Ik heb meer met pp of vc
Edit: voor mij allebij niet haalbaar. Net als de horloges van Tim en bart
Ik heb meer met pp of vc
Edit: voor mij allebij niet haalbaar. Net als de horloges van Tim en bart
Alleen als ik op de mountainbike zit G-Shock Quartz, voor de rest alleen maar mechanisch.
Vraagje over “Let the Battle begin!” is het de bedoeling om met mijn mountainbike over mechanische horloges te gaan rijden?
Oei! Ik gebruik de uitdrukking ook wel eens in schriftelijke stukken op mijn werk…
Moet toch wat meer richting “klare taal” gaan .
Je doet iets met rechten of niet he, gewoon blijven gebruiken
‘In casu’ is brabbeltaal, erger nog het is helemaal geen taal.
Wordt wel veel gebruikt door mensen die hun cv opleuken.
Nah, je weet donders goed dat het Latijn is, een taal die ik niet beheers overigens. Maar het wordt nogal eens gebruikt in de rechtswetenschap. En ik doe daar vrolijk aan mee.
Volgens mij wordt het meer gedaan door mensen die zichzelf heel erg graag horen praten, vooral in hun eigen hoofd.
Sommigen hier hebben dat met Engels, ach ja whatever.
Welnee blauwe beer. Binnen de rechtswetenschap sowieso een normaal gebruik. Zo ook binnen het regulier taalgebruik. We moeten eens stoppen schriftelijk en verbaal verstoppertje te spelen. De zorgvuldigheid die het maatschappelijk verkeer betaamt, vereist dat je je ketenen én het juk afwerpt waaronder je gebukt gaat. Doe het! Het werkt bevrijdend. Altijd dat gel*l in B1…
De spijker op de kop
Niet zo selectief doen Drexie. Het wordt vaker gebezigd alhier op het forum. En nu sla je aan als een gans. Toch niet omdat Blauw Beerke een betrekkelijke nieuweling is?
Neh, da’s allemaal te ver gezocht.
Maarrr, ik moet wel vaak lachen om wollig taalgebruik.
Nu weer terug on topic.
NEXT!!
Dit vermeende euvel was reeds afgekaart. Nieuweling is inderdaad een betrekkelijke term en ik ben dan wel juveniel maar voorwaar geen jongeling.
De aanvallen op de prachtige Nederlandse taal door de Drexen en zelfs de Mafkezen van deze wereld dienen te worden gepareerd. Straks wordt op het forum alleen nog maar straattaal gesproken, potverdikkie.
Abusus non tollit usum. Meer zeg ik hier niet over.
“In casu” is klare taal. Het is een korte, drielettergrepige uitspraak die een vastgestelde betekenis heeft.
Dat mensen niets meer lezen wat niet op Twitter staat mag jouw probleem toch niet worden?
Laten we er eerst eens mee beginnen mensen gewoon op te leiden en dan te erkennen dat als je niet weet wat in casu betekent er nog werk verzet moet worden.
Er zijn in de samenleving al genoeg races naar de bodem aan de hand, laten we de taal er lekker buiten houden.
Je bent lekker bezig vanochtend! Maar sowieso hiervoor: driewerf hulde!
Beiden hebben hun waarde en toepassing. Daarnaast kan je ook als liefhebber beide technieken waarderen.
Wanneer ik nu een horloge voor een sport of activiteit draag waarbij het beschadigd kan raken (bijvoorbeeld zwemmen of paardrijden) is het vrijwel altijd quartz.
Voor andere zaken draag ik mechanisch. Bij mij is dat begonnen omdat ik ooit een quartz horloge kreeg van mijn vader in het begin van de jaren 90. Ongeveer 15 jaar later bleek het horloge gebreken te vertonen en op dat moment kwam ik er achter dat het niet kon worden gerepareerd of onderhouden en de levensduur van de onderdelen op een gegeven moment gewoon op was. De enige echte optie was een soortgelijk horloge te kopen en te gebruiken als donor.
Vanaf dat moment (rond 2007/2008) ben ik naar mechanische horloges gaan kijken. Specifiek met het oog op onderhoud, hoe lang het mee gaat en in hoeverre het kan worden gerepareerd bij gebreken. Met het idee dat wanneer ik een horloge aan mijn zoon zou geven hij het 30 jaar later nog kan dragen. Het grappige daaraan vind ik dat ik dus naar mechanisch ben gestapt om praktische redenen waar het meestal om sentimentele redenen lijkt te gaan.
Wanneer je geïnteresseerd naar uurwerken gaat kijken en er meer over te weten komt dan gebeurd er wat er altijd gebeurd bij dingen die mooi zijn ontworpen en goed zijn gemaakt: Op een gegeven moment ontstaat er waardering voor het vakmanschap en dat werd onderdeel van mijn interesse in horloges.
Ik heb dus beiden. Maar aan mechanisch beleef ik meer plezier. Door het type techniek dat er in zit. Doordat het leuk is dat je precies kan begrijpen en volgen hoe het werkt en dat dan ook kan zien en horen in je horloge. En doordat het iets vertegenwoordigd dat duurzaam is en bij onderhoud een eeuwigheid mee kan gaan. Eigenlijk ben ik daarom ook geen verzamelaar. Het eenmaal aanschaffen en de rest van je leven dragen heeft voor mij een aantrekkingskracht. Juist dat is tegenwoordig bijzonder naast al het kopen en weer weggooien van allerlei andere zaken die binnen 3 jaar verouderen of uit elkaar vallen. De binding die ik bijvoorbeeld had met het horloge dat ik als tiener van mijn vader kreeg kan ik alleen nog terug vinden in een goed horloge.
Een meer dan aardige uiteenzetting;
‘In [ omni ] casu non est pro omnibus’, zei mijn leraar Latijn altijd al tegen ons; dit in
gymnasium 2 al.
Mijn Latijn was altijd al ‘zwaar bevochten’, zogezegd; ik had maar 'n 7,5 gemiddeld.
Ik een vijf, voordat ik van het gymnasium werd gesodemieterd omwille van motivationele problemen. Nog nooit begrepen waarom dode talen gemeengoed moeten zijn.
Alsof de High-End Variety niet bestaat bij Quartz. Better Jewelry… Ach. Moet ik nou echt weer foto’s van GS quartz, Longines VHP en Citizen Chronomaster horloges gaan posten om uit te leggen dat dat gelul in de ruimte is?
Repairability… Ook daar heb je uurwerken die gemaakt zijn om te repareren met service intervals waar je alleen maar van kunt dromen met de Sinn/Rollie/GS Hi-beat/AP om de pols.
Kortom: Helft één is feitelijk, helft twee is maar matigjes onderzocht.