Pontiac only

Dat vind ik een geweldig idee. Was nog niet bij me opgekomen! Ik wil wel graag nog even op een wat minder dierbaar uurwerk oefenen. :sweat_smile:

2 likes

Weet je welk kaliber er in zit? Misschien heb ik die wel voor een ’ generale repetitie ’ Ik woon in Breda overigens…

1 like

Deze verdenk ik er van 14k te zijn :male_detective: geen familie aandenken en mooi vind ik 'm hoe dan ook niet echt :yum:

16 likes

Tijdje geleden een Maillot Jaune in een lotje gekocht met zwarte wijzerplaat…
Dit is het geworden, ETA2390 met 300° amplitude…

17mm bandje Calf had ik niet, nu maar even 16mm er op…

22 likes

Een vreemde eend in de bijt met miyota uurwerk

14 likes

14 likes

16 likes

12 likes

Lekker recent geserviced, Peseux als uurwerk

16 likes

Prachtig!

1 like

Mooie kastvorm. Als je dit hebt hoef je geen Omega De Ville meer.

1 like

Klein vraagje over de getallen van het modelnummer. Ik heb de pdf gelezen, en wil even zeker weten of ik het begrijp: zit het verschil in dames model en heren model in het begingetal van het modelnummer ?
Dus 1= verguld dames, 2= verguld heren, 3= staal met goud dames, 4= staal met goud heren…7=staal dames, 8= staal heren.

Ik vraag dit omdat ik een Pontiac heb met modelnr: 84501.

Dit is een klein model en vroeg me af of het oneven getal dat dames model moet herkennen aan het begin of juist aan het eind staat.

Bij voorbaat dank

84501 is een stalen herenhorloge
Eerste cijfer een 8 is staal heren
Tweede cijfer een 4 is handopwinder met datum. Formaat van het uurwerk 11½’"
Het derde cijfer heeft soms ook nog een betekenis, bijvoorbeeld 6 voor Pontiac International en 9 voor Simpatico.

Derde cijfer 5 stond vaak maar niet altijd voor waterdichte modellen.

Ik vermoed dat jouw horloge zo’n 32mm groot zijn zal, dat was destijds een normale maat voor een herenhorloge.

6 likes

Mijn nieuwe Pontiac memomatic, heel blij mee. Moet erg wennen aan het formaat op mijn grote pols. Maar dat komt goed, na een uur vind ik mijn 39mm horloges al erg fors nu.

Mijn nieuwe memodate ben ik nu aan het restaureren, die is nog wat kleiner. Als die klaar is post ik m ook ff.

Grtn

15 likes

Supporter vandaag.

Is het eigenlijk normaal dat de kroon zo ver uitsteekt of heeft iemand hier ooit een nieuwe ingestopt?

13 likes

Als er Pontiac op staat is de kroon origineel.
Zo te zien is het een vervanger met een iets te lange opwindstift.

1 like

Helaas geen gesigneerde kroon. Das wel jammer dat ie niet authentiek is.
Thanks!

2 likes

13 likes

Cross post met ‘welke vintage dragen we vandaag’
Ik ben vertrokken op vakantie. Heb alleen de Pontiacs bij me. Iedere dag een andere. Kan ik toch drie weken wegblijven! :joy:

16 likes

Fijne vakantie! Vergeet ook niet om het Tour de France Pontiac en Verdal draadje vol te spammen. :wink:

3 likes