Poll: Quartz uurwerk vs Mechanisch uurwerk. Let the battle begin!

Cd speler, schijfjes? Uit welke eeuw kom jij zeg? :smirk:

Huh?

We streamen tegenwoordig. Elke techniek veroudert weer heden ten dage. :sunglasses:

Ik draai thuis nog gewoon CD’s hoor :slight_smile:

4 likes

Pfff, lekkere poll en toch gestemd voor het vertekenende beeld wat het oplevert.

Dit is HF wat je anders verwachten dan een hogere score voor mechanisch. Doe dezelfde poll op het Viva forum en je krijgt quartz als winnaar.

Maar er gaat mij geen enkel uurwerk boven een ander, ik heb ze beiden. Op batterij en solar (ook met een accucel natuurlijk). Ik heb handwinder en automaat dus…

1 like

Een paar jaar geleden was ik helemaal om: mechanisch. Inmiddels ben ik niet meer zo dogmatisch. Ik vind nog steeds mechanisch mooi, mooier, mooist, maar kan een prima quartz zeker waarderen. Recent een Precista in bezit gekregen met COSC en ik vind die ongelofelijke precisie indrukwekkend. Maar even zo veel geniet ik van de nauwkeurigheid van mijn spring drive en van een Vijfje, die ruim binnen de COSC normen van een automaat blijft. En van mijn handwinder Certina van dik vijftig jaar oud, die ook al zo fijn marcheert.
Voor mij dus wel een aardig onderwerp, deze poll.

3 likes

Dat wou ik zeggen :slightly_smiling_face::+1:
Gezien de hoeveelheid reacties is dit topic nu al een succes, al zeg ik het zelf :sunglasses:

3 likes

Dat zegt zeker wat!

Dat het ā€˜oliebollen’ zijn met te veel geld en te weinig besef en verstand van zaken! :joy:

You must be kidding :grin:

Quartz zonder twijfel, 1 keer in de 8 jaar op tijd zetten vanwege de batterij wissel en niet omdat het kreng na 2 dagen al stopt met lopen.

2 likes

En een keer per maand de datum.
Of doet ie dat zelf?

2 likes

Buizen pre & 4 x mono Kiasse A :sunglasses:

1 keer per jaar in februari, daarna geen omkijken meer naar.

1 like

Philips Miniwatt / NOS Telefunken hq :sunglasses:

1 like

Lijkt me een prima setup :+1:

Maar die 4 mono zijn toch 2 X push pull?

De Philips pre buizen zijn top!

Deze zet zelfs de tijdzone als hij genoeg GPS satellieten kan ontvangen. En alle wijzers worden apart aangestuurd, wat een mooi gezicht is!

En ja, hij heeft ook een eeuwigdurende kalender. Alleen zomer- en wintertijd moet je hem vertellen, want dat zit niet in het GPS signaal.

3 likes

Mosfet

1 like

Marantz CD-12 Ken Ishiwata met een Digital Lens van Genesis :sunglasses:

1 like

Bestaat het Luisterforum nog?

Geen benul, heb ik nooit op gezeten , wel HT forum, heel soms Marantz forum