Dat kan. Of het horloge kan zonder secondewijzer geleverd zijn maar dat denk ik niet gezien het grote gat tussen de minuten en urenwijzer.
Het kan ook dat de secondewijzer ergnes onder het glas zit.
Dat iemand in het movement heeft zitten krassen geeft al aan dat er in het verleden in elk geval iemand dacht dat hij handig genoeg was om er zelf aan te dokteren.
denk dat hij hier allwel 40 jaar in de la ligt zo…misschien de vorige eigenaar toen gedacht…ik maak hem open en zit binnen in mn naam…mocht hij ooit worden gestolen,en komt weer boven water,is daar mn bewijs dat hij bij mij hoort…maar voor goedkoop prul ding lijkt me dat ook niet echt nodig …weet ook niet…niet netjes in ieder geval ,nu bekeken,ha…moet zon uurwerk er uit om nieuwe glas er voor te krijgen of gaat dat vanaf voorkant zoiets ?..die seconden wijzer niet te zien…
Zoek hier op het forum iemand die hem voor een normale prijs weer toonbaar en gangbaar kan maken, heb je een top aandenken aan je voorouders en een heel leuk horloge met zeldzaamheidswaarde (zoveel zullen er niet (meer) zijn). Voor dat geld krijg je nooit meer zoiets met dezelfde emotionele waarde. Maar da’s mijn mening
ja ik snap uw reactie over de kras ,men en u kent me niet ,ik ben geen horloge kenner (wel liefhebber) maar ik repareer wel andere dingen en ga niet zomaar een dikke kras zetten hoor,ben nog wel bij verstand,haha…dat heb ik wel op een plekje gedaan,die zelfs ik zelf bijna niet weer vind …ik heb een horlogemaker /juwelier hier in mn dorp…ik laat hem die nog wel ff keer laten zien,als de winkels weer open zijn qwa corona …als ik 100 procent overtuigd was dat hij van mn opa was,ja dan ging hij koste wat kost idd weer klaar ,maar dat ben ik niet…ik weet alleen dat hij al die jaren bij me was ,nooit heb zien werken ,en de zelfde naam als wat mn opa had er in gekrast is …
Pfoe, hopelijk kun je iets meer op je leestekens en taalgebruik letten. Ik kom er met moeite doorheen.
Zoals gezegd, dit horloge heeft geen waarde en hoe je hem behandeld hebt verdient geen schoonheidsprijs. Als je geen verstand van horloges hebt dan blijf je er in principe vanaf, dus niet in krassen, openmaken en zeker geen zaken doordraaien totdat er iets knapt. Ik ben blij dat het geen JLC of ander mooi merk is.
Sorry dat ik wat belerend over kom maar ik geloof dat je geen kind van 10 bent…