Martijn Schreef:
Ik ben voor, maar dan zou ik het alleen zichtbaar
maken voor de leden ( die ingelogd zijn ) zo
voorkom je spam en andere nep aanbieders , het
moet immers geen marktplaats worden.groeten Martijn
prima plan lost veel op!!!
Ik ben voor, maar dan zou ik het alleen zichtbaar
maken voor de leden ( die ingelogd zijn ) zo
voorkom je spam en andere nep aanbieders , het
moet immers geen marktplaats worden.groeten Martijn
prima plan lost veel op!!!
Goed idee
Zoals ik op mijn eerdere post aangaf, indien je een horlogeliefhebber ben en niet per definitie een handelaar heb ik daar geen probleem mee. De specifieke MP verkoper als gelegenheids (ver)koper, daar zit ik absoluut niet op te wachten mede doordat de mentaliteit die daar gehanteerd word waar ik niet van gecharmeerd ben (afspraken niet nakomen wat ikzelf en vele anderen is overkomen) En nee ik ben nog nooit belazerd door MP kopers/verkopers, heb ook vele andere hobby’s. Maar je hoord op de forums van liefhebbers (niet alleen Horlogeforums) vaak klachten over hoe het daar aan toe gaat en die stroken met mijn eigen mening. Dus NEE liever geen MP personen op dit forum, tenzij het zoals jezelf aangeeft een liefhebber is in de eerste plaats ipv handelaar.
Genesis
Ik merk dat 99% er positief tegenover staat. Dat is mooi, we moesten het maar gaan testen.
Het aspect om buitenstaanders te weren is begrijpelijk en er is wat aan te doen maar blijft moeilijk. Ik kan er wel voor zorgen dat mensen die geen “lid” zijn niet kunnen verkopen (bieden ook niet maar van mij mag het wel, de verkoper wil van z’n horloge af toch?). Maar je inschrijven is zo gebeurt. Een regel moet zijn dat een horloge tweedehands is, dan ben je van de eerste golf handelaren af. Verder is het natuurlijk lastig te reguleren maar met aktieve moderatie is er vast iets moois van te maken. Ik ga regeltjes verzinnen en hoop komende week een test op te kunnen zetten.
dan zijn we het in grote lijnen eens genesis,je moest eens weten hoeveel onbetrouwbare kopers er zijn,en dan zit je als verkoper met je horloge reeds ingepakt ,je kunt het niet nog eens een keer verkopen en maar wachten op je geld
anders zorg je ervoor dat ze zich eerst netjes voorstellen zodat een ieder weet wie deze persoon is,dan bedoel ik aleen mensen die willen verkopen,dan kun je in het forum anoniem blijven,is dit een idee??
Hmmm, alleen 2e-hands… Dat betekent dat mannen als Robbie ook hier niet mogen adverteren. En dat zou mi ook weer jammer zijn.
Mick
Hmmm, alleen 2e-hands… Dat betekent dat mannen
als Robbie ook hier niet mogen adverteren. En dat
zou mi ook weer jammer zijn.Mick
ach we weten robbie wel te vinden toch!!!
oeps de slaap zeker niet goed uit gehad hihihihi
sorry.
Daar ging ik al vanuit…
Vooral geen marktplaats van maken. Daarmee lok je de commerciele gasten, want veel hits. Door het alleen voor leden te houden ben je direct niet echt interessant meer voor handelaren, behalve de echt serieuze handelaren met enige mate van liefhebberij. En die zijn hier allemaal bekend, en worden gedoogd (hoe Nederlands…)
Bovendien : “Define” handelaar… Als je iets te koop zet en er geld voor wilt hebben, dan ben je dus een handelaar
Bas
Dat is nu de spijker op zijn kop met wat ik bedoel met de MP mentaliteit en ervaring, de mensen daar gaan veel vrijblijvender om met hun toezeggingen en afspraken. Dat gebeurt (nagenoeg) niet de de betere hobby fora, daar is veel meer fatsoen en sociale controle, want als iemand het b.v. op een horlogeforum niet correct handelt dan word hij gecorrigeerd of gebant door de medeforumleden en dat is voor iedereen te lezen. Dus die “waakhond” functie werkt zeer goed.
Genessis
Voor!!!
Vandaar dat mij een goede oplossing lijkt om
Op die manier houdt je het gewoon gezellig “onder ons”.
Ik denk dat mensen als Pajero, Robbie409 en anderen door hun bijdragen aan het forum een vertrouwd adres zijn geworden waar mensen graag zouden willen kopen. Hun attitude en manier van handelen is makkelijk terug te lezen in al hun posts.
Ik verder denk dat we in de discussie onderscheid moeten maken tussen “handelaren” en “opportunisten”. Dat maakt de discussie helderder (!?)
Bas
En alleen met foto’s !
Ik ben ook voor. Wel duidelijke regels stellen, en controle op naleving van de regels.
gr,
hans mennink
Gaat me net een lichtje branden, ik ben o.a. lid van een autoforum, waar ze een rubriek " for members only" hebben, dus alleen aangemelde forumleden met een redelijke “staat van dienst” (post’s dus) kunnen op deze rubriek lezen en posten. Dan zijn meteen alle problemen opgelost en aan de meeste bezwaren tegemoet gekomen.(tu)
Genesis
Helaas is dat hier niet mogelijk. Je kunt mensen niet naar het aantal postst toegang geven of weigeren. Laten we maar eens kijken hoe het loopt aan de hand van een test en de regels.
Vergeet niet dat je door hier te posten toch wat minder annoniem bent dan op MP, dat merk je ook aan het aantal lezers van het forum die niet posten. Ik denk dat dat met dit onderdeel ook wel op zal gaan. Mensen dringen niet zomaar een community (wat wij zijn) binnen met alleen het doel te verkopen. Hoop ik.
Voor. Maar wel een beetje in de timezone sfeer, comments moeten mogen…
Yaffle
Helaas is dat hier niet mogelijk. Je kunt mensen
niet naar het aantal postst toegang geven of
weigeren. Laten we maar eens kijken hoe het loopt
aan de hand van een test en de regels.Vergeet niet dat je door hier te posten toch wat
minder annoniem bent dan op MP, dat merk je ook
aan het aantal lezers van het forum die niet
posten. Ik denk dat dat met dit onderdeel ook wel
op zal gaan. Mensen dringen niet zomaar een
community (wat wij zijn) binnen met alleen het
doel te verkopen. Hoop ik.
Dat denk ik ook…Als iemand zich alleen maar aanmeldt om iets te kunnen verkopen, zullen de ‘‘vaste leden’’ dit opmerken en dit direct laten weten in een reactie op de verkooppost. Hierdoor krijg je een soort ‘‘zelfreinigende werking’’ wat dergelijke lieden zal afschrikken…
Ofschoon ik nog niet lang dit forum bezoek vind ik het wel een een goed idee als je via dit medium kunt
kopen. Ik zou (als aspirant en kersverse koper) met meer vertrouwen kunnen kopen als enige controle aanwezig is en dat de aanbieders betrouwbaar zijn