Pripjat / Pripyat zwembad klok vraagje?

LolšŸ˜‚

Grappig das zo ongeveer om de hoek bij mij

1 like

Was het niet ook zo dat er in het zwembad er het minste straling was? Pripyat zal ik nog wel een keer naar toe gaan.

Noord-Korea lijkt mij zeer interessant om te zien hoe het er echt is. Beeldvorming op tv is ook niet iets waar je op af kunt gaan. Kijk alleen al naar de reclames over IJslandā€¦

Er zijn wel een paar interessante docuā€™s over. Dat geeft een beeld van wat je te zien krijgt denk ik. Je krijgt als toerist natuurlijk ook niet het ā€œechteā€ Noord Korea te zien. Ik wil er ook nog eens naar toe.

1 like

Uiteraard kan je een land nooit helemaal ervaren als je op reis bent :slight_smile:

Weet je toevallig ook een naam van die docu?

Dit dus!
Iran stond min of meer al vast voor mij, ongeveer een jaar geleden. Maar toen is er iets tussen gekomen helaas. :pensive:
Toch blijft het absoluut in mijn lijstje staan :slight_smile:

1 like

Ik weet niet welke @koekoek bedoelt maar die van Vice is echt geniaal i.m.o. (al is die wel iets gedateerd)
Het boek ā€œescape from camp 14ā€ geeft trouwens ook echt een interessante kijk op het geheel.

Edit : 2 instagram accounts die ook een kijkje geven.

  1. https://www.instagram.com/everydaydprk/
  2. https://www.instagram.com/drewkelly/ (inmiddels niet meer maar check zā€™n oudere posts vooral).
2 likes

Volgens mij was het inderdaad deze. Maar ik heb er wel meerdere gezien maar het is al een jaar geleden dat ik het keek dus weet het niet meer precies.

2 likes

Ik voel een horlogegerelateerde reis aankomen naar obscure landenā€‹:stuck_out_tongue_winking_eye::+1:t2:

2 likes

Misschien kan je in NK nog een van deze scoren :smile:

4 likes

Haha wil ik!

Straling in zwembad was gewoon zoals de rest (hoger dan in NL maar niet bizar hoog). NK is zeker interessant maar je moet wel goed inzien dat je echt alleen de positieve dingen te zien krijgt. Je moet ook enorm geluk hebben met je gids. Ik zou nu niet meer gaan als ik jou was.

Kan kloppen, die zit nu bij mij in huis en oefent ā€œkopjes wassenā€.

1 like

Ben je zo verwaarloosd dat 'ie onder het stof zit?

1 like

Hier stond dat het the cleanest place was.

Maar Noord Korea lijkt mij interessant maar er staan eerst nog tig andere landen op de lijst. Eerst maar een rustigere dictator daar aan de macht :angel: en denk niet dat vrouwlief mee wilā€¦

Ben ik in off topic beland?!

3 likes

Hahaha exact een opmerking over die klok inderdaad!

Edit: twee

Ik stel me een duo functie voor.

  1. De Tijd
  2. Een stopwatch waarbij de grote zwarte wijzer de seconden aangeeft en de kleine rode de minuten.

Mij Russische stopwatch werkt in elk geval op dezelfde manier

2 likes

@Sander84:
Ik vermoed dat het een stopwatch / chrono is:

  • de zwarte wijzer gaat in een minuut rond en
  • de korte rode wijzer telt de minuten op tot dertig minuten
    je leest de (winnende) tijd dus als volgt af: minuten op de binnenring, seconden op de buiten ring.
    Iets anders kan ik niet verzinnen.

Grtn,
L

1 like

@oscar2, zoals @WatchR aangeeft is het inderdaad voornamelijk achterstallig onderhoud. Hoewel straling (blijkbaar) wel dedelijk invloed heeft op allerhande materiaal.

@Dpvh, het was erg boeiend! Ik vond het zeer de moeite waard. Lange broeken waren verplichte kost, maar verder valt het gevaar in ieder geval wel mee (tenzij je door het mos gaat liggen rollen of van paddestoelen gaat lopen snoepen). NB: met 1 vliegtuigvlucht krijg je meer gamma-straling binnen dan lange tijd daar ronddwalen!
Het hele gebied, op de gebouwen die nog in gebruik zijn na, is door groen overwoekerd. Het zijn spooksteden met her een der een bewoner (die je met een twee-daagse excursie ook spreekt - ik was er 1 dag).
Bijzonder zijn met name de defecte reactor waar je op 300 meter afstand van kan komen en het half-gekapte gemuteerde naaldbos vlak bij Pripyat, waar de meeste rotzooi neerdaalde.
We hadden een zeer intelligente, leuke gids bij ons. Op al onze vragen had ze een antwoord en ze heeft eigenlijk de hele geschiedenis van honderden jaren geleden tot het heden verteld.
Hoewel het idee spannender is dan het daadwerkelijke bezoek, is het echt een aanrader.

@RBK, er zijn tal van websites waar je dit soort trips kan boeken. Prijzen verschillen. Wij waren ā‚¬63 pp kwijt (eens kijken of ik de juiste site nog terug kan vinden - een vriend heeft het geboekt, niet ik). Prijzen wisselen. Kijk bijvoorbeeld hier: http://www.ukrainianweb.com/chernobyl_ukraine.htm
Met betrekking tot beeldvorming op TV: Tja, ook wij worden voor de gek gehouden. Nu ben ik nuchter genoeg om niet alle fabels te geloven, maar als je bijvoorbeeld homoā€™s hand-in-hand ziet lopen in St. Petersburg, waar ook gewoon homotenten zijn, vraag je je toch af wiens agenda de ā€˜MSMā€™ dienen met al die bangmakerij over Ruslandā€¦

@dialstatic, haha, zo gevaarlijk is het dus niet! :wink:

@Thieuke, net als de poppen in de oude kinderopvang en de stapel gasmaskers in de school, stellen fotografen de klok in op een voor hun mooi tijdstip, zoals het tijdstip van de ramp.
Dankjewel voor de uitleg! Zoiets zal het inderdaad zijn.

@arch, ja, te bizar voor woorden! Met plastic op de trappen om deze te beschermen tegen de rotzooi onder de schoenen van de arbeiders.

@Atemporal en @Big_Cheese, bedankt voor de informatie!


^ Zo, dat was even een warrig bericht op de donderdagavond. :stuck_out_tongue: ^

4 likes