Iets met vraag en aanbod? Ze zullen bij Omega nog wel rek zien en zo lang ‘de gek’ het er voor betaalt…
Overigens beginnen bepaalde modellen van Omega in mijn ogen nu wel heel erg overpriced te raken. Zag gisteren nog bij een juwelier de dark side of the moon liggen voor meer dan 10k. En heb je dus geen stalen band.
So true. Die toename in diameter is IMHO al niet gewenst, maar de hoogte/dikte is nu gewoon onacceptabel een 2,5mm dikker t.o.v. de oh zo elegante 2254.50.
Idem ontwikkeling dus zoals met de PO heeft plaatsgevonden, nu op herhaling met de Seamaster, elk nieuw model krijgt meer steroiden toegedient.
Bulky watch, bulky price zullen we maar zeggen…I pass.
Ik moest gek genoeg op 4 januari 2016 €7850 voor een Sub date afrekenen. (Prijs was toen net eind 2015 verhoogd), en naar mijn beste weten is dit nog steeds de huidige prijs.
Misschien benik destijds opgelicht ? Ik kreeg wel een mooie portemonee erbij
Na het bekijken van dit filmpje kan ik wel inkomen in die prijsverhogingen. Zo’n accuraat grotendeels digitaal productieproces op dergelijke grote schaal vergt wel mega investeringen:
Prijsverhogingen betreffen adviesprijzen gedicteerd door de fabrikant. Die zie je slechts op het standaard prijskaartje c.q. de prijslijst staan. Wil niet zeggen dat je als consument geen korting kan krijgen/vragen. Altijd doen. Handelaren via Chrono24 zijn niet pers se geautoriseerde dealers en dus zie je de marktprijzen, niet altijd hetzelfde als de adviesprijs…
Vaak is het zelfs zo dat vlak voor een prijsverhoging plots alles uitverkocht is om vervolgens met verhoogde prijzen snel na de verhoging weer terug de handel in te verschijnen. Snelle winst.