Project pre Bond .... help !

Hallo allemaal, zoals jullie kunnen zien ben ik gek van de Omega pre-bond, anders zou ik er dan ook
geen drie stuks van hebben :wink:

Toch zou ik graag een lederen band op één van deze willen maar NIET zoals de foto hieronder

Had gedacht aan het laten wegfreezen van de lugs tot een 18/20 mm bandwijdte,


wat denken jullie ?

Of vinden jullie dit een slecht idee ?
Graag wat ideeën over het hoe of wat.
Pb’s zijn ook welkom eventueel met een prijskaartje erbij om dit werk uit te voeren, :wink:
Nog een foto van de zijgaatjes,


indien nodig kan ik nog andere foto’s doorsturen

Bedankt alvast voor de input.

3 likes

Een onwijs slecht idee.

Laat dan een lederen band maken zoals op de foto. Dan verkracht je het horloge en het ontwerp niet en je kunt de stalen band blijven gebruiken.

4 likes

Ben je zeker dat je hem nooit meer wegdoet? Zo ja: gaat uw gang.

Zo nee: het horloge krijgt een sloopwaarde.

1 like

+1 wat @Drebin zegt. Volgens mij zijn we er uit…:wink:

2 likes

Pff wegslijpen en gaatjes boren voor de pushpins…
zoals @Drebin en @Utrecht2
Zou inderdaad een custom band laten maken door @ko of 1 van de andere bandenbazen hier op HF :+1:

1 like

Snap ik, maar zou niet sterk genoeg zijn volgens een bandenmaker.
Iemand ervaring mee ?

1 like

Niet met dit horloge, maar mijn Oris Aquis heeft ook zo’n vervelende bandaanzet. Hierbij werkt een koband echter prima. Ook bij sommige vintage Tissots zie ik lederen banden, dus zie het probleem niet.

1 like

Kan je even een foto posten, a.u.b

Nee joh, hoort gewoon niet.

Daarna kan je die verminkte stakkerd nooit meer in de wijzers kijken.

2 likes

Hij is in reparatie momenteel (niet om dat hij van de band is gedonderd :joy:), ik zal even in het archief kijken. Edit: gevonden:

2 likes

Maak anders een metalen adapter. Smalle kant past op de horloge kast, brede kant met een mooie 20mm (zo iets) band aanzet.

3 likes

Slechtste idee sinds tijden. Serieus.

2 likes

Kan je er geen lederen band op laten maken met een snug-fit metalen buisje er in? Deze zorgt voor de stevigheid.

Nou, dat is al geen slecht gedacht, kan ik wel es proberen, misschien eerst met een rubber bandje, bedankt @Chlorophyl

1 like

Misschien kun je een adapter laten frezen welke je op het horloge zet en verloopt naar een conventionele bandaanzet.

1 like

Het kan wel, moet je er enkel een metalen plaatje in verwerken.
Dat is natuurlijk niet eenvoudig maar er ziijn bandenmakers die dit kunnen. Zoals bijvoorbeeld Jacob straos in Spanje. Heb zelf twee van dergelijke banden van hem en zijn erg mooi/stevig. Dat voor een IWC. Dus net andersom qua vorm wat jij nodig hebt. Echter wel hetzelfde principe.

imagehttp://www.jacobstraps.com/weba/images/making-off/fabricacion-ingy-01.jpg

imagehttp://www.jacobstraps.com/weba/wrk/modelos/ingy-vac/ingy-vacuno01.jpg

Hij maakt er standaard geen voor jouw horloge, maar zou hem iig een mail sturen.
Zelf denk ik dat het niey heel mooi zal staan en het er uit zal zien als twee losse gedeeltes. Zijn op het forum wel voorbeelden te vinden van banden op een Oris gemaakt door Ko.

Hier alvast één link;

1 like

Was ietsje eerder mijn idee ook al :slight_smile:

Dat, zeker en bedankt voor deze geweldige tip :wink:
Indien er mensen zijn met deze ervaring en eventueel een foto, alvast bedankt.

Band zou zoiets moeten worden
Klein stukje breedte is 8,5 mm
Hoogte is 2,5 mm
Breedte band 22 mm