Pontiac only

15 likes

Geweldig :heart_eyes:
Leuk ook die gele vis erbij! Ik gebruik de blauwgroene als gereedschapbakje.

1 like

Die wil ik ook wel ooit één , zo’n n visje!
Deze NA , automaat ! crosspost ’ weer levend gemaakt ’

14 likes

Wat een gave wijzerplaat zeg. Leuk model.

Dankjewel!
Waar zou MP 52 voor staan?

Geen idee. Hopelijk weet @Maurits het nu wel.

3 likes

Maurits heeft hier zelfs 2 jaar geleden al een onderwerp aan geweid:

3 likes

Ah, dankjewel ! Ja ik had dat gelezen, maar jij kan dat zo terugvinden!
:+1:

1 like

Sympathieke Simpatico, mooie dag nog.

10 likes

12 likes

En nog wat kommentaar in de andere draad.

3 likes

27 augustus vroeg ik jullie om wat meer info betreffende ons horloge. Uiteindelijk gekozen hem te laten reviseren. Zojuist opgehaald. :heart_eyes:
Metalen band wel laten vervangen door een leren. Resultaat mag er zijn vinden wij zelf.

19 likes

Gefeliciteerd, een heel mooie Pontiac.
Veel plezier ermee!!:watch:

1 like

Mijn beste,

Ziet er glorieus uit!!
Veel draagplezier.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Thx, als een VSOP met een Romeo y Julieta :heart_eyes:

1 like

Goede keuze, is werkelijk prachtig geworden :+1:.

1 like

Oh oh - kon het weer niet laten :roll_eyes:

9 likes

Mooi geworden!
En leuk dat je het resultaat met ons deelt!

1 like

Ik miste nog steeds de « Maillot Rose » om de reeks te voltooien, dankzij een vriend van de uurwerkcursus. Een beetje duur naar mijn smaak, maar ook niet vaak te koop. Het horloge heeft een volledige service gehad, het is al wat waard. De wijzerplaat, wijzers, glas en “Dialite” zijn in zeer goede staat, wel zitten er twee deukjes op de bezel, jammer. ETA 1260 uurwerk met 15 juwelen en 10 micron Placor SA vergulde kast.

Dit is het kenmerk van Placor SA, een bedrijf dat in 1946 in Neufchâtel werd opgericht. Het bestaat nog steeds en produceert plastic horlogekasten.

IMG_3964

De « Maillot Rose » verscheen tijdens de Ronde van Italië in 1931. Hij is gelijkwaardig aan de Gele Trui voor de Tour de France en wordt, zoals iedereen weet, gedragen door de eerste renner in het algemeen klassement. De kleur van de trui is die van de kleur van het krantenpapier van de oudste Italiaanse sportkrant “La Gazerra dello Sport” die destijds de Ronde van Italië organiseerde.

Hier zijn alle truien die ik sinds juni 2020 heb kunnen verzamelen. Alleen de “Witte Trui” werkt niet, maar het balans wiel is functioneel.

21 likes

Een mooi peloton “wielrenners”!!

1 like