Dat klopt. Maar als je geduld hebt dan lukt het.
Daar ben ik ook bang voor ja. En dat vind ik enorm jammer van Omega, want juist dat ze ook bij andere goede juweliers verkrijgbaar waren mét korting, en het qua reclame niet zo schreeuwerig van de daken roepen, vond ik het één van de leukere merken.
Neemt natuurlijk niet weg dat ze qua design en techniek nog steeds top bezig zijn.
Kun je wat voorbeelden geven van de vernieuwende designs en technische innovaties bij Omega de laatste jaren? Ik zie namelijk vooral het uitmelken van 2 modellen met talloze limited editions.
Ik liep laatst langs de Omega dealer op de Champs Elysees. Ik ken de types Seamaster en Speedmaster niet goed, maar er lagen er 2 in de etalage van rond de 12.000 euro.
Misschien Parijse Champs Elysees toeslag? Ik betaalde per slot ook 30 euro voor 2 warme chocolademelk en 2 crĂȘpesâŠ
Pokpokpok, rare jongens, die Fransen.
Een keramische speedmaster (Sides of the moon model) kost al gauw 12k, een gouden seamaster ook.
Nou heel simpel. Mensen gaan weer "verliezenââ bij de verkoop van hun horloge aan de GD.
Als AD gaf je korting en een dag later stond het horloge voor 1,5x list op CH24
Ik denk dat zulke praktijken de ADâs wel een beetje beu waren. Dus nu gewoon de volle mep betalen.
Zelf vind ik het discutabel dat sommige merken altijd met korting te krijgen zijn. Het horloge is de list prijs dus helemaal niet waard?
Dit ben ik volledig met je eens, bijvoorbeeld breitling. Volgens mij begint dat ook een beetje te veranderen, maar een breitling met 20/30% korting was standaard zowat.
Wachten en alleen list willen betalen was een tijd lang ook mijn gedachte. Maar wachten en minder betalen ging alleen niet op de laatste jaren. Zowel de GD als de listprijzen bleven stijgen. En door de toenemende schaarste werd de kans nog kleiner om bij de AD aan de beurt te komen. Uiteindelijk werd het model dat ik zocht discontinued. De markt ziet er wel nu anders uit. Nu zal wachten wel de moeite waard zijn denk ik.
Het is inderdaad een lastige markt en wachten werkt soms wel en soms niet. Ik waag het erop. Heb er 2 kunnen kopen door geduld te hebben. Had ze sneller kunnen dragen door naar een GD te gaan maar dan was ik serieus meer geld kwijt. 10k meer betalen (voor 2 horloges) vind ik zonde.
Als je lang genoeg wacht waren ze toen grijs net zo duur als nu aan list na al dat lange wachten
Dit heb ik dus ook met JLC.
Een Polaris automatic is list 9450, maar bij de GD veel lager geprijsd. Ik snap dit niet zo goed, hebben ze bij JLC te hoog ingezet?
Gelukkig heb ik de tijd nog meegemaakt dat je korting kreeg op een Rolex zonder er eerst zelf om te vragen.
De Bluesy, in minder dan 2 maanden tijd >1100,- Euro in prijs omhoog .
Eind Oktober 14000,- per November 14560,- ,1 Januari 15600,-!
Groet Leen,
Met de prijzen die zij nog voor Rolex vragen daar, kan je ook wel wat korting op JLC geven
âŹ6100 zelfs⊠ze zijn wel hard omhoog gegaan. Maarja dat is met alles zo
Explorer II was 31-12-21 nog 8050.- 01-01-23, (feitelijk een jaar later) 9650,-
Daarom gewoon grijs kopen
Alle two tone modellen zijn fors gestegen. Denk dat ze er korting bij in hebben geprijsd. Two tone raken ze straks aan de straatstenen niet meer kwijt
Net als vroeger. Back to the old days.
Staal of goud. Nooit staal en goud
Zelfs two tone is niet op voorraad dus dat raken ze zeker kwijt.