Pontiac only

Mooi om 21 Pontiac’s te zien, fijne vakantie!:watch::watch:

3 likes

Overgrootvader zijn oude Supporter.
Andere wijzers dan de Supporter in mijn bezit.

18 likes

Veel plezier op vakantie :sunglasses:

1 like

Gaaf bandje!

2 likes

16 likes

20 likes

17 likes

23 likes

19 likes

Goedemorgen Pontiac only.

23 likes

Hoi allemaal,ik verzamel hoofdzakelijk oude Pontiac horloges,allemaal opwinders,

maar ben toch overstag gegaan voor een wat nieuwere quarts .
Heb ook een oude chronograaf maar deze vind ik toch ook wel leuk.

16 likes

Cool! Wat voor quartz uurwerk zit erin, een Eta? Ik heb ontdekt dat ik een zwak voor dit soort horloges.

Ik zou het niet weten.
Ik heb nog steeds geen tool gekocht om kasten te openen.
Ik ben wel benieuwd.

Dikke Pontiac - Oud quartz met 7 steentjes :sunglasses:

17 likes

24 likes

15 likes

15 likes

Cadeautje van @Cav ! Mooi hè! Peseux 7040 er in.

En voor Maurits:

Begin jaren '80?

14 likes

@Maurits ik zie toevallig je bericht voorbij komen over het model met de streep boven de T. Weet jij hier meer over? Ik heb er namelijk ook eentje in mijn bezit, maar kan er verder nergens anders wat over vinden helaas… en kan helaas ook nog geen foto uploaden.

1 like

Beste, trotse, mede-Pontiac-dragers,

Ik heb hier een familiestuk, waarvan onduidelijk is van wie deze is geweest en uit welke tijd deze komt. het horloge is in goede staat, wel loopt hij te snel, en het bandje lijkt mij niet origineel.

Kenmerken

• PONTIAC logo met een lange streep van de letter T
  • Streep indexen, geen datum of andere noteringen
  • Een ster met 5 punten en de letters PONTIAC op de kroon
  • Twee stempels/markering rechtsboven op de gouden zijkant waar het bandje vastzit
  • Tweetal serienummers op de achterkant

Nu heb ik letterlijk al jullie foto’s bekeken, waaronder die van @Maurits, in een kleine twee uur tijd, en ben ik deze kenmerken van het logo maar 2x tegengekomen. Op internet is verder ook vrij weinig te vinden over deze afwijkende logo uitvoering.

Heeft er iemand enig idee uit welke tijd dit horloge zou kunnen komen? Is het misschien een versie in de begin jaren voordat er groter geproduceerd werd? Een speciale uitvoering? Of gewoon eentje die je op de kermis kon winnen? :wink:

Groet Ewout

10 likes