prijsstijgingen algemeen horloges. (Mee in de lijn van de Inflatie?)

Laten liggen is een groot woord, maar bij keuze 100% de YM hier. Ik zie een 2022 voor net 14k op chrono, misschien maar eens rechtstreeks een berichtje sturen. Scheelt niet veel met list meer.

1 like

Maar ook weer niet heel moeilijk, voor max 2k boven list nieuw op te halen bij een grijze, scheelt een hoop gedoe

2 likes

Nee ik vertik het, gewoon voor list en anders stoppen ze de Rolexen maar in hun poeperd :wink:

2 likes

Lekker begin van het jaar Fred :clinking_glasses:

8 likes

Nog even geduld en veel zal tegen list verkrijgbaar zijn.

1 like

Ja joh, iemand moet het durven uitspreken toch :grin: Benieuwd of er in dit topic anderen er ook zo over denken, krijg je een leuke discussie :rofl:

1 like

Eens. Ik koop ook alleen voor list. Ga er niet meer voor betalen.

2 likes

Ik zie het zo: als je direct wilt genieten van je nieuwe Daytona betaal je een premium. Je betaalt dus extra om het product meteen in je handen te hebben (beter gezegd om je pols).

1 like

Hier ook. Voor mij geld ook dat als ik een Rolex haal dan is het een Yachtmaster. Rest vind ik niet zo bijzonder (gelukkig). En idd list of niet. Ga mezelf niet gek maken.

2 likes

Dat klopt zeker. Als je niet een paar weken/maanden wil wachten dan moet je idd premium betalen. Ik heb geen problemen met wachten. Geduld en je betaald duizenden euro’s minder.

2 likes

Over een tijdje betalen we weer onder list bij de grijze boys :raised_hands:

8 likes

Idd met 3 prijsverhogingen per jaar wordt 2023 een topjaar !!

2 likes

Of korting bij de AD. Ik kan niet wachten.

2 likes

Dat zou lekker zijn zeg, onder de listprijs betalen bij een GD. Als het zover is mag iemand mij een lijst sturen van alle GD’s in Europa :wink:

Toen dat X jaar geleden nog gewoon was liep het niet zo’n storm hoor

6 likes

Als de GD onder list aanbieden zal het geen storm lopen verwacht ik. Er is een lange tijd geweest dat €10K voor een sub belachelijk was, inmiddels een koopje…

Zo zijn er genoeg modellen die grijs eerst een kleine premium hadden en pas nadat ze meerdere keren over de kop gingen iedereen een kleine premium er wel voor over had.

1 like

Ik ben natuurlijk maar een leek met een paar horloges, maar ik dacht dat Rolex de prijs bepaald. Dus hoe zou het dan mogelijk zijn dat je ooit onder list bij een GD kan kopen. Serieuze vraag he?

Je kan toch als GD alles zelf bepalen? Rolex heeft niets te zeggen over een GD.

1 like

GD koopt z’n horloges niet via rolex.

Tweedehands of via de achterdeur bij de AD.

:point_up:

1 like

Dat Rolex niets te zeggen heeft over een GD dat snap ik ook wel, maar ik bedoelde dus. Is het niet zo dat Rolex de listprijs bepaald die een AD moet hanteren en dat zelfs een AD niet onder list mag verkopen. Ik hoop echt dat ik het mis hebt want dat geeft hoop voor de toekomst.