Nee, Damasko heeft gewoon erg slechte lume. Niet dat het me heeft tegengehouden om een DA46 te kopen, maar het valt echt wel op in negatieve zin.
Ja en van lume heeft Seiko dus écht wél kaas gegeten!
Totaal.
Het is niet zulke kerstboomverlichting als bij Seiko, maar een Damasko is gewoon de hele nacht af te lezen in het donker.
Dat is waar.
Dat is ook waar.
Maar als ik een Squale, Oris, Stowa, Damasko of whatsoever koop van zeg 1,25K-ish…dan weet ik zeker dat ik geen maandagochtend model ontvang, met een cheapass doosje en QC issues waarbij een forse afwijking in accuratesse een geaccepteerd feit is.
Nou chargeer ik een beetje, want Seiko maakt inderdaad toffe modellen met een meer dan prima lume. Nu die 1,25K beleving nog, dan prijzen ze zich in de markt wat mij betreft.
Inderdaad. Damasko heeft nu die modellen niet eens meer in de aanbieding. Ik weet niet waar dat bedrijf mee bezig is, maar alle leuke modellen staan niet meer op de website.
Maar er is een hele goede reden dat ik wel een paar Seiko’s van het 750-1100 ballen segment heb en geen Damasko: Het zijn saaie bakken. Ik weet dat ze de stoerste, hardste, sterkste en best-geoliede-kroonste zijn, maar toch heb ik er in al die jaren dat ik er naar loer geen gekocht.
Sorry, ome @Zulu, maar geef mij maar dit:
Da’s geiniger dan een Damasko. Daarom heb ik meer dan een paar van die dingen, vier Duitse horloges van andere fabrikanten, maar geen DS-30.
Dus op de vraag van @TagEd kan ik een erg lang antwoord geven wat op een volmondig “Nee” neerkomt: Seiko prijst zich niet uit de markt, ze zijn goed bezig. Voor wie de lange versie wil lezen, hier is ie…
Niet mee eens, tenzij je echt de moeite gaat doen om de Damasko echt op te laden voor je het donker in gaat. Bij normaal dragen gloeit de mijne niet genoeg om lang leesbaar te blijven in het donker, tenzij misschien in 100% duisternis. Mijn Sumo daarentegen gloeit altijd als een gek zelfs zonder directe blootstelling aan een felle lichtbron, en is makkelijk af te lezen zelfs in halve duisternis. Ik wil zeker niet zo ver gaan om te zeggen dat de lume van Damasko nutteloos is, maar ik vind het wel een teleurstelling en hij doet zeker onder voor veel andere, goedkopere horloges.
Inderdaad. Damasko heeft nu die modellen niet eens meer in de aanbieding. Ik weet niet waar dat bedrijf mee bezig is, maar alle leuke modellen staan niet meer op de website.
Ze kunnen geen ETA 2836-2 meer krijgen, en zijn volop aan het overgaan naar hun nieuwe in-house binnenwerk. Bedoeling is om modellen zoals de DA36 later terug uit te brengen maar dan met hun nieuwe binnenwerk.
Die zullen dan wel flink duurder worden.
Er zijn adressen waar deze voor onder de 1K gaan, ik had mijn Willard ook niet voor list.
Kom er maar in @HorlogeOpa
Tegen meerprijs, wat ik je brom. Ze hadden natuurlijk ook gewoon net als Sinn, CW en Archimede over kunnen stappen op Sellita’s die ze zelf smeren en afregelen. Ik wacht dus nog even het “Prijst Damasko zich uit de markt?” topic af.
Great minds think alike.
Ik heb 830 ballen inclusief verzenden betaald voor mijn SPB153. Wat ik voor die SPB197J1 betaald heb ga ik niet eens aan de grote klok hangen, zo schandalig was het.
Zie maar eens een Sinn / Damasko / Stowa / Archimede met korting te pakken te krijgen.
Vat het niet verkeerd op: Ik ben fan van de Deutsche Uhrenmacherei, maar vind gewoon dat Seiko onverdiend op z’n donder krijgt.
Olfert?
Kremer. Wat een toptent. Emmen is niet naast de deur, maar ik vind die mensen supersympathiek.
De Uemura kwam wel van Olfert, maar dat was puur omdat Kremer moeite had er eentje te sourcen en ik een jeukende bestelvinger had.
Ik ook. En dan allemaal aan de Hamilton, Tissot en andere overpriced Zwitserse meukmerken. O wacht, ik vergeet Oris. .
[quote=“Fate_Amenable_To_Change, post:67, topic:329976”]Ik ben fan van de Deutsche Uhrenmacherei, maar vind gewoon dat Seiko onverdiend op z’n donder krijgt.
[/quote]
Ik ben ook fan van de Duitse jongens maar vind ook dat Seiko vaak best wel op zijn billen mag keijgen.
Not sorry.
Weet ik, anders zou ik ze nooit nieuw kopen.
Nee hoor, ik heb een zwak voor Seiko. En damasko. Maar eerder genoemde vergelijking slaat dan ook als een lul op een drumstel, maar hee, dat is het beste voorbeeld wat ik kon bedenken
Zijn jullie me nu aan het vertellen dat die Alpinisten een verkoop-hitje zijn? Hmmmm. Daar gaat m’n “ik ben een uniek sneeuwvlokje”.
Nondedieu. Die had ik ook kunnen kopen, maar de band hield me tegen. Maar amai, wat doet dat het goed op die sailcloth. Waar komt die band vandaan?
canvas