Pontiac only

Pontiac Valjoux 71, Jumping Valjoux 72 en Valjoux 72 C, horloges met superlatieven, en de prijs die daarbij hoort.

Valjoux 71

Jumping 72

Valjoux 72C, waren voor hier, Pontiac Datora, zelfs in 18 kt goud, maar ook en in RVS voor Indonesian Airforce gemaakt (3 te koop in Indonesia, prijs van € 3000 tot 3500)


afbeelding

Zonder te spreken over de Pontiac Bullhead Lemania 1872, zeldzaam met de zwarte of blauwe wijzerplaat, en bruin nog meer.

Een Jumping Lemania 1341 zou ook niet slecht zijn in mijn collective :grin:

Als ik er ooit een heb, wat me zeer zou verbazen, zou een kluis op de bank misschien een goed idee zijn. Ondertussen kan ik dromen door naar de foto’s te kijken, maar mijn ogen doen erg pijn :sob:

Als je geld hebt, veel geld, alles is mogelijk. Iedereen doet wat hij wil, des te beter, maar ik draag liever een horloge dat me een paar honderd euro kost met een servicebeurt, dan een horloge van enkele duizenden euro’s dat in een kluis slaapt. Ik benijd niet wat ik niet heb, ik ben blij met wat ik heb, maar mijn kleine Pontiacs die niets waard zijn, ik hou van ze allemaal, zonder uitzondering.

Ik ben vrijwillig enkele modellen vergeten, de duurste en de meest gewilde, geen probleem, je zult mijn gebreken zonder problemen aanpassen. De prijs van een horloge maakt het niet mooier dan een horloge van mindere waarde. Kent u de Servus horloges, voorzien van een Brac uurwerk? Ze zijn niet eens 10 of 20 euro waard, maar hun beweging is zeer inventief voor Dr. Ranfft, vanwege zijn eenvoud. En het is het enige horloge ter wereld dat je welterusten zegt als je het afdoet voordat je naar bed gaat, zoals ze in Oostenrijk zeggen, Servus, goedenavond of tot ziens.

Carpe diem ….

14 likes

Er zijn niet veel Pontiac horloges met Romeinse cijfers, erg mooie Luc. Een horloge als het jouwe zou een mooi plekje in mijn verzameling hebben, als ik er maar een kon vinden met de twaalf cijfers erop. Gefeliciteerd.

1 like

Die staat al lang op mijn lijst van “graag hebben maar waarschijnlijk onbetaalbaar”

En die andere chrono’s zou ik ook meteen nemen

1 like

Dankjewel Yves.
Eigenlijk ben ik gestopt met het verzamelen van horloges. Let wel, ik hou van horloges en ben overgestapt naar een 3 collectie en verkocht alle (vintages).

Al vlug miste ik mijn Pontiac Hydraulica3 memomatic (carré) en heb dan maar dit vrouwen modelletje in de plaats gekocht voor een 40 tal eurootjes als troost :slight_smile: . De Hydraulica hoop ik ooit eens (terug) te vinden.

3 likes

5 likes

Aha, jij had erop geboden :wink:

Ik heb alleen de etiketten maar wel in twee maten

3 likes

@Maurits waarop geboden? :smiley: mooi!

Het luciferdoosje, dat stond online te koop.
Of heb je het niet daar gekocht waar ik het gezien heb?

1 like

:ok_hand:

1 like

Uit een rommellaadje - hoef ik eigenlijk niet te bewaren…misschien een collectioneuse hier of op MP die ik er nog plezier mee kan doen :thinking:

5 likes

Oh! Heb het idd online gekocht, maar geen bod gedaan :smiley:

1 like

Vandaag enkel wissel van bandje

6 likes


Één van mijn favoriete dressers

8 likes

Passend bandje voor de hydraulica gevonden

7 likes

Pontiac. Van de auto’s? :face_with_monocle:

Voor en na! (Moet nog even een bandje uitzoeken :stuck_out_tongue: )


6 likes

8 likes

Die heb ik toevallig in mijn handen gehad op de markt in Tongeren.
Succes met het opknappen.

1 like

Haha nice!

1 like

7 likes