POLL : Keuze 500€ horloge (38mm)

Ik wil graag jullie mening vragen omdat ik zelf niet goed kan kiezen.
Na de verkoop van mijn SARB033 mis ik zo’n robuust 38mm horloge in mijn verzameling, nu is was dat een erg leuk horloge maar leek toch teveel op mijn (grotere) SARY057, dus wil ik iets anders.

Ik twijfel tussen deze 2;
De Hamilton is nieuw ongeveer 500€ en de CW staat hier op HF voor hetzelfde geld in bijna nieuwstaat.

Hamilton Khaki Field 38mm:

Of deze Christopher Ward C60 Trident

• Hamilton Khaki Field 38mm Zilver H70455133
  • Christopher Ward C60 Trident Pro 600 38mm zwart

0 stemmers

Ik vind de CW persoonlijk mooier, maar dat is weer smaakgebonden ofcourse.
Qua kwaliteit heb ik echt geen idee welke “beter” is.

Heb je niet toevallig in de buurt de mogelijkheid om ze te passen of eventueel vergelijkbare modellen? Denk dat als je ze daadwerkelijk om je pols kan zien, dit de keus wel een stuk makkelijker zou maken! :wink:

Die CW wat mij betreft.

Het is natuurlijk wachten op leden die allerlei Seiko modellen gaan posten.

3 likes

Sowieso de CW, heb een vergelijkbare 38 mm CW pro duiker. Goede afwerking en prima band. Met de CW heb je voor 500 euro ook echt wat goeds!

1 like

Ik heb die Hamilton eens om de pols gehad en die vond ik prachtig, zat erg lekker, de CW nog niet, op papier is de CW wel ietsjes beter denk ik.
Maar ik ben er niet over uit over het lettertype en de plaatsing van het Christopher Ward logo, dat is echt het enige waar ik aan twijfel…

Ja die band is verstelbaar, dat is echt een pluspunt, net zoals mijn Pelagos, ik gebruik dat zeker 1 keer per dag

1 like

Ik vind de hamilton net wat mooier door het gebruik van nummers, ik ben geen fan van de ui hand van de CW. Maar de kast van de CW is wel mooi afgewerkt!

1 like

Eens!

Nee, breng ze niet op ideeën, ik zoek nu even geen Seiko, het gaat echt alleen even om deze twee

Het is geen ui. Het is een druppel :blush:

3 likes

Ik vind beide wijzers wel erg mooi, dus dat is voor mij geen voor- of nadeel

1 like

Beide erg mooie en degelijke horloges. Ik heb ze beide gehad en weer geflipperd. Qua afwerking wint de CW nipt. Qua draagcomfort absoluut de Hamilton. De Hamilton is licht, plat en heeft een heel fijne uit 4 ‘losse’ delen bestaande band. De CW is wat raar hoog en de gesp vrij lang.
Looks, tsja, eigen voorkeur. De CW glimt je tegemoet terwijl de Hamilton onder de radar kan blijven. Mijn stem is naar de Hamilton.

3 likes

Ja klopt, dat is ook wel iets, die gepolijste midden schakels van de CW…
Band van de Hamilton zat inderdaad erg lekker, en voelde heel soepel aan.

yep

1 like

Ik denk dat ik het juist heb voorkomen :wink:

1 like

Christopher Ward :confounded:. The king of shitters. Echt geen idee waarom je dat zou willen kopen…

1 like

Dat hoeft er niet bij, maar bedankt voor je stem

3 likes

Sorry, maar field watch is toch geen duiker!? :grimacing:

Edit: dat gezegd hebbende, gaat mijn voorkeur uit naar de hamilton.

1 like

Ik heb hem hoofdzakelijk daarom weggedaan. Gepolijste tussenschakels zijn niet mijn ding, glimt als een malle.
Ik had wel nog het oude logo. Het nieuwe klopt niet als de wijzers onder de helft van de dial staan.

1 like

ok dat klopt, ik pas het aan…

1 like