Dag Ruud
helaas heb ik dit model niet in mijn verzameling en (tot nu toe) ook niet in mijn archief.
Het enige wat ik ervan kan zeggen (op basis van het modelnummer en het kaliber) is dat het tussen 1945 en 1960 gemaakt moet zijn.
Vermoedelijk rond 1950.
Heb je misschien ook een foto van de binnenkant van de bodem? Soms levert dat ook nog informatie op.
Vriendelijke groet
Maurits
Edit
Ik heb nog iets verder gezocht en kom een S 1203-3 tegen. Ook met het nummer 77 in het kader.
Het serienummer is ca. 1500 hoger.
De kast is verchroomd. En het uurwerk is ook een ETA 1080
Ik kom wel vaker modellen tegen met -1 of -2 en zelfs -3 na het modelnummer.
Of dat op een nieuwe oplage van hetzelfde model wijst heb ik nog niet kunnen uitpluizen.
Foto van de binnenkant heb ik niet helaas alleen wat ik hier gepost heb.
Maar toch heleboel wijzer geworden en hartelijk dank voor het uitzoeken…
Bedankt en een fijne dag verder…
Hoi Maurits, dank voor je reactie. het nummer achter is op heel vaag geworden maar nu ik jou nummer zie staan dan denk ik dat het zomaar 25073 zou kunnen zijn. Ik ben inmiddels in contact met Serge om te kijken voor een servicebeurt/opknapbeurt.
Omdat de tijd ontbreekt vergeet ik wel eens foto’s te maken van een Pontiac, maar deze keer heb ik weer een leuke om te laten zien.
Een Pontiac met originele band en aparte wijzerplaat. Een lekkere foute Nageur, goudkleurige wijzerplaat met een staalkleurige band horizontaal er doorheen.
Cal. Eta 1260 met de nummers
20002 en 574895 en in een kadertje 70
Met een beurtje loopt het weer 0 sec en 310°… mooi toch
Ik herinner me dat ik vroeger (eind jaren '70/begin '80) een Pontiac horloge cadeau had gekregen van mijn ouders (ik moet dan 9 of 10 jaar geweest zijn).
Zal wel een kleinere diameter geweest zijn maar dit ‘Eric’ model, dat nu in de collectie zit van het opnieuw gelanceerde merk uit België, lijkt er in elk geval heel sterk op.
Uit nostalgie wat aan het googlen geweest en een winkel gevonden in de buurt die Pontiac verkoopt. En ik vind meteen eentje dat mij wel bevalt en dat met een korting van 40%. Geef toe, voor 70 euro kan je niet sukkelen
Ik dacht dat die slogan al uit de jaren 50 stamde, maar het kunststof van dit doosje doet meer jaren 90 aan. Is dat TIC-TAC zo lang meegegaan? Iemand een idee over de leeftijd? Er zat geen horloge bij wat duidelijkheid verschaft.
De tijd waarover ik spreek is eind jaren '70. Kan me niet meer herinneren of mijn horloge toen in dit soort doosje zat maar dit zou gerust uit de jaren '70 of '80 kunnen komen.
De slogan ‘Tic Tac Pontiac’ bestaat blijkbaar sinds 1958, geboren op de toenmalige Wereldtentoonstelling in Brussel. Hoe lang die slogan nog is blijven bestaan, geen idee, maar wellicht is die eind jaren '80, begin '90 een stille dood gestorven.
Het merk werd opnieuw gelanceerd in 2014 op de Brussels Motorshow, tenzij ik me vergis. Oorspronkelijk zou het merk ontstaan zijn in Gent…