Preview Halios Seaforth

Gewoon, even omdat…

Ik zou persoonlijk echt teleurgesteld zijn in de laatste levering van de Halios.

Het kost toch gewoon serieus geld, voor een verder perfect horloge…
Maar ten eerste: Die band die er op zit is echt een No Go qua looks.
Ten Tweede: Een pouch ipv die mooie box is ook echt jammer…
Ten derde: En dat dan toch voor hetzelfde geld.

Ik ben echt blij dat ik het niet gedaan heb, terwijl ik toch echt weer ‘in de markt’ was voor een Halios.

Niet om jullie pret te bederven, maar wordt er bijvoorbeeld wel een Box nagestuurd of blijft het bij die Pouch?
Zit die super prettige lederen band er wel bij? Vorig jaar zaten er toch 3 banden bij?

2 likes

:thinking: Is dat nou echt een probleem? Alle dozen die ik bij de horloges krijg verdwijnen in de kast en komen alleen weer tevoorschijn als het horloge weer weg gaat. Zo’n pouch is eigenlijk beter … kan je nog gebruiken als je op reis :airplane: gaat!

4 likes

Ja, ik vond de box echt cool. Anders. uniek, passend bij het horloge. Een aantal banden mogelijkheden erin…

Een pouch, zou ik denk ik in een laatje gooien. Leuke gimmick, maar vervanger voor een Box?

Maar gebruik je ook de box?? Ik niet nml, cool of niet die staat in de kast… :wink:

Euh, ik gebruikte 'm om de bijpassende banden in te bewaren.
Bij elke swap had ik 'm in mijn handen… :wink:

Maar ja, ik heb hem niet meer… Dus verder kan ik er niet meer over oordelen. :wink:

1 like

Ik snap dat het goedkoper is om 1 of 2 standaard datumschijfjes te maken… Maar als andere merken naar Halios kijken moeten ze toch toegeven dat die euro(?) per horloge extra, om een kleur matchende datumschijf te maken, een goede investering is!?

1 like

En zonder datum is veel mooier, meer in evenwicht.

3 likes

Eens, zo’n pouch kan ik nog wel eens gebruiken, die plastic box zou waarschijnlijk stof happen tot ik hem misschien een keer verkoop.

@ElChueco Ik ben het met je eens. Een nieuw horloge geleverd in een pouch doet de beleving van een NA tekort. Heb meer het gevoel dat ik een horloge van een forumlid heb overgenomen.

Daarnaast voel ik me ook een beetje financieel genaaid. Slap excuus boxes niet op tijd dan maar een pouch. Zo’n pouch kost geen reet.

Die canvast band vind ik wel mooi erbij staan. Draagt lekker maar ik ben niet tevreden over de kwaliteit. Slechts een halve dag gedragen en hij begint te pluizen en steekjes los te laten.
Heb het daarom nu op de rubbere band gezet.
Die zit overigens ook heerlijk om de pols. Beter dan mijn turtle band.

Er is teleurstelling maar het horloge is wel prachtig.

Ga wel een mailtje sturen naar Hailos en Forasec.

En ik wist niet dat bij de vorige 3 banden werden meegeleverd. :rage:

1 like

Er waren natuurlijk issues met de lederen band die er vorig jaar bij zat.
Misschien is hij daardoor geskipped?

Gewoon op Leer & op Leer houden. :muscle:

1 like

Het enige waar ik die box voor mis is een stukje beleving bij ontvangst, maar zodra ik het horloge om de pols had was ik dat alweer vergeten.
De pouch voelt en ziet er prima uit, die zal ik in de toekomst nog wel een keer gebruiken in tegenstelling tot een doos.

De canvas band zal ik binnenkort wel gaan vervangen voor een leren. De rubber band zit heel comfortabel maar is het qua looks net niet voor mij.

2 likes

Lekker fris hoor!

Ben er erg content mee. Vind alleen bij bepaalde bewegingen de rotor wat veel geluid maken, hebben jullie dat ook?

En nog één om de pols

10 likes

Dat geluid was voor mij heel duidelijk met het Miyota uurwerk. Blijkbaar is dat nog steeds met het nieuwe/andere uurwerk? Wellicht is de demping van de kast niet heel sterk.

1 like

Mja dit moet volgens mij een standaard ETA zijn die ik in date versie ook in andere horloges heb zitten. Vind het verschil wel duidelijk aanwezig maar niet storend.

Bij de vorige ronde zaten er standaard 2 bijgeleverd. Een rubberen en een leerachtige. Daarnaast zat er in sommige gevallen een 3e ‘experimentele’ band bij, maar lang niet overal.

Dat laatste is het geval. Im had de vorige serie met ETA2824 en ik hoorde het uurwerk resoneren als het horloge op mijn nachtkastje lag. Even op het bandje leggen en het is over. Aan de pols hoorde ik ‘m weinig, soms wel wat bij een beweging. Bij de 1e serie met Miyota scheen dit erger te zijn.

1 like

Ik heb eerder een Junkers Bauhaus gehad, ook met een Miyota, maar die rotor hoorde je 10 meter van het horloge. Hoop niet dat dit hetzelfde is, wat een verschrikking was dat zeg :-1:

5 likes

Dus als je bij AD je Tudor GMT koopt en de AD zegt dat de dozen op zijn. Je dan genoegen neemt met een zakje?

Denk het niet.

1 like

In de Halios SF3 zit de ETA 2824-2 in, moet sowieso een beter resultaat geven dan een Miyota.

1 like

Als ik daardoor een leuke korting krijg zeker wel!:wink:

Ik snap je punt wel, maar ik vind een Tudor GMT toch wel een andere klasse waarbij de horloge doos een veel groter effect heeft op de doorverkoop waarde.