Poll: Quartz uurwerk vs Mechanisch uurwerk. Let the battle begin!

Net zoals een ETA 2824 en een manufactuuruurwerk “all the same” is? Allemaal tandwielen en een balansveer. De één heeft alleen wat meer versierinkjes. Met dat gebrek aan nuance kunnen we het forum wel opdoeken :stuck_out_tongue:

1 like

Als ik dit topic lees, blijf ik me verbazen over een deel van onze gemeenschap.
Er wordt een voorkeur gevraagd, niets meer en niets minder. Een volstrekt normale vraag.
Wat een kudde gedrag.

Heren, kijk eens in de horlogedoos en tel de handopwinders, automaten en quartz horloges.
Of beter nog: tel de aanschafprijzen van de verschillende varianten. Immers: money talks !

4 likes

Heb het even veranderd in feels all the same ipv is all the same.

Het is gewoon een gevoel, dat kan ik niet uitleggen - Hans Teeuwen

:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Precies dit. Snap ook niet zo goed waarom dit topic zo negatief wordt ontvangen en mensen meteen op hun pik getrapt zijn.

Inmiddels 288 votes en ruim 200 replies verder dus bewezen significant en valide topic mijns inziens.

1 like

Let’s agree to disagree then :wink:
Ik persoonlijk vind een mooi tikkende secondenwijzer fraai om te zien. De glijdende wijzer van een hi-beat uurwerk ook trouwens. Zit allebei in mijn horlogedoos … nu nog een Spring Drive (I wish! :stuck_out_tongue: )

Springdrive…geil :sunglasses::+1:

1 like

Dit is net een automaat.loopt inderdaad er mooi.:+1:

1 like

Daar zou ik inderdaad minder moeite mee hebben. Seconde wijzer glijdt mooi :star_struck:

1 like

Dit is wel heel fout,sorry. Veel goedkoper dan dit word het voor mij niet. Maar dat is persoonlijk. Ik wil niet de mensen belachelijk maken die zo’n horloge hebben.

@RLC inderdaad een vrij hoog Hema gehalte🙈

1 like

Ik zie een waterscheiding tussen de tikkers en de glijders opkomen :wink:

Grand Seiko heeft zelfs een uniek mechanisme om de tik mooier en gelijkmatiger te maken in hun 9F uurwerken.

2 likes

Dat verwoord je mooi😀

Verkoop m niet !!!

Je lijkt erg gecharmeerd van de Alpinist. Je mag hem kopen hoor? :smirk:

1 like

Even over jouw ‘ziel’ bij een mechanisch horloge.
Ik loop nu al 2 dagen met een Kommandirskie maar ik voel helemaal niks hoor, qua ‘ziel’…
Het handopwinden is niet vervelend, het op tijd zetten als hij uit de doos komt wel…
Datum goed zetten gaat gemakkelijk, gewoon op en neer tussen 10 en 1. Gelukkig heb ik nu vakantie want in een werkweek heb ik hier allemaal geen tijd voor, ook daarom quartz.
Wat ik wèl voel bij de Vostok, is een ongewone degelijkheid ! Dìt is pas een beater ! De robuustheid en onverwoestbaarheid spat er vanaf. Deze heeft echt nergens last van en dat voelt heel prettig…
Zou hij dan toch een ‘ziel’ hebben ?

Ps. er komt nog een zwarte datumring in, dit kan echt niet…

3 likes

Helaas land ik in het midden. Geen keuze-optie.

@drex

Hoe vind jij de onlangs door mij aangekochte horloges - van mijn kleinzoon en mijzelf - te bestempelen ?!

Als 'n stel mooie en goede OF ’ n paar slechte en lelijke Quartzen ?! (Foto onder, met Miyota Quartz inside)

Ik weet niet of ik je helemaal begrijp maar dit lijkt mij een prima horloge.

1 like

@drex

De Tamagotchi’s waren - en zijn hier bij ons thuis - voor mijn vrouw en mijzelf een bron van plezier.

Inmiddels spreken ze Engelse en Nederlandse “T’gotchi-taal”.

1 like

Gegegeg :grin: Fun! :+1:

1 like

Dank je, @drex, want wij - mijn kleinzoon en ik - zijn nu de 'Blues Brothers’
van de familie (deze zomer ook zéker wel, hahha).

Zoals in een eerdere post van mij eind decembrr 2018 al was aangezegd.
Mijn kleinzoon Ralph zei nog, dat ik jóu, @drex, de hartelijke groeten
moet doen; bij dezen derhalve.

:sunglasses: :sunglasses:

1 like