Pontiac only

Leuk hoor maar is het wel afkomstig van de Pontiacs zoals wij die kennen, zie geen swiss made en ook geen type aanduiding, maar leuk blijft hij of zij !!!

4 likes

Mijn Pontiac…

16 likes

Dit is een zeer fraai exemplaar. Jaren ‘70?

1 like

Dankjewel, het is volgens mij uit mid tot laat jaren 70 inderdaad.

Mooie klok! Heb je de referentie nummer voor mij toevallig?

Het heeft helaas geen referentienummer erop, ik heb alleen het uurwerk, het is een eta 2750.

Hele tijd geleden deze Pontiac gehad, was van de opa van een vriend. Helaas was de kast stuk, er waren twee pushers af en dat bleek onmogelijk te repareren. Mooi ding ook, met een Valjoux 7733 erin.

9 likes

15 likes

Hier hoort hij zeker thuis , zeer betrouwbaar zoals Pontiac betaamt, mooi week end !!!

14 likes

Met de tour voor de deur dan deze maar even, leuke dag nog!!!

15 likes

Ik wijd er nog een algemeen topic aan, maar de eer is aan de Pontiacfans eerst…

Ik heb er nu twee… een Pontiac hommage aan een Omega Dynamic… in zwart en groen… ik weet dat er ook een blauwe en een rode uitvoering zijn. Die mogen ook in de collectie verwelkomd worden…
Als je er eentje hebt… blauw, rood of nog een andere kleur? Ik heb altijd interesse!!

Glaasje van de groene moet nog worden gepoetst/vervangen…

16 likes

Leuk zeg, nooit eerder de “Dynamic” in deze kleuren gezien :+1:

De blauwe heb ik, maar die blijft voorlopig bij mij :wink:

2 likes

Jammerrrrr, als je hem niet meer wilt en ik heb er nog geen, hou ik me van harte aanbevolen…

Serge

2 likes

Dag Pontiac liefhebbers. Ik overweeg een Pontiac Orion te kopen. Als Belg leek het mij wel een leuke aanvulling in mijn collectie. Dat de reeks de naam van mijn Petekind dat binnekort geboren zal worden heeft is een absolute plus :slight_smile:

Het heeft een zwitsers quartz uurwerk, maar iemand een idee welke specifiek? Ervaringen met het horloge?

Ook hier maar even deze minder bekende variant binnen de wielrenserie, fijne dag nog.

15 likes

Deze Nageur :sunglasses:

10 likes

Super… de Jaune en de Rose heb ik in bezit, de blanc en verte staan nog op mn lijstje …

hee Serge ja de verte en de rose en de arc en ciel op mijn lijstje , maar zal moeilijk worden.De jaune komt regelmatig voorbij maar de rest zal niet eenvoudig zijn. Mooie dagen.

1 like

Laatst heb ik een Arc en Ciel via Ebay op de kop kunnen tikken. Kostte een rib uit mijn lijf, maar ik moest deze hebben. Ik heb er een andere Pontiac landeron voor verkocht… Maar wat een plaatje.

2 likes

Hallo, ik heb (destijds) het Pontiac horloge van mijn opa gekregen. Deze loopt wel, maar wat aan de trage kant en soms “stopt” het gewoon, dan na wat tikken/schudden gaat ze weer verder. Wellicht dus een service beurt nodig, maar waar kan ik daar voor terecht?

Het is een AS 1702/03 uurwerk van (ik denk) eerste helft 60’s zover ik kan vinden…

Paar plaatjes bij het praatje

7 likes