Plaats horloge om de pols afhankelijk van je polsdikte?

Het valt me op bij de verschillende wristshots dat sommige mensen hun horloge om hun polsgewricht dragen; dus tussen de hand en de "knobbel’ van het gewricht; zo ongeveer dus:

Voor mij (met 16 cm pols) is dat vrijwel onmogelijk; hij blijft daar niet zitten en beperkt compleet de bewegingsvrijheid van m’n hand. Ik draag horloges dus altijd aan de andere kant van de knobbel, meer richting de arm dus; daar zit bij mij het dunste gedeelte van de pols en blijft hij dus prima zitten, zo dus:

Klopt het dan mensen met dunnere polsen hun horloge op een andere plek dragen dan mensen met de grotere polsmaten? Wat is je polsmaat en waar draag je je horloge? :sunglasses:

2 likes

Ik heb een dikke pols, ben niet van de slankste… en bij mij waaiert een horloge over het hele polsgewricht heen, meestal begint het boven de knokkel en eindigt het ertussen, ff omhoogschuiven dan en het feest begint weer opnieuw…

Bij lij is het ook net iets boven de knobbel
Polsomtrek van 18 cm de band moet bij mij niet te vast gespannen worden een gaatje l los zodat het net lucht kan nemen dat de uurwerk ook niet bedoelt dat ze 90 graden moet draaien op je pols
Mijn voorkeuer gaat altijd tussen 39 mm- 42 mm uurwerken

Ik heb geen bescheiden polsen denk ik. Ik meet 20cm. Ik draag mijn horloges altijd “losjes”. Dus 1 gaatje losser dan dat hij “vast” zou zitten.
Ik zie ook wel foto’s voorbij komen waarbij het bandje volledig in de huid getrokken is… Daar zou ik gek van worden!
Mijn horloge’s liggen dan ook tussen hand en knobbel. Verschuift hij naar de arm, want dus kan qua ruimte in de band, dan schud ik hem weer even terug :wink:

Links van de knobbel en dan lekker strak.
Moet dat niet hebben als 'ie op en neer schuift.
16,8 cm pols

Dat doe ik inderdaad ook, het moet niet knellen. Bij stugge leren of rubber banden wil het overigens aan de zijkanten nog steeds wel een beetje knellen terwijl je haast een vinger onder het horloge kunt steken. :confused:

Ook ik heb bescheiden polsjes van 19cm. Draag hem losjes dus toch wel tussen hand en knobbel. Paar keer schudden per dag houd m wakker😉. Overigens heb ik de bescheiden mening dat je beter kunt beschikken over een iets subtielere pols, een heerlijke vintage beneden de 39mm doorsnede zit er anders niet meer in (mijn mening). Maar ik raak off-topic😜…tussen hand en knobbel of eigenlijk op de knobbel.

Ehm?

Vel over been hier met 17,5cm. net boven de knobbel waar ik hem draag.

1 like

Sportschool Candide, bescheiden :grin:

1 like

20,5cm hier, draag boven de knobbel. Ik moet dan ook voor de meeste horloges een XL bandje bestellen of schakels bijkopen.
Het lijkt op foto’s soms of het horloge in mijn huid getrokken is, maar eigenlijk draag ik vrij los.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Heel herkenbaar, ik heb ook een polsomtrek van 16cm en draag mijn horloge ook boven de knobbel om de door jouw genoemde reden.

1 like

Ik draag mijn horloges iets los, hierdoor hangt mijn horloge tussen mijn knobbel en hand. Maar ik heb er geen last van, hij kan ook gewoon over mijn knobbel omhoog als ik bezig ben. Heb wel een eeltknobbel op de bovenzijde van mijn hand door de kroon die daar tegenaan komt haha.

Polsen 18.5 cm. Ik draag horloges links van de knobbel. 1 tikje losser dan echt vast, moet nog wel iets kunnen schuiven. Is echt zeer persoonlijk. Mijn vader bijvoorbeeld heeft het liefst horloges met een spanband. Dat de vingers net niet blauw worden zeg maar.

Ah, de knobbeldiscussie is weer terug van weggeweest.
Ik heb polsjes van bijna 20 centimeter. Stalen banden, die ik het liefst draag, moeten lekker ruim tussen de hand en knobbel vallen, dus het horloge valt iets op de hand zodat horloges vaak ook buiten de mouwen van mijn jas vallen. Vind ik prettiger dan het alternatief om hem binnen de mouwen te houden, dan word het horloge hoger op de arm getrokken, een rode streep op de arm is het gevolg. Als die mouwen van elastiek zijn tenminste…

Wanneer ik rubber of leer draag dan is deze meestal zo afgesteld dat hij wat ruim zit. Wanneer deze op een bepaald moment niet prettig zit dan zet ik hem een gaatje strakker. Zoals bijvoorbeeld bij het sporten.

Ik ken dat wel,heb ook een eeltplekje op de hand van de kroon(kronen)
Draag verder behoorlijk los en schuif naar achteren tijdens veel beweging met de pols.
De stalen banden krijgen wel sneller rek van het los dragen tegen de hand aan …iets om rekening mee te houden…

Idem hier (7"), ik herken het van RobertGerard van het schuiven, maar i.t.t. DEV06 kan ik horloges aan tot zo’n 45 mm doorsnee, liefst niet te hoog in het laatste geval. Heb inmiddels al heel wat horloges verkocht die boven de 45 mm zijn. Een uitzondering is de Swatch “The Chrono” die weliswaar groter uitvalt, maar vrij laag op de pols ligt en dan kan het weer wel. Horloges van kleiner dan 39/40 mm staan een beetje verloren op mijn pols en alleen echte vintages mogen daarvoor op mijn pols. een klein Seiko’tje staat een beetje maf…

Met mijn smalle pols lijken grotere horloges er al gauw enorm, maar het went snel dus ik heb gewoon geprobeerd tot waar het comfortabel is. Deze Weide is met 50 mm omtrek maar korte lugs nog best te dragen en blijft nog netjes om het dunste gedeelte van m’n pols hangen:

Deze putdeksel daarentegen is met 57 mm diameter duidelijk breder dan m’n pols zodat de band vanaf de lugs zelfs naar binnen loopt. Hij blijft daardoor ook niet achter de knobbel hangen en schuift hele einden heen en weer, absoluut niet comfortabel dus:

Hetzelfde probleem heb ik met horloges met starre bandaanzet (vaak bij rubber horlogebanden) terwijl mijn pols nauwelijks breder is dan het horloge loopt de band dan eigenwijs naar buiten; dat wordt dus niks, die koop ik niet. :confused:

Daarom draag ik mijn horloge dus aan de rechterkant. Heb ik geen last meer van die plek.
Droeg ze eerst ook links.

Nu kun je dus ook meteen weten dat ik hem ook redelijk los op de hand draag. Lekker met de gladde kant :smile: