Pontiac only

Prachtige Maillot Jaine. Zelfs een Super uitvoering. Gaaf hoor.

Hier is het begin jaren 80 allemaal mee begonnen. Gekregen van mā€™n opa voor mā€™n communie:

8 likes

5 likes

10 likes

Weer een beetje leven in dit verstofte topic. Vandaag een Memomatic met bijzondere blauwe wijzerplaat.

8 likes

Ik doe mee. Geldt quartz ook?

5 likes

Tuurlijk telt quartz. Mooi horloge! :+1:

1 like

Het is een erfstuk van half jaren negentig. Het enige waar ik niet achter ben is die nummering bij de indexenā€¦ Kan er geen peil optrekken wat dat beduidt.

1 like

Ik zit ook met grote ogen te kijken wat dat zou moeten betekenenā€¦ Eerlijk gezegd heb ik geen enkel idee :grin: Iedere seconde telt in die schaal als 5, maar wat betekent datā€¦ Gaan we opzoeken! :sunglasses:
Er komt zo meteen vast wel iemand die het weetā€¦

1 like

Ik heb inderdaad ook al eens gezocht, maar niets zinnigs gevonden. Of ik kan niet zoeken, dat kan ook nog. :slight_smile:
Ook mijn plaatselijk juwelier kon er niets zinnigs over zeggen.

Ik snap de logica erachter niet. Het is geen gradenboog, Het is quartzā€¦ dus ook de 5 tikken per secondeā€¦ nah, niet haalbaar.

Loopt verder erg secuur voor zoā€™n oudere quartz, kas is van goud met goudmerk, wijzerplaat is parelmoerachtigā€¦ Ook binnenwerk is, hoewel natuurlijk quartz, erg netjes opgebouwd.

2 likes

Het is een mooi stijlvol klokje! Uurwerkje ziet er inderdaad ook zeer netjes uit; denkelijk een Zwitsers quartz-werkje. Lekker van genieten! :relaxed:

1 like

Is al eens op het forum ter sprake gekomen. Het verhaal lijkt logisch maar of het ook klopt ā€¦
Leuk zakhorloge trouwens.

2 likes

Dank! Interessant leesvoer.

Mijn Pointiac lijkt ergens een ā€œhommageā€ of iets dergelijks van te zijn. De schaalverdeling is die van een chronograaf type. In het artikel in het andere topic (de verwijzing naar de pdf) wordt wel wat duidelijkheid gegeven. Alleen dat werkt dus niet op een quartz zonder chrono wijzer zoals die van mij. Ik gok dat het bij mij dus alleen cosmetisch is. :slight_smile:

Niet dat het veel uitmaakt. want het is een mooi zakhorloge met een mooie herinnering aan een oom van mij.

2 likes

Gister mijn eerste vintage binnen gekregen. Een vintage horloge zag ik wel zitten en deze Pontiac op de kop getikt. Op het forum ergens een document gevonden over Pontiac en als ik mijn huiswerk een beetje goed gedaan heb komt hij uit de jaren 40, gezien het suppport choc. Staat is niet fantastisch maar voor zoā€™n oudje stoort het me niet zo. Waar ik wel van schrok is de maat. Oke 33mm dus wat verwacht je, maar hij is me toch wel erg klein.

Nu even op de komandirskie band, die erop zat is ook niet meer in beste conditie. Wellicht even kijken voor een mooie bruin lederen badje, maar het is de vraag of ik hem uberhaupt ga dragenā€¦

6 likes

Mooi! Staat uitstekend; die horloges horen klein te zijn. Lekker gaan dragen! :relaxed:

2 likes

Bruin leer was geen succes, dus deze dan? Band past mooi bij de rest :stuck_out_tongue:

2 likes

Zelf zou ik er een mooi Lizard bandje van Hirsch omzetten, in het zwart.

5 likes

Mooi! Ik hoor al in de verte: heb je nou weer bandjes besteld?

1 like

Zoā€™n mooi horloge verdient gewoon echt het juiste bandje! :relaxed:

1 like

Dat kleine formaat is een charme van n vintage horloge. En vind het juist wel wat hebben tussen al die grote klatsers.

En 33 is wel smal maar staat je erg goed op je pols!

4 likes