Dit haal je natuurlijk niet uit een poll met maar twee mogelijkheden. De poll gebiedt de deelnemer een kamp te kiezen en vanuit daar is het altijd makkelijk schreeuwen hoe slecht de andere kant is, met Engelse citaten naar zichzelf. Een optie als geen voorkeur had een iets genuanceerdere aanpak kunnen geven.
Persoonlijk vind ik het puur aan het horloge liggen. GS doet me sowieso niet heel veel (vind ze net te eenvoudig qua ontwerp), dus de quartz horloges ook niet. De nieuwe Junghans Meister Mega vind ik dan weer wel geweldig.
Wat een clown.
Rare jongens die fanaten.
Gelukkig heb ik dat waas nog niet
Huh? Wat kort door de bocht.
Goeie quartz glijdt, inderdaad, zelf mijn Bulova.
Dit is geen stemming maken?
5x per jaar
Ben je gek, no hard feelings ik heb zelf een zwarte Casio G shock. Gebruik ik op de golfbaan, geweldig ding. Je kan er met je wagen overheen rijden, mee gooien, mee zwemmen en hij blijft het gewoon goed doen.
Gewoon een top ding die Casio! Maar het echte hart begint te stromen qua gevoel bij een automaat. Daar zit gevoelsmatig een ziel in , gewoon een veer die alles opwindt en allerlei tandwielen die de boel in het gareel houden.
Hybride quartz met mechaniek heeft de toekomst.
Een quartz horloge is geen Spotify. Een quartz horloge is de CD speler. Je slaat tussen LP en Spotify nogal wat stapjes over. Zo zijn daar 8-track, single reel tapes, cassettes, CD’s, DAT recorders, download-diensten en tenslotte streaming geweest. Om over radio maar te zwijgen.
Spotify is het equivalent van op je iPhone kijken hoe laat het is.
Nou moet ik zeggen dan mijn post vooral met een hele dikke knipoog naar @RLC gelezen moest worden
Geen haat. Alleen maar liefde
Nee hoor, quartz met mechaniek is dood … de toekomst is aan smartwatches.
Volledig mechanische horloges zullen nog wel een tijd als luxe artikel overleven.
Smartwatch is ook al weer achterhaald, tegenwoordig hebben we al Smartphones zoals de iPhone en alle homages van andere merken daar weer op
(Sorry, ik probeer mij een beetje aan te passen aan het niveau)
Ik ben je kwijt … smartphones kwamen toch voor de smartwatches? Ik zou zeggen dat smartwatches de normale quartzhorloges gaan verdringen juist vanwege de smartphone.
Je moet het ook lezen met een lichte irritatie dan wel sarcasme
Niet direct op jou post hoor, maar het hele draadje hier.
Maar dan nog is je redenering verkeerd om, volgens mij.
“Gewone” quartzhorloges hebben geen smartphone integratie, notificaties, enzovoort … en zijn dus ouderwets. Aangezien ze niet de vermeende voordelen hebben van mechanische horloges gaan ze uiteindelijk verdwijnen.
Dus volgens mij blijven er maar twee typen over; smartwatches / activity trackers (of wat voor interface er ook gaat komen met de smartphone), en luxe mechanische horloges.
Gewoon meeloop gedrag, je kijkt in de beginfase als horloge geïnteresseerde wat van die YouTube filmpjes en dan ga je er in mee of niet.
Vergelijk het met ex rokers, dat zijn de grootste schreeuwers hoe verschrikkelijk het wel niet is
Dat leek mij juist het grappige er aan?
Het was een grapje Johan…
Inderdaad geen faire poll!
De uitslag is ook niet echt verrassend op een horloge forum
Op een ander forum krijg je kwarts als meeste stemmen