POLL : Keuze 500€ horloge (38mm)

Die SARB033 heb ik al een jaar gehad en zoek nu wat anders, verder geen Seiko’s daar heb ik er genoeg van gehad.
Visodate is zeker mooi, met dan liever met een blauwe wijzerplaat.

Hammie saai ding. CW eet dat ding voor ontbijt qua joie de vivre en afwerking.

4 likes

Naar zo’n waarschuwingssysteem zoek ik al een hele tijd :wink:

2 likes

Bovenste foto is van mij niet van Google…

1 like

Het is vrij simpel.
Zie ik balans dan is het meteen klik.
Zie ik onbalans dan moet ik dit in het brein in balans brengen.
Dat is dus de trigger voor ja of nee.
Da’s alles :grin:

Succes :wink::+1:

1 like

Nadeel van de field Hamiltons is dat het glas zo enorm spiegelt. Was voor mij echt enorm storend op een gegeven moment :confused:

1 like

Ik vond het eigenlijk wel meevallen. Gewoon saffier glas. Hij spiegelt mijns inziens niet meer dan mijn Tudor Black Bay of Omega Seamaster.

1 like

Ogen wat groot voor 38mm… (:joy:)

Alleen topic titel gelezen en €500 zien staan en vannacht na een avond stappen met wat bier in de mik, maar even gereageerd :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dan zou ik hoor een van deze gaan:
Hamilton Khaki Field Mechanical No Date
Seiko Sarb017 Alpinist
Seiko Sarb033 (maar deze heb je onlangs verkocht zie ik🙂)

2 likes

Voor mij de CW, M.n. vanwege de band. Die van de Hamilton heeft een wat vreemde streep over de centre links die onrustig oogt. Daarnaast lijkt het alsof deze holle endlinks heeft (klopt dat?) waardoor de band vermoedelijk een stuk minder stevig aanvoelt.

Succes!

1 like

Je kunt het natuurlijk ook overdrijven. Zijn gewoon goede horloges.

2 likes

Als je de Hamilton mooi vindt is dit wellicht een leuker alternatief.

Bedankt allemaal, ook diegene die met teveel ‘bier in hun mik’ hebben gestemd, ik ben eruit!

De poll geeft lichte voorkeur voor de CW aan ( met maar 3 stemmen verschil…) maar ik kies toch de Hamilton, ik zie in dit model geen nadelen waarbij ik bij de CW teveel twijfel over het nieuwe logo en de pcl’s.

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/7/f/b/7fb4445f94d4a2c0f5c8f2aed886f99489f0916c.jpg

Nu nog even op zoek naar een leuke aanbieding…

6 likes

Mooie keuze! Ik heb deze vorige week nog zien liggen in de vitrine van een AD en je moet ‘m echt in het echt zien, veel mooier dan op de plaatjes :blush::+1:

Ik had hem hier al eens opgepikt in het blauwe deel, die is wegens een defect helaas terug naar de verkoper gegaan, die heeft hem denk ik weer terug naar zijn leverancier gebracht.

1 like

Mooie horloges die Hamilton uit de khaki serie, helaas schrijven ze flink af maar dat is weer de winst van de tweede bezitter.:grin:

CW in dit geval. Omdat ik wel van duikers ben en niet van de fieldwatches. Uitslag poll is bijna too close to call.

Precies, is erg close

1 like

Go for it :sunglasses::+1:

1 like

Waar baseer je de term “shitters” op? Heb je first hand ervaring met een of meer modellen van CW?

1 like