prijsstijgingen algemeen horloges. (Mee in de lijn van de Inflatie?)

:joy:al 4 weken verder met nul storingen echt bizar

5 likes

Oké, oké … stiekem! :sunglasses:

1 like

@junior is meer van de oudere Dwellers! :ok_hand:

1 like

Brrrrr 41 :worried:
de 38,5 nu is spot on.
Ooit es in Hurghada n 42mm daytona gezien, dramatische verhoudingen.

1 like

De gmt VTNR met kroon rechts :ok_hand:t5:

1 like

Was 40 jaar geleden ook al hè. Dat is niet nieuw.

1 like

Nieuwe Daytona met hopelijk een knipoog naar het verleden ipv. een ‘upgrade’ voor de nieuwe markten. Geen rare kleurtjes, geen steenjes … 41mm is wel the max voor een Daytona. Vind ik.

Zou ook wel eens lekker zijn om een oude stalen Cosmograph in een soort van nieuw jasje te steken, zonder het oorspronkelijke smoel (en de maatvoering) los te laten. Klassiek.

1 like

Grappig genoeg heeft ieder duikertje vanaf de Orient Kamasu a 259 Euro exact dezelfde functionaliteit en specificaties: 200 - 1000m WR, iets van lume, saffier en vaak een ceramisch bezeltje.

Leg me eens uit hoe een 6100 ballen aan Omega duikertje de grootste bang for buck is, aub. Dan ga ik eens nadenken of dat voor een Sub van 10050 Euro ook nog geldt.

Mensen zijn van het padje geraakt. Ik riep in 2015 al dat 8000 ballen voor een sub de grootst mogelijke onzin was, maar nu stevenen we op de 11.000 list af. Met datum, overigens. Die functie is 1150 Euro duurder dan de no-date. :rofl: :rofl:

6 likes

Als de nieuwe je te duur wordt, en je tegen een servicebeurt van je oude opziet. Er is hoop…

4 likes

Je probeert emotie rationeel te (laten) verklaren. Dat gaat je natuurlijk niet lukken! Evenwel, ben erg benieuwd naar de reacties van de Rolex liefhebbers.

Voor mijzelf geldt, ik kies met het hart en niet met het hoofd. Hoewel? Rolex maakt wel érg goede horloges hoor!

Overigens, inmiddels verkies ik de blauwe Omega SMP 300M boven een nieuwe Dweller. Niet per se vanwege de prijs, wel vanwege het sublieme 8800 uurwerk en hij is gewoon minder saai. Mag wat kosten dan hè! :wink:

1 like

Ik zou zeggen dat ik zo emotioneel nog nooit geweest ben, maar eerlijk gezegd tikte ik ook schandalig geld af voor een stel brakke Cartiers. Dus het is juist de emotie die me tot de conclusie brengt dat het onzin is:

Rolex maakte ooit horloges die je mee kon nemen naar de hel en terug. Maar door er investeringsobjecten van te maken verloochenen ze hun eigen afkomst. Een toolwatch moet je tot snot kunnen slaan zonder een traan te laten.

Een Sub kostte vroeger wat, maar nondeju, dan had je een stuk gereedschap ook. Dat houdt voor mij tegenwoordig op bij de Sinn U50. Daarna is er geen enkele noodzaak meer om nog wat te ontwikkelen, bedenken of toe te voegen.

Objets d’art zijn gewoon andere horloges. Een gouden Breguet Classique 5157 met guilloche dial van 20.000 Euro? Ik zou het grif doen als ik het funny money vond.

En uiteraard is dat mijn emotie, want wat een ander doet, voelt of vindt is uiteraard aan de ander. :slight_smile:

5 likes

Kost ook dik twee ruggen, met een ‘simpele’ SW300 onder de motorkap. Maar je hebt wat mij betreft gelijk vwb. de ontwikkeling van het merk Rolex. Geldt het niet ook voor Louis Vutton spullenboel, Gucci zonnebrillen, Nike sneakers, Audi etc. etc. Het gaat bij de ‘luxe’ merken niet meer om de inhoud, het gaat om de beleving. Doen ze allemaal goed, marketingwise

2 likes

Shit. Ik bedoelde de UX. Een quartzje zelfs. Die 50 duurder is. :slight_smile:

Maar goed: Summa summarum trappen we er allemaal in, alleen in andere genres. :+1:

1 like

:joy:

Niets!
Maar ja … :wink:

Ik heb de 6119 zojuist afgesteld. Al zou het kunnen dat ie er binnen 1 a 2 maanden is. (2 jaar gewacht, 7k duurder.)

Mij te gek.

3 likes

3e keer binnen een jaar tijd is inderdaad een beetje teveel van het goede kan ik me voorstellen. Deze was trouwens rond de 2,5 procent en dus kleiner dan de vorige stijgingen. Waarschijnlijk een stukje inflatiecorrectie. Zal bij andere merken niet anders zijn.

Klopt. Maar 7k in 1 jaar? Nee.

Op chrono zijn ze al 4k goedkoper, nieuw & in de EU. Dus. De lol is er wel af, beetje afschrijving is prima, maar ga geen 7k afschrijven omdat ze 7k duurder zijn geworden. Daar is 'ie niet speciaal genoeg voor.

6 likes

Maar als.je hem echt wil koop je hem dan toch via C24?

3 likes

Ook wel erg duur voor zo een simpel horloge.