Korting op de Listprijs dan.
Er zijn genoeg Rolex te krijgen onder list bij AD hoor. Volledig diamanten bezels, de dames modellen met die hele rare gladde bezel met diamanten verspreid, volgouden Datejust op President, Pearl Masters en zo nog een paar. Korting en champagne als je ze koopt
Het lijkt er op dat Omega een Rolex achtige sales strategie aan het uitrollen is. Dus de horloges willen ze alleen bij de grote bekende ADâs gaan verkopen. Ze willen waarschijnlijk een wat luxueuzer imago creĂ«ren en dan kunnen de list prijzen weer wat omhoog etc.
Althans ik denk dat Omega het over deze boeg gaat gooien.
oke duidelijk als ik het goed begrijp, Rolex geeft ADâs gewoon een advies/list prijs. ADâs houden vast aan de adviesprijs van Rolex bij de polulaire Rolexen, maar als ze het zouden willen kunnen ze onder de advies/list prijs verkopen.
Of zie ik het nu nog steeds verkeerd?
Dat zie je verkeerd. Er is meer vraag dan aanbod, dus betaal je gewoon de prijs wat het horloge kost.
Als de AD dit niet doet, zal het dealerschap ingetrokken worden.
Heel simpel verhaal, vraag en aanbod.
Ps, de modellen die dus niet populair zijn en welke minder gemakkelijk verkocht worden (wederom kwestie van vraag en aanbod), die kunnen met korting verkocht worden. Want een winkel wil toch op een gegeven moment van zijn handelswaar af.
Ok dankje ! Kijk naar de 200pk uitvoering, de Q is toch 280pk. Ben een beetje om met Italiaanse autoâs. Mijn vrouw rijd nu 6 jaar in een 500C en nooit, echt nooit een probleem. Heb nu een Mercedes E en rij van reparatie naar reparatie. Ben er wel klaar mee
Jij hebt het nu een economische wetmatigheid van vraag en aanbod, natuurlijk betalen we dik over de werkelijke prijs van een Rolex. Zoals jij het nu zegt, komt het erop neer zoals ik eerder schreef, dat Rolex de listprijs bepaald. Als een AD zich daar niet aan houdt, raken ze hun dealerschap kwijt. Tegenstrijdig antwoord van eerdere antwoorden zoals hierboven beschreven. Heel verwarrend allemaal, wie heeft nu het gelijk vraag ik mij dan af???
Maar dan geef je in de Ps weer aan, dat een AD wel degelijk korting zou kunnen geven. Maar dat doen ze niet bij de populaire modellen maar wel bij de andere. Dus heeft Rolex niet het dictaat v.w.b de verkoop prijs, maar wordt het economisch bepaald. Dus als er minder vraag komt (ook naar de populaire modellen) zou een AD korting kunnen geven en behouden ze hun dealerschap.
Zo werkte dat vroeger inderdaad. GD was goedkoper dan AD. En vervolgens kreeg je bij de AD korting.
Geloof mij maar, dat mocht het die kant weer op gaan, er ineens een stuk minder interesse is bij veel âliefhebbersâ
âliefhebbersâ bedoel je denk ik een beetje cynisch
Tjongejonge wat een goeie tip! Geld verdienen met wachten. Die noteer ik in mijn boekje.
Horloges die je toch wel verkoopt, ga je geen korting op geven.
Horloges die je niet gemakkelijk verkoopt (modellen met diamantjes etc) kun je wel korting op geven om die te kunnen verkopen.
Simpel.
5 jaar geleden kon je nog wel korting krijgen op een sportmodel van Rolex, op dat moment vond Rolex dat dus wel prima.
Maar de afgelopen jaren is er in de markt iets verandert waardoor Rolex zegt dat er geen korting gegeven mag worden op sportmodellen, omdat dit simpelweg niet nodig is.
Ik heb niks gezegd over geld verdienen.
Ik zeg dat je minder hoeft te betalen voor een horloge als je geduld hebt en het via een AD kan kopen.
Zoals ik al schreef, ik snap de economische wetmatigheid wel. Vraag en aanbod bepalen de prijs. Maar dan zeg je dat er van Rolex geen korting meer mag gegeven worden op sportmodellen, met andere woorden bepaald Rolex dit dus. Of de vraag moet minder worden, dan gaat Rolex met die economische wetmatigheid mee. Dus slaan alle Rolex liefhebbers de handen ineen en kopen geen Rolexen meer, dan zal de prijs snel dalen. En dan hou ik in dit geval alleen rekening met Rolex en nog niet met de inflatie, rentestijging enz. want die bepalen ook hoe de economie draait. Pfff het lijkt ingewikkeld maar eigenlijk dus heel simpel
Er word hier âTEâ klein gedacht. Vraag en aanbod is een wereldwijd gebeuren en niet iets wat in NL speelt.
Neem alleen de Chinese markt. Misschien wel de grootste afzetmarkt voor Rolex. Dat land en in ieder geval de economische knooppunten zitten al lange tijd op slot vanwege corona. Mensen mogen daar de deur nog niet om zelf eten te kopen laat staan een Rolex. Rolex verkoopt en er nagenoeg niets. Maar straks (zie je nu al) worden de lockdowns opgeheven. Het zal even duren maar die vraag komt echt weer terug. En dat gaat ten koste van het aanbod elders. Want er kunnen maar zoveel Rolexen gemaakt worden.
Precies waar ik het al eerder over had, de economische wetmatigheid .
Eigenlijk had ik ook gewoon MAND kunnen zeggen, had een hoop typ werk gescheeld
Was een leuke en leerzame discussie, helaas kon ik niet iedereen een like geven. Potje was leeg, dus voor iedereen een dikke
510pk
Belachelijk natuurlijk. Je mag toch nergens harder dan 100 rijden đ«Ł
Wacht maar als daar de boel weer helemaal open is. Wat denk je wat er gebeurt met de wereldwijde inflatie, als China als laatste het feestje komt binnenlopen.
You Ainât Seen Nothing Yet
Dan moet je eerst op de wachtlijst mogen. Dit is niet altijd mogelijk.