Plastic fantastic

De Sideral is de onderste. Die met het rode bandje is de Research Idea waarvan het uurwerk bovendien slechts 3 onderdelen van metaal heeft en de rest van kunststof/plastic.

1 like

Leuke collectie! Je kan elke dag wel een andere horloge dragen, geeft dat geen keuzestress?

1 like

Als ik dáár al keuzestress van zou krijgen…
Niet teveel over nadenken en je intuïtie laten kiezen, je gevoel.

3 likes

:+1:

1 like

De Idea 2001 was er ook in deze kleur

en in mijn Tissot Actualis steekt volgens mij min of meer eenzelfde uurwerk

8 likes

Het leuke van deze Tissot plastic horloges is dat er ook een Fantastic Plastic uurwerk in zit. Bijna alle onderdelen, behalve de balans en het opwindmechaniekje zijn van kunsstof. Het Tissot Astrolon uurwerk.
Zie ook hier (het gedeelte over de ‘bijzondere Zwitser’):

1 like

Zo’n Astrolon uurwerkje tikt ook in mijn Lanco, die overigens verder van staal is.

1 like

Nog één.

5 likes

Vandaag om.

Maar ook deze Nino heeft een kunststof kast

En deze heeft @Emdee ook, alleen voorzien van een andere naam en in een andere kleur

6 likes

Ooh die blauwe!
Met ook nog een origineel plastic bandje zo te zien.

2 likes

Als bijna pathologische verzamelaar, zeg maar verzamelaar van verzamelingen, gaat er hier een wereld voor mij open…

3 likes

Toen ik het @Emdee voorstelde verwachtte ik een aardige verzameling plastic over het scherm te krijgen, maar ze overtreft veruit die veronderstelling met de opening van dit topic. Heerlijk divers in vormen maar ook in merken en kleuren, en toch, ik zou haast zeggen, systematischer dan menige merkenfreak of type-verzamelaar :+1::+1::+1:
Zelf heb ik meer kunststof dan metaal in mijn horlogedoos denk ik, maar dan zonder enige samenhang of kenmerkende eigenschap.
De heel specifieke horloges uit de collectie van Marjolein noem ik altijd fashion watches, waaronder ik ook wel eens hout of steen reken. Voor mijzelf is ‘plastic fantastic’ veelomvattender, waarbij ik o.a. veel Casio, Timex, Seiko en natuurlijk Swatch modellen reken.
In die serie ‘Fashion watches’ van plastic heb ik nog een bescheiden aanvulling op die van de topic starter, en ik hoop dat er nog meer bezitters inhaken :sun_with_face:

5 likes

Wauw, mooi divers van vorm. En kleur. Ik zie veel Meister Ankers, de rode rechts is bijzonder van vorm. Maar het grote ronde gele gevaar onderaan de foto spreekt mij het meest aan. Prachtig.
Lopenze en draag je ze wel eens? Of is dat anders voor een man, zo’n niet-serieus horloge om de pols?

Die was van peettante. Zij is helaas overleden en omdat ik wat met horloges had, heb ik deze gekregen. Ik heb de kast en het glas gepolijst.
Het is natuurlijk ook gewoon een Ruhla, maar dan met de naam Karex

1 like

Ja-nee-ja :yum:

1 like

Karex en Meister-Anker…wedden dat het allemaal Ruhla uurwerkjes zijn. :wink:

2 likes

Sowieso kwaliteit als zoveel van die uurwerken na een halve eeuw nog lopen en nog redelijk op tijd ook.

Helaas, rommelmarkten bezoeken en rondstruinen is er al een tijdje niet meer bij, ik mis het echt. Op MP vind ik weinig van mijn gading maar op E-bay in het verleden wel. Maar daar stijgen de prijzen waar je bij staat. Zo te zien gaan meer mensen het early plastic waarderen.

Als je nog eens wat leuks tegenkomt houd ik me aanbevolen, natuurlijk.

1 like

De aantallen kleine juweliers die er de brui aan geven worden niet groter, maar een deel van deze fashion serie kon ik dit jaar nog als NOS voor een leuke prijs kopen. Het kan dus nog wel, maar kost veel tijd en km…
Maar inderdaad, nu worden ze dus nog steeds niet gedragen en da’s ook weer niet goed :thinking::grimacing:

1 like

Ik houd ook wel van plastieken horloges:

9 likes

Ik blijf toch geïntegreerd door dit horloge. Heb je er wat meer informatie over? Ik kan er namelijk niet zo snel iets over vinden.