Pontiac only

Vond ík ook :wink:

1 like

En dan zo snel weer weg…

1 like

Te klein voor mij helaas

Haal ook meer voldoening uit het compleet maken en servicen dan het dragen :smiley:

3 likes

Hallo allemaal, ik heb even een vraagje en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Recent heb ik dit Pontiac horloge gekregen uit de erfenis van mijn opa. Graag zou ik deze nieuw leven inblazen om weer te kunnen dragen. Ik woon zelf op dit moment in Duitsland en heb hem hier naar een locale juwelier gebracht. Die heeft echter aangegeven dat er een nieuwe veer in moet die ze niet kunnen bestellen. Denken jullie dat ik meer succes heb wanneer ik hem naar een adresje in Nederland breng of is het sowieso moeilijk om nieuwe onderdelen voor Pontiac horloges te krijgen?

Alvast bedankt!

7 likes

13 likes

Ten eerste: ga met een horloge nooit naar een juwelier. Ga naar een horlogemaker.
Ten tweede: er is een lijst van goede horlogemakers hier op het forum. Ik zal straks even zoeken.
Ten derde: ook in Duitsland zijn er goede horlogemakers, kijk eens op uhrforum.
Ten vierde: onderdelen te vinden is voor de meeste Pontiac horloges geen probleem. De smoes van de juwelier dat hij geen veer kan vinden vind ik onbegrijpelijk.
Ten vijfde: een passende, correcte secondenwijzer te vinden is moeilijker.
Succes!

PS

Kijk eens hier


Dan kun je in de buurt van jouw woonplaats / grensovergang zoeken.

En hier voor aan de andere kant van de grens

2 likes

Wellicht heb ik nog een wijzer voor je. Ik ga vanmiddag kijken tussen de slopers

1 like

Ter mijne verdediging, de ‘juwelier’ waar ik was heeft ook is ‘Zertifizierte Uhrmacher und Uhrenwerkstatt’ maar goed, niet-bindend staat dit horloge te maken.

Bedankt voor de link! Ik za eens even kijken of er een goede horlogemaker in de buurt zit en anders in Nederland.

Thanks! Dat zou geweldig zijn!

11 likes

Heel lang geleden had ik ook eens een Memodate, daarna behoorlijk wat horloges opgeruimd, die ook.
Maar verkopen is veel gedoe, en kopen eigenlijk veel bevredigender.
Dus stilaan toch weer wat Pontiacjes bij elkaar gesprokkeld, vooral stevig gebruikte - wat ik eigenlijk het meest ‘normaal’ vind van vintage.
Na enkele Nageur modellen kwam deze Memodate op mijn pad, en omdat die erg op een andere - als nieuwe - Pontiac leek, toch de gok gewaagd. Leuk om ook af en toe te dragen, zoiets…
Maar juist om de pols is die nukkig, terwijl die op zijn ruggetje in de la prima loopt…
“If you would know everything from before…” zou van Gaal waarschijnlijk zeggen :yum:

7 likes

10 likes

Leuke Pontiac, draagt comfortabel, mooi week end !!!

6 likes

18 likes

9 likes

Goedemorgen , even een van mijn favorieten showen op deze mooie dag !!!

13 likes

Deze in doublé uitvoering ontbreekt nog in mijn eenvoudige kollektie, moeilijk te vinden. Mooi hoor !!!

1 like

Vandaag is er weer iets bijzonders binnengekomen: NOS horlogebanden met Pontiac gesp en enkele zelfs nog met het prijsetiket eraan (zonder prijs)

5½ banden van 18 mm (bij de 5½de ontbreekt het lange gedeelte) en 3 van 24 mm.

Ik heb geen idee aan welk model een band van 24mm komt, dus kennelijk is mijn collectie nog niet compleet.
Aan één van die buitenmaat banden zit een etiketje met het nummer 20859 maar dat heb ik niet in mijn archief en ook niet in de verzameling dus ik heb geen idee of dat een bestaand model is en zo ja hoe het eruit ziet.

De gespen aan de banden van 18 mm hebben een maat van 14 mm en zijn uit staal, de gespen aan de banden van 24 mm hebben een maat van 16 mm en zijn verchroomd.

De herkomst van de banden vind ik wel het vermelden waard:
De verkoper is de schoonzoon van iemand die bij Omega gewerkt heeft en de eigenaar van Suprécis Watch SA (de “Pontiacfabriek”) gekend heeft.
Er stond er één online te koop en omdat buiten Nederland en België Pontiac niet zo bekend is was ik de enige bieder.
Toen er - nadat ik toegeslagen had - weer één te koop gezet werd heb ik kontakt opgenomen met de verkoper die zo vriendelijk was me de rest die hij nog had voor een schappelijke prijs aan te beiden.

Nu ga ik kijken welke horloges zo een band of gesp krijgen.

Deze combinatie kan natuurlijk niet (stalen gesp aan een vergulde kast en de bandbreedte 1 mm te weinig) en is alleen om @Jaap_Balder een beetje te plagen.

19 likes

Nou dat doe je zeker en dan ook nog met een pontiac bandje, hartstikke leuk Maurits. Top

1 like

Ja de kleur vd gesp, je kunt niet alles hebben. :grinning:

1 like