PloProf Only

Nee. Bij nepperts is alles anders. Van een afstandje lijkt het op de OG, maar van dichtbij is ALLES anders.

4 likes

Dan zit er maar 1 ding op, na het passen de €7-8k sprong wagen :face_with_spiral_eyes:

En dan rest nog de vraag, ben ik comfortabel met een beater van die prijs :blush:

Vet cool ding, al veel naar zitten loeren, maar ik ben er precies nog niet klaar voor.

1 like

Ik denk dat KC wel een punt heeft. Plus het gevoel is er niet. Leuk slap aftreksel maar dan kan het ook tegen gaan staan en dan kan de hommage de reden zijn waardoor je nooit goed naar de PloProf hebt gekeken. Het zit hem ook vaak in de details he. Een hommage Snoopy Speedmaster is natuurlijk ook niks. Laten we nou niet gaan doen alsof het zo’n geweldig alternatief is.

2 likes

1: Door de real deal te passen voel je wat het horloge met je doet. Je voelt dan ‘Dit is m’

Maar of je klaar bent om het horloge ook te gaan kopen hangt van andere dingen af;

2: Je horloge reis (welke heb je al in de collectie / welke begeer je meer en of je die al hebt) en

3: Hoeveel geld je overtollig (niet nodig) hebt in je horloge potje voor de komende NA’s

En zo te lezen zijn bij jou alle 3 factoren negatief en is de PloProf (nu) niet voor jou

2 likes
  1. Nog niet gepast, dus onzeker
  2. Hij zou wel passen in de collectie. Anderzijds lonkt een reversed panda ZEP ook, en die is iets goedkoper.
  3. De financiële prio’s liggen nu even op vastgoed.
1 like

Ik begrijp de overweging dat een standaard pasvorm mogelijk niet volstaat voor een Ploprof.

Een cruciaal onderscheid ligt in het materiaal: staal versus titanium. De stalen uitvoering met meshband weegt circa 300 gram, terwijl de titanium variant ongeveer 160 gram weegt, wat een aanzienlijk verschil in draagcomfort oplevert. Ik heb beide modellen gepast en destijds de stalen versie kunnen aanschaffen, maar heb ervoor gekozen om door te sparen voor de titanium uitvoering, waar ik geen moment spijt van heb gehad. Overigens is de titanium variant uit de collectie bij Omega…Ter illustratie kun je de video’s van Youterrific raadplegen; hij is eveneens overgestapt van staal naar titanium. Optisch gezien is de lunette van de stalen versie vervaardigd uit saffierglas, terwijl die van de titanium versie van keramiek is.

De stalen variant beschikt over een datumaanduiding, in tegenstelling tot de titanium versie. Bovendien is het uurwerk van de titanium variant verbeterd ten opzichte van de stalen uitvoering. Samenvattend is het raadzaam beide modellen te ervaren alvorens een definitieve keuze te maken. Eén aspect kan ik jou echter meegeven: de stalen variant is (aanzienlijk) gemakkelijker verkrijgbaar dan de titanium variant.

Zoals @myfriendscallmeKC reeds aangaf, zou ik de voorkeur geven aan het origineel, hoewel ik uiteraard geen inzicht heb in jou financiële situatie. Succes!

6 likes

Helder. Als de panda ZEP in je collectie zit, je vastgoed helemaal goed zit, je horloge potje er goed uitziet en je de OG Ploprof nog steeds niet een keer bent tegen gekomen op een GTG, stuur me dan een berichtje. Dan doen we ergens een mooie koffie en maken we er een mini GTG van.

2 likes

precies dat, maar hou de GTG’s in 2026 maar goed in de gaten :wink:

1 like

Hey Ferry… alle antwoorden zijn hierboven inmiddels al wel de revue gepasseerd :smiley: Zelf was ik even off-line :v:t3:

Groet Marco

2 likes

Thank you!

1 like

:+1:

1 like

Voor de liefhebbers die mijn NA nog niet hebben gezien bijdeze👇

10 likes

Zo eindelijk dit topic gevonden nadat @sjiel me teleurgesteld aan keek gisteren. Wat een gaaf ding blijft het toch ook. Ik blijf voorlopig de stille bewonderaar.

9 likes

Stille bewonderaar vanaf een afstand mag altijd!

7 likes

Is er iemand op het HF die een Omega Ploprof 1200 Titanium met grijze wijzerplaat heeft?

Deze dus:
(Plaatje van internet)

7 likes

Gisteren tijdens de Redbar Amsterdam was er spontaan een mini Ploprof GTG

En van deze kreeg ik spontaan zin om te gaan feesten

10 likes

KC junior als een baasje :sunglasses:

10 likes

#wittetruienbanger @Twan @Sjorsson

8 likes

Even pronken met anderman’s waar

Thx KC voor het laten uitproberen!

7 likes

Zag er badass uit :sunglasses: Eerste keer dat ik iemand de PloProf rechts heb zien dragen

2 likes