Dat is nu de spijker op zijn kop met wat ik bedoel met de MP mentaliteit en ervaring, de mensen daar gaan veel vrijblijvender om met hun toezeggingen en afspraken. Dat gebeurt (nagenoeg) niet de de betere hobby fora, daar is veel meer fatsoen en sociale controle, want als iemand het b.v. op een horlogeforum niet correct handelt dan word hij gecorrigeerd of gebant door de medeforumleden en dat is voor iedereen te lezen. Dus die “waakhond” functie werkt zeer goed.
alleen forumleden toegang te geven tot de “handel-topic”. Dus ook aleen forumleden kunnen te items zien.
onder vermelding van aantal posts. Op die manier kan je zien of iemand ook echt wat bijdraagt, of alleen 1 keer heeft aangemeld om iets te verkopen.
Op die manier houdt je het gewoon gezellig “onder ons”.
Ik denk dat mensen als Pajero, Robbie409 en anderen door hun bijdragen aan het forum een vertrouwd adres zijn geworden waar mensen graag zouden willen kopen. Hun attitude en manier van handelen is makkelijk terug te lezen in al hun posts.
Ik verder denk dat we in de discussie onderscheid moeten maken tussen “handelaren” en “opportunisten”. Dat maakt de discussie helderder (!?)
Gaat me net een lichtje branden, ik ben o.a. lid van een autoforum, waar ze een rubriek " for members only" hebben, dus alleen aangemelde forumleden met een redelijke “staat van dienst” (post’s dus) kunnen op deze rubriek lezen en posten. Dan zijn meteen alle problemen opgelost en aan de meeste bezwaren tegemoet gekomen.(tu)
Helaas is dat hier niet mogelijk. Je kunt mensen niet naar het aantal postst toegang geven of weigeren. Laten we maar eens kijken hoe het loopt aan de hand van een test en de regels.
Vergeet niet dat je door hier te posten toch wat minder annoniem bent dan op MP, dat merk je ook aan het aantal lezers van het forum die niet posten. Ik denk dat dat met dit onderdeel ook wel op zal gaan. Mensen dringen niet zomaar een community (wat wij zijn) binnen met alleen het doel te verkopen. Hoop ik.
Helaas is dat hier niet mogelijk. Je kunt mensen
niet naar het aantal postst toegang geven of
weigeren. Laten we maar eens kijken hoe het loopt
aan de hand van een test en de regels.
Vergeet niet dat je door hier te posten toch wat
minder annoniem bent dan op MP, dat merk je ook
aan het aantal lezers van het forum die niet
posten. Ik denk dat dat met dit onderdeel ook wel
op zal gaan. Mensen dringen niet zomaar een
community (wat wij zijn) binnen met alleen het
doel te verkopen. Hoop ik.
Dat denk ik ook…Als iemand zich alleen maar aanmeldt om iets te kunnen verkopen, zullen de ‘‘vaste leden’’ dit opmerken en dit direct laten weten in een reactie op de verkooppost. Hierdoor krijg je een soort ‘‘zelfreinigende werking’’ wat dergelijke lieden zal afschrikken…
Ofschoon ik nog niet lang dit forum bezoek vind ik het wel een een goed idee als je via dit medium kunt
kopen. Ik zou (als aspirant en kersverse koper) met meer vertrouwen kunnen kopen als enige controle aanwezig is en dat de aanbieders betrouwbaar zijn
Het staat nu zo ingesteld dat mensen die niet zijn ingeschreven de Horlogemarkt niet kunnen zien. Is dat handig of beperk je daarmee het bereik te veel?
Mocht het zo zijn dat misbruik regelmatig voorkomt, kan ik de moderatie van Horlogemarkt altijd nog op achteraf zetten zodat ik een advertentie eerst goed moet keuren. Dat geeft dan af en toe wel een paar uur vertraging maar ja, echte haast hebben we toch geen van allen?
Oooooh ik zie het je hebt Horlogemarkt verplaatst naar Forumoverzicht.
Ik dacht dat we een eigen subforum kregen met : Te koop aangeboden en Gevraagd
En Horlogemarkt gewoon erbij houden voor andere verkopers.
Nu beperk je toch weer andere verkopers, met een eigen forum voor leden heb je dat niet.
Het is een subforum van Horlogeforum.nl: www.horlogeforum.nl/list.php?15 (tenminste zo noem ik dat, een onderdeel van Holrogeforum).
En ik heb het Horlogemarkt genoemd vanuit historisch oogpunt maar de paginamarkt van de startpagina is er ook nog steeds: horloge.startpagina.nl/markt, die is voor jan en alleman.
Het is een subforum van Horlogeforum.nl: www.horlogeforum.nl/list.php?15 (tenminste zo noem
ik dat, een onderdeel van Holrogeforum).
En ik heb het Horlogemarkt genoemd vanuit
historisch oogpunt maar de paginamarkt van de
startpagina is er ook nog steeds: horloge.startpagina.nl/markt, die is voor jan en
alleman.
Ja ik zie het nu.
De naam leek op die andere pagina.
Je kan het ook alleen zien als je bent ingelogd.
Zo kan je dus alleen kopen van elkaar en een buitenstaander ziet het dus niet.
Maar dat is volgens mij ook de opzet als ik je schrijven lees waar je dit topic mee opent.
Maar aan de andere kant is het ook een beetje raar want als ik een horloge wil verkopen maakt het mij eigenlijk niet zoveel uit aan wie ik het verkoop.
Ik wil het zo snel mogelijk verkopen dus zal ik het ook weer op andere aanbiedplaatsen te koop zetten.
Het enige voordeel wat ik zie is dat je het van medeforummer koopt en dus wel betrouwbaar moet zijn.
Kan je het niet zo maken dat buitenstaanders wel kunnen zien wat er te koop is , maar zelf niet iets te koop kunnen aanbieden ?