Podcast Mannen van de tijd over Ligure Watches

Afgelopen week is er een podcast opgenomen in de studio van ‘Mannen van de tijd’ waarin de ontdekkingsreis van Ligure Watches is besproken. Het geeft een inkijk van wat er zoal komt kijken bij het ontwerpen en ontwikkelen van een horloge.

Er is op het forum al eens het nodige over geschreven en veel was nog onduidelijk. De mist is opgetrokken en we staan aan de vooravond van de introductie van deze ‘Hollandse duiker’

8 likes

Zet ik op mijn lijstje voor in de auto!

1 like

Er is een doorlopend topic over deze podcast, maar snap dat je nog meer aandacht wil genereren.

Of dat mag is aan de forumleiding trouwens

Succes met je onderneming, hoop voor jullie dat het wat wordt. Zal niet makkelijk worden in deze klasse met de concurrentie van o.a. seiko modellen die er op lijken.

Goedemorgen!

We hebben al een draadje over onze podcast die we niet altijd maar wel zeer regelmatig updaten. Zie hier

1 like

Dankjewel voor je support.
Als het makkelijk was, deed iedereen het.
We hebben geen haast, we hebben tijd.

4 likes

Leuk! Ik ga hem luisteren vanmiddag in de auto :sunglasses::+1:

1 like

Graag alleen doorlezen als je iets van feedback wilt hebben. Ik had nog niet van jullie gehoord, dus je zet jezelf op de radar door dit topic.

Een Hollandse duiker met Italiaanse naam en Japans/Russische kastvorm. Ik vind het leuk gevonden, maar als Nederlander en zeker ook halve Groninger begin ik Holland steeds minder als positief te beleven. Holland is dat zwarte gat waar al die gas-doekoe in verdwijnt terwijl ze volledig Oost Nederland (van Limburg tot de Eemshaven) piepelen en naaien. Ik zou me niet zo positioneren als ik jullie was.

Ik heb je website zitten bekijken en ik voel de koppeling met Marcello Mastroianni ook niet zo. Die goede man is vrijwel altijd met z’n Rolex DateJust te zien geweest, en daarnaast bij hoge uitzondering met een chronograaf. Het voelt bijna alsof je de goede man wilt Retconnen met een Nederlands duikertje. Waarom er dan tot slot nog een Nederlandse en twee Duitse voetbalbonzen bij worden gehaald snap ik ook niet.

Kort en goed: Die duikers zijn best leuk hoor, maar aan de marketing kant mag er in mijn optiek nog één en ander verzet worden wil het voor mij werken.

Ik vond “van de vissoep een aquarium maken” wel een aardige uitspraak. Ik vind het datumvenster trouwens ook mooi opgelost. :+1: Dat was een leuke design flourish, zeg maar.

7 likes

Dankjewel voor de feedback.

1 like

De beste stuurlui staan weer aan wal. Lijkt mij toch een waanzinnige eigenschap om als een van de weinige overal maar dan ook echt overal verstand van te hebben. Jouw kennis en wijsheden kennen geen grenzen en zijn ongeëvenaard…

2 likes

Denk dat de strip er ook nog wel in zit. :innocent:
@LigureWatches kunnen jullie goed tegen satire en Seiko’s?

4 likes

Parodie, ironie, sarcasme, pastiche en karikatuur en Seiko, het is allemaal allemaal erg welkom :grinning:

3 likes

Zwarte humor en cynisme ook iets voor jullie? Dan ga ik er ff voor zitten…

Haha nee, die dagen (op HF) zijn achter mij.

1 like

Succes met jullie merk. Een aantal leden kunnen vast worden uitgesloten van de wachtlijst. Kennis is macht.

1 like

De ironie is heerlijk. :slight_smile: Dank je. :+1:

Tja, de kast is weliswaar bijna typisch Seiko of Amphibia, maar de indices zijn een soort van uniek. Op één of andere manier zijn ze, eh, een beetje eind jaren zestig, begin jaren zeventig, van die chunky dingen. Je logo zou inderdaad niet misstaan op een blik espressobonen, en de wijzers hebben in mijn beleving bijna een vleugje Omega.

De invloeden zijn goed zichtbaar, maar ik vind 'm absoluut niet derivatief ogen.

Waarom ga je niet met Rob & Co naar Italië en laat je geen fatsoenlijke foto van jezelf schieten op een terras? Daar heb je Marcello niet bij nodig. :slight_smile:

5 likes

Idd, gewoon tegen Rob zeggen dat je er morgen bent en er dan zelf een maand of 3 later heen gaan. Zit je effectief ongeveer op hetzelfde moment op het terras

:grimacing:

4 likes

Ik vind persoonlijk die duiker wel leuk, vooral de kleurstelling met de rode accenten spreken aan …

Hebben jullie dat echt met Gronings gasgeld gefinancierd? :grin::+1:

1 like

Let op! Dit is wat IK als (potentiële) consument ervaar als ik de website zie. Dit is het effect dat jullie marketing op MIJ heeft (ik zeg het er maar bij…):

Ik snap de nadruk op de Nederlandse connectie in de marketing ook niet zo eigenlijk. Heb er niet de negatieve connotatie bij maar het voelt een beetje er in gepropt om maar zoveel mogelijk toegevoegde waarde te creëren terwijl de rest van de website extreem z’n best doet om maar zo Mediterraan mogelijk over te komen. Het voelt voor mij gemaakt als ik het zie en is geen goed begin. Ik krijg het gevoel dat je mij meer het idee probeert te verkopen dan het tastbare product.

“…extensive research and the very latest technological insights.”

Dit klinkt voor mij als “surgical steel” of “aviation technology”. Holle marketing frasen die een idee moeten verkopen. Het versterk heel erg mij gevoel dat ik hierboven al beschreven heb.

Het horloge:
Right of the bat, deze gaat waarschijnlijk niet voor mij zijn. Mijn eerste indruk is een samenraapsel van allerlei design elementen van andere merken. Er is op het eerste gezicht te weinig dat het een eigen karakter geeft. De wijzerplaat komt heel druk en vol over. Maar mogelijk valt dat alles in het echt natuurlijk weer erg mee. De verwerking van de datum vind ik dan wel weer een leuk idee.
Al met al voel ik echter het “idee” er niet in dat de rest van de website mij probeert te geven. Des al niet te min toch interessant genoeg om meer reviews te bekijken zodra deze uitkomen.

My two cents. Doe er mee wat je wil. :slight_smile:
Heel veel succes in ieder geval. Of het nu iets voor mij persoonlijk is of niet, dit soort initiatieven kan ik alleen maar aanmoedigen. Diversiteit is goed voor de hobby en de markt.

3 likes

Ik ben een trouwe luisteraar van de podcast, ook deze zal ik opzetten!

1 like

@LigureWatches Wat ongevraagde feedback van mij :wink:

Uit het interview:

Als het vier vrienden zijn, dan moet onder dat interview met Loek natuurlijk ook een foto met vier mensen, en niet met maar drie.

Uit de specificaties:

“LPO-Nano coating is based on extensive research and the very latest technological insights”.

Hetzij uitleggen wat je bedoelt, hetzij weglaten, zou ik zeggen. Zeg bijvoorbeeld gewoon dat aan de binnenzijde (neem ik aan) het glas voorzien is van een anti-UV coating.

In het stukje over de movements zou ik dit gewoon weglaten (wie het interesseert, weet het al, en wie het niet weet zal het ook niet interesseren):

Although a movement does not necessarily have to be produced in Switzerland entirely; the updated law on 1 January 2017, says that some characteristics must be respected:

Assembly in Switzerland
Inspection in Switzerland
Swiss parts for at least 60% (previously 50%)

Dat kun je net zo goed vervangen door “Swiss Made” naar mijn mening. En anders in een apart kadertje. Nu vraagt de lezer zich af waarom dit wel staat bij de SW200, maar niet bij de SW330.

Over de horloges zelf heb ik het al gehad; ik vind de witte veruit de mooiste!

5 likes

Dat is nog heel netjes omschreven :sweat_smile:

1 like