Pripjat / Pripyat zwembad klok vraagje?

Hier een leuk stukje van één van mijn favoriete YouTube kanalen hierover:

Volgend mij zeer heldere uitleg en hij loopt ook rond in tjernobyl zoek maar p YouTube op “veritasium tjernobyl”.

3 likes

Hoe zit dat met het nemen van foto’s daar. Mag je dat zomaar of moet je steeds toestemming vragen? Checken ze je mobiel op wat je hebt gefotografeerd? Ik vind het een zeer interessant onderwerp… nu we er toch zijn, heb je daar nog intetessante horloges gespot?

1 like

Overal waar je mag komen mag je ook foto’s maken maar je komt dus ook alleen op plekken waar ze willen dat je ziet hoe fantastisch het land is. Als het niet mag zullen ze dat expliciet benoemen.

Ik was er in 2005 en toen was ik nog niet met horloges bezig, noch waren er smartphones. Er werd niet gecontroleerd wat je had gefotografeerd. Volgens mij had ik dat jaar zelfs nog fotorolletjes! Jeetje wat ben ik oud😱

5 likes

Valt wel mee, mijn eerste fototoestel had ook rolletjes… en ik ben pas 35 :slight_smile:

2 likes

Fotograferen van politie en soldaten werd niet op prijs gesteld en het fotograferen van het naast de reactoren gelegen politiebureau was verboden. Verder hebben we genoeg lopen grappen en doen. Geen probleem. :slight_smile:

Nee, en met mijn duffe harses 's ochtends helaas mijn Gruppo Gamma Divemaster vergeten voor wat gave foto’s.

3 likes

On topic:
Misschien is er nog een wijzer verborgen onder de minutenwijzer?
Uit de regels van waterpolo:
"De aanvallende ploeg heeft tijdens het balbezit 30 seconden om een schot op het doel te lossen. Als dit niet gebeurt gaat de bal naar de tegenpartij. "

Off topic:
Ik heb denk ik wel alle professionele DPRK docu’s verslonden (ook diverse interessante privéopnamen). Maar:

Hoe je ook over de walvisvangst denkt: Ik vind de suggestie van vergelijkbaarheid van de positie van Japan ten opzichte van Kim’s Martelimperium op de ethische ladder (extreem => edit:) behoorlijk bizar.

1 like

O, het was niet eens als vergelijking bedoeld hoor. Beiden zijn niet goed en oordelen dat iets belangrijker is doe ik ook niet. Ook daarover verschillen de meningen denk ik.

Het was meer bedoeld als nadenkpunt m.b.t. de redenen die je kunt bedenken waarom je een land vooral niet moet bezoeken. Gradaties waren voor mij niet aan de orde.

1 like

Sorry voor de kick, maar even ter informatie.

Wij hebben onze trip geboekt via: http://chernobyltime.com/en/

2 likes

No problemo!

Bedankt voor de tip! De trip was goed georganiseerd en de gids was goed?

Eens kijken of ik volgend jaar heen kan :slight_smile: :thumbsup:

1 like

Jep, wij waren zeer tevreden!

Met 6 man aangemeld. Kwamen bij enkele Tsjechen en Russen en zo in een prettig busje te zitten. De chauffeur en de gids waren Oekraïens. Al met al een mannetje of 12, geloof ik.

De gids was (in ons geval) een vlotte dame van, vermoedelijk, midden 30 die echt alles, maar dan ook ALLES wist van de ramp, het gebied, etc. Geen enkele vraag bleef onbeantwoord.

Van harte aanbevolen!

PS: eten is optioneel. Zelf eten meenemen is toegestaan. Neem in ieder geval voldoende water mee voor een uur of 8 (NB: het is ook veel lopen, dus ruim inschatten is aanbevolen).

1 like

Ze hebben het reisje nog gewoon in de aanbieding voor 2018 zie ik. Wie wil en durft…:slight_smile:

1 like