Poll: Quartz uurwerk vs Mechanisch uurwerk. Let the battle begin!

Over 30 jaar bestaan er nog steeds quartz horloges en mechanische horloges. Dan ben ik 94 jaar en nog steeds draag ik dan een van de twee :wink:

2 likes

:rofl:

6 likes

ā€œWe just don’t care!ā€ haha, mooi en trouwens ook best wel leerzaam filmpje.
Thanks @Fate_Amenable_To_Change. :ok_hand:

Oh enne, ik ga helemaal mee in het ā€œhet heeft een zielā€ gevoel bij het zien van zo’n fraaie skeleton, maar feit is de meeste uurwerken zitten gewoon achter een gesloten deksel en ondoorzichtige wijzerplaat. ā€œIt’s just better!ā€, dus.

2 likes

Waar zit die ziel dan…:thinking:

Ik vond ook ā€œA technology developed and refined for centuries and immediately decimated by a prototype made by an employee of a telephone companyā€.

Zeer cool filmpje inderdaad. Mijn ding is dat ik beide vormen van technologie hun charme vind hebben, en het een labbekakkerige cop-out vind om daar een religieuze oorlog over te willen voeren. :slight_smile:

3 likes

Helemaal eensch!

1 like

Eens. Een ritje met een stoomlok lijkt me fantastisch, maar niet als ik naar Zuid Frankrijk moet. Ook nog een keer met een Super Constellation naar New York, maar niet als ik haast heb. Morgen weer eens een LP opzetten van Moustaki, maar nu ga ik filmnet kijken.

4 likes

Goeie vraag. Ik heb het van een ander herhaald als een soort van metafoor van goh, dat gedraai en gedoe in zo’n automaat ziet er mooi uit maar de betekenis is vast een andere. Wellicht dat @RLC even kan helpen? :wink:

#MeToo …:sunglasses:

2 likes

Het feit dat er een tal aan mechanische onderdelen in zitten die het horloge laten lopen zonder een externe energiebron. Vakkundig en met precisie in elkaar gezet naadloos op elkaar. Vele elementen vormen uit eindelijk een geheel. De ziel zit hem er voor mij in in het feit dat een mechanisch horloge stil kan komen te staan en weer ā€˜tot leven’ komt op het moment dat de rotor bewogen wordt of de kroon opgewonden wordt. Het geheel komt weer tot leven en alle elementen laten het horloge weer lopen zonder batterij of externe energie bron.
I rest my case…

1 like

…klonk ā€˜t vanaf de kansel. Amen. :pray:

Wait wut,173 replies verder :rofl:

Niks mis met quartz hoor,maar vind dat bewegende wieltje zooo vet!!.

1 like

Ja inderdaad en dan nog vinden sommige mensen het een onzinnig topic en een stomme poll. :stuck_out_tongue_winking_eye:
174 replies, 256 votes en een bruisende discussie verder kan ik alleen maar concluderen dat het een succes is. :sunglasses::+1:

Yep,we houden wel van een beetje discussie hier en het quartz of meganisch vraagstuk maakt altijd wel iets los :rofl::rofl:

2 likes

Anders kunnen we altijd nog over de prijs van Rolex beginnen ofzo. Maakt ook altijd wel wat los.

Wat mij betreft dan wel over de Oysterquartz… :sunglasses:

Fantastisch topic weer. :+1:
Ik eet blijkbaar van twee walletjes en stiekem van nog veel meer. :hushed:

image

Zit ook in mijn wekker :grin:

Enlighten us please :yum:

M’n beide Omega’s, de bijna 40-jarige Quartz, een heerlijk horloge en m’n nog geen 1-jarige mechanische idem. Ik doe dus niet mee aan de pollšŸ˜€:

Mechanisch en Quartz

7 likes

Ja dat vindt ik ook.

1 like

Zit hier nu een heel gemeen taalnazi grapje in?

3 likes