Nou, het heeft in dit topic wel met elkaar te maken.
Er woedt nog immer een zwaar gehavende wereldwijde discussie
over analoog vs digitaal geluid.
Het wapengekletter is niet van de lucht
Toch is het simpel, ik denk te weten dat als je alle forum leden zou vragen om 3K uit te geven van hun zuurverdiende centjes aan een klok, dan zal 90% voor mechanisch gaan, PUNT!
Ik denk dat 90 % van alle horloges van 3k ook mechanisch zijn
Digitaal mits âanaloogâ geluid kan zeer mooi zijn, maar eigenlijk is de plaat nog steeds superieur aan digitaal
Net zoals mechanisch tov quartz
Waarom? Bij een LP krijg je allemaal verstoringen; krasjes op de plaat, imperfecte naald, gevoeligheid voor trillingen enzovoort.
Dat valt te betwisten, de quartz loopt vele malen accurater dan een mechanisch uurwerk. En dat is toch uiteindelijk het doel ervan, de correcte tijd aan geven.
Ik denk dat ik een NOS Omega X-33 (tweede generatie) zou gaan proberen te vinden dan.
Nooit een goede speler en een goede persing gehoord zeker
Ik ben opgegroeid met platenspelers
Nope de emotionele betrokkenheid bij echtheid
Forsell, Goldmund, Pluto wel eens gehoord? Anders zeker toch wel een LP12?
âIedereenâ had een DUAL of een Technics toendertijd. Geen idee of die merken nog bestaan.
Mijn eerste CD-speler was een Philips; een bovenlader nog
Jeezes dat is echt diep spiritueel man
Ik ken ook zoân merk dat al decenia lang praktisch hetzelfde ontwerp van een duikhorloge gebruikt en hier bijna 8k voor vraagt.
Lekker automaat! Maar een paar grab and go quartzen zijn wel lekker
Ik heb over de jaren heen een gruwelijke schurft hekel gekregen aan horloges waarvan de wijzer tikt (zoals bij Quartz) en niet glijd. Ik weet niet hoe het gekomen is, but I canât stand them on my wrist. Rare hobby
Helemaal mee eens Dao!
Stomme poll, van iemand die kennelijk het verschil zelf niet weet en als enig doel heeft: âLet de battle beginâ.
Als dat je doel is bij een poll, ga dan ff lekker met een bakje vuurwerk âHoera voor Zwarte Pietâ roepen in de Oostvaardersplassen of zo.
Het begint hier steeds meer op Dumpert, Twitter, en GeenStijl te lijken met al die kansloze haters.
âHet andere forumâ is kapot gegaan aan een kleine groep zeikerts, mopperaars en (vermoedelijk werkloze) maar sowieso kansarme stemmingmakers! Laten we dat niet vergeten.
Ik groet u hoofdschuddend met een Tissot Electronic aan de pols. (Uitleg voor de topicstarter: Dat is een quartzgestuurd horloge met een balans. Google anders maar evenâŠ)
Begint een beetje pot verwijt de ketel te worden zo. Leuk topic met verschillende meningen⊠en een enkele zeikerd. Hand⊠boezem, je weet toch.
voor de onoverkomelijke vlaggers hier die vallen over het gebruik van het âZ-woordâ, ik citeer enkel
Is toch gewoon een interessant topic om meningen/visie te delen? Ben benieuwd naar de voors en tegens met betrekking tot een uurwerk bij de mede forumleden en waarom kiest men doelbewust voor het ene of juist voor het andere? Levert genoeg interessante discussies op, dus wat dat betreft is dit topic mijns inziens een succes.
Ik kan het niet helpen dat er een aantal mensen waaronder jij meteen op hun pik zijn getrapt. Boomknuffelclub wellicht iets voor jou?
Kansloze hater Iets met ironieâŠ