interval blijft toch ongeveer om de 7 jaar?
Even, de pip was vies en daarom een nieuwe kast???
De SD is hier het werkpaard…de Tudor is het prinsesje want 925.
Nou ja, als het echt klussen wordt gaat het oranje Monster om de pols. Een G-Shock mag ik niet, want die heeft mijn zoon al.
Dit is de echte reden:
Pip en bezel hebben mechanisch gezien niets met elkaar te maken.
De pip zit op de inlay van de bezel.
Die inlay kost 60 euro.
Die moest ik een keer betalen omdat ik met groene zeep mn horloge had proberen schoon te krijgen. Dat lukte best wel goed, maar de bedrukking op de inlay verdween ook.
Dat vond men niet garantiewaardig trouwens, ik moest die 60 euro betalen.
Terug naar pip: die is geplaatst op de inlay van de bezel.
Nieuwe kast? Hmmmm daar begrijp ik niets van
Wat ik wel heb meegemaakt bij mijn EZM2 van Sinn is dat ze in Frankfurt zelf bij een servicebeurt de kast beschadigd hebben en daarom werd de kast vervangen door een nieuwe.
Hoe zit het met het serienummer en de garantie kaart?
Heeft deze kast hetzelfde serienummer als dat je had of heb je een nieuwe kaart gekregen?
De pip van mijn BB58 is eens gesneuveld door met het horloge ergens hard tegen aan te stoten. Nieuwe bezel en klaar. Een week of twee op moeten wachten. Die nieuwe kast is heel bizar.
Staat er bij Tudor eigenlijk een serienummer op de kast of alleen op het uurwerk?