Pontiac only

Wat een sexy ding.

1 like

13 likes

Nog wat gefinetuned aan de Hydraulica. De as in de kroon had een lelijke tik gehad en stond schreef. Deze was vervangen, maar de originele Pontiac kroon heb ik weer kunnen richten. Ook een zwarte leren band geplaatst. Ik zeg, niets meer aan doen.

16 likes

14 likes

13 likes

Schoonvader had ook nog wat pontiacs liggen. Eentje heeft ie er nu gevonden, de andere liggen nog ergens op zolder en hij moest even zoeken. Ik kan niet echt iets vinden over dit model en de leeftijd. Iemand hier die wat info kan verschaffen? Loopt nog goed. Volgens mij is het geen acryl glas wat ik op kan poetsen ofwel?

8 likes

Het is een wat jongere Pontiac. Niet met de lange P.
Maurits kan het precies vertellen. Vanaf 1980 hadden ze een ander systeem van serienummers. Of dat ook de datum is van het nieuwe logo weet ik niet.

1 like

Pontiac International dat betekent dat het een model is dat in Frankrijk of Duitsland gemaakt is.
Om aan de vraag naar minder dure horloges van het merk Pontiac te kunnen voldoen werden vanaf ca. 1975 complete horloge bij verschillende fabrieken buiten Zwitserland ingekocht.
Aan het modelnummer kun je zien dat dit het eerste model van een handopwinder met datum in een stalen kast is.
Enkele fabrieken waarmee samengewerkt werd waren: Yema en Aristo.
Als je het horloge open laat maken zie je aan het werk of het uit Duitsland of Frankrijk komt.

7 likes

Thanks voor de info. Wilde m poetsen en het glas kwam los, er zaten allemaal vergeelde lijmresten aan. Alles weer gepoets en glas weer met uv lijm vast gezet. Hij loopt, maar met een schok stop ie, of kun je m weer werkend krijgen, das wel jammer.

9 likes

Hele Pontiac collectie maar op de plaat. Nu zo 3 jaar mee bezig. Mooie mix met van alles er tussen. 8 hebben nog de originele kroon, en de Palmares is helemaal compleet met originele band en Pontiac bandgesp.

18 likes

Het horloge ziet er meteen veel beter uit!

Erfstuk van mijn vader vandaag.

16 likes

Dankjewel :+1:.

1 like

Zo heerlijk eenvoudig de Memodate modellen - toevallig naast mijn kapotte chrome oudje nu ook een goudje gevonden (geen familiestuk)…

12 likes

Prachtig! De Memodate van mij is 14k. Weet niet welk uurwerk erin zit maar deze heeft al wel een quick datum set dmv het 1 keer uittrekken van de kroon. Kroon is helaas niet origineel. (Die heb ik nog wel erbij maar glad gesleten):grin:

1 like

Mijn Memodate gaat uit logeren bij Serge.

14 likes

13 likes

Hoe zit het met de Pontiac Hydraulica 3? Ik kwam er een op MP tegen.

Groet Jeroen

1 like

Daar moet ik me nog eens meer in verdiepen.
Ze hebben voornamelijk kasten met een vormglas ipv rond. En als ik me niet vergis hebben ze ook vaak kasten van Richard Pfisterer ipv Piquerez.

2 likes

Dat kan kloppen, ik heb deze…

10 likes