Pontiac only

Look closer on the stamp of the last picture Jay/Jean: Ets. A.Kinsbergen, 12.1.1970.

Hope you’ll be as happy with your watch as I am with the display.

Geen pauze voor Pontiac-liefhebbers, we gaan verder. Dit is wat ik afgelopen week heb ontvangen.

9 likes

Deze Support Choc past beter op de standaard dan de ronde op de foto van 31 mei :wink:
En de Gulfstream met zwarte plaat is natuurlijk erg mooi! En nog Bilomatic ook.

1 like

Mooie Pontiac tank: waar tik je een dergelijk zuiver exemplaar op de kop of om de pols? :slight_smile:
Jealous

Ik heb je advies gevolgd :slightly_smiling_face: en aangezien het horloge een wijzerplaat had die in redelijk goede staat was, heb ik niet geaarzeld om het aan te nemen. Ik heb het nog niet kunnen openen om te zien wat voor beweging erin zit maar werkt prima.
De wijzerplaat van de Gulfstream is donkerblauw en het glas is erg vuil van binnen. Het is niet de originele met de P gegraveerd en is breder, ik kon het niet verwijderen met mijn tang om hem schoon te maken. Het werkt ook, maar niet de kleine Support Choc Or Argent.

Ik begrijp niet wat je bedoelt Luc :thinking:

1 like

Is/was simpel vraagje waar je de Pontiac hebt kunnen kopen/scoren?

of staat ie mee op de foto voor het reklame spulletje en kocht je die eerder?

1 like

Ik heb de standaard in februari gekocht en er een ronde Support Choc op gezet. Toen ik het op het forum presenteerde, wees Maurits mij er vriendelijk op dat het niet voor dit type horloge bedoeld was maar voor een rechthoekig exemplaar.

Ik vond de “Tank” op Vinted voor een appel en een ei, en in tegenstelling tot wat je misschien denkt, is het niet zo mooi als op de foto. Het glas is microgebarsten en de vergulding is aan de randen versleten.

Het is grappig dat je die term gebruikt, want normaal gesproken is een “Tank” een Cartier, maar wees gerust, in mijn lijsten gebruik ik het om ze gemakkelijker te herkennen :wink:

2 likes

Mooi horloge!

Thx, heb het al met veel plezier gedragen.

1 like

Een NA van een lotje vintage horloges. Geen idee wat ik exact moest verwachten, maar deze twee ( van de 22) maken me alvast blij :slight_smile:

6 likes

Weer wat oude meuk :wink: binnengekregen.

Op goed geluk 2 horloges uit een lotje opgevraagd zonder precies te zien wat het was.
Een stalen Hydraulica 10. Helaas heb ik er al 2
En een verchroomde Hydraulica met C-case.
De zijkant bij 9 uur is al het chroom kwijt. En het woord Hydraulica is kleiner dan normaal bij herenhorloges.
Maar de band is wel speciaal. Tissuflex uit Italië.
Weet @domega als bandenverzamelaar daar misschien meer over?
De band is geweven, elastisch en uit staal en “bol” ipv plat. De lengte is fix. Meer weet ik er niet over te vertellen.

Het was nog een heel gedoe voor deze twee binnen waren. Misschien daarover meer in de grappenmakers rubriek.

En nog een model dat ontbrak in mijn verzameling, een Diable rouge.
Zoals de Amsterdammer vroeger zei: “het is niet mijn mooiste maar wel mijn enige”
Op naar de overige ontbrekende modellen.

11 likes

Iemand deze wel eens gezien? Is net binnen gekomen uit frankrijk

11 likes

Wel met die plaat, niet in deze uitvoering.
De bezel heb ik toch wel grote twijfels over. Als deze origineel is, dan toch wel refinished.

1 like

Bezel heeft denkik alleen een geverfde lume pip

Pvd in die tijd was zeer matige kwaliteit en kast heeft draagsporen. Gaat voor mij niet samen (als pvd er al was in bj van dit horloge :wink:)

1 like

De bezel is van plastic, niet van pvd

Ah, bijzonder :+1:t4: Nooit eerder gezien op een oude Pontiac. Ben benieuwd of er hier andere exemplaren bekend zijn.

1 like

Ik vond deze, in 2017 verkocht op Catawiki, met hetzelfde modelnummer.

En nog twee andere 5 ATU’s met verschillende bezels, de eerste verkocht op Catawiki in 2016, modelnummer 85101 of 85161 (niet goed leesbaar op de foto).

afbeelding
afbeelding

6 likes

Goed gevonden @Yves1956 !!
En hier nog een verdere handopwinder met datum, 84180

6 likes