Poll de Beste horlogeschroevendraaierset

Ok dit is erg vreemd,… prijzige horloges, sjieke horlogebandjes,…vaak ben ik een snelle beslisser en koop ik ze alsof het een broodje kaas is. Maar nu ik een setje schroevendraaiers zoek waarmee ik wat banden op maat kan maken en die behulpzaam zijn als ik mijn PAM op een nieuw bandje wil zetten duizelt het aanbod me. Zelfs als ik een merk geselecteerd heb dan weet ik nog niet welke set er zou moeten komen.

Dus: welk merk levert het beste product voor de horlogehobbyist?

  • Beco
  • Horotec
  • Bullongé
  • Bergeon
  • Geen van bovenstaanden, anders, namelijk

0 stemmers

Mocht u zeer enthousiast zijn over een specifieke set van een bepaald merk dan hoor ik het graag.

1 like

Ik heb een setje Bergeon aangeschaft, wat een verademing vergeleken met mijn oude set, welke wel uit het verre China kwam!

Verder geen vergelijkingsmateriaal.

1 like

Ik heb normale schroevendraaiers met losse Bergeon inzetjes. Voor een dubbeltje op de bijna eerste rij. :+1:

11 likes

Er was toch een HF lid hiermee bezig? Eigen import, goede schroevendraaiers. Wie was dat ook alweer?

1 like

Die heeft ondertussen volgens mij zijn site online!

Spare-Parts-watches of iets dergelijks…

2 likes

Bergeon de beste maar ook de duurste, beste prijs kwaliteit horotec

4 likes

Mijn Horotecs zijn prima voor het geld. Misschien een open deur, maar zorg er wel voor dat je ze met T-vormige bladen neemt.

1 like

Gewoon een Bergeon set kopen. Beste van het beste en vergeleken bij wat wij gemiddeld aan horloges uitgeven stellen die paar tientjes niets voor. Dat haal je er dik uit, want werken met slecht gereedschap ongelooflijk irritant. :slightly_smiling_face:

2 likes

Uiteindelijk wil iedereen een Bergeon

15 likes

Ok en nu wordt het moeilijk. Moet het de 30080-P05 of de 30081-S09?

Of,… tijdens het bestellen viel mijn oog op deze set van Cousins

Ik word er wel blij van geloof ik!

1 like

Klopt, was dit topic : Vragenlijst Junior Company

1 like

Bedankt voor de adviezen!

2 likes
1 like

Zo’n carrousel vind ik zelf niks. Ik heb zo’n platte houten doos, met het deksel geopend naar links. Zo dus, rechtsbovenin op de foto.

Gewoon een klassieke Bergeon-set. Investeer ook in een rollertje waar je ze in kunt klemmen; en een liefst goede Arkansas-steen om ze overheen te rollen met de inzetjes. Die goede (beter dan wat ik nu heb) Arkansas moet hier nog komen trouwens, is een goed voornemen…

5 likes

Hé huh, rollen met de inzetjes over een steen? Waarom doe je dat Peter?

Slijpen! :slight_smile: Daarna het uiteinde met een milde diamantvijl strak trekken. Is enige oefening en ervaring vereist om echt mooie uiteindes te maken. Die inzetjes hebben niet het eeuwige leven, maar wel bijna - als je ze regelmatig slijpt.

Ben nu even te lui om beneden een set-up te maken met pics, iemand anders misschien? :wink:

4 likes

Ik heb tijdens mijn zoektocht de antimagnetische beryllium tips gevonden. Op het eerste gezicht aantrekkelijk, maar ze blijken veel zachter te zijn dan gehard staal… Voor onderhoud aan quartz uurwerken. Not my cup of tea.

Extra tips meegeleverd met de door mij bestelde set.

Edit–ik ben dus geëindigd met een volledige semi-pro set van 9 precisieinstrumenten, waar ik er misschien maar 2 of 3 van ga gebruiken. De tijd zal het leren. Ben er blij mee.

4 likes

Goed bezig! Leuke zoektocht!

Dit is dezelfde als ik heb, al jaren. Gekocht bij Otto Frei toen ik begon met de Time Zone Watch School. Zat in de z.g Tool Kit die je voor de eerste module mocht aanschaffen. Prima set! :slightly_smiling_face::+1:

2 likes

Dat is het betere werk Peter! :+1: :slightly_smiling_face: Maar dat hoeft natuurlijk niet echt voor amateur sleutelaars zoals TS of b.v. ikzelf .:wink:

2 likes