Rado only

Grappig, toen ik hem een jaar geleden aan bood had niemand interesse. Erg jammer, ik vind het een gaaf model! Geniet ervan!

1 like

Ik zag het inderdaad, bizar, want het horloge is het geld dat jij vroeg zeker waard. Ook zeer comfortabel, de comfortabelste die ik heb, en krasvrij en dus ook nog heel accuraat.

1 like

I know :scream:.

Dit is mijn tweede Rado Conway (zie ook hierboven), eentje uit begin jaren 80, met een prachtige petrol/bruine sunburst.

2 likes

Vooruit dan maar weer…plaatjes van mijn collectie RADO’s

Rado Slim

3 likes

Gaat wat mis hier

Deze wilde ik uploaden. Mooi apart merk, deze uit 1969 loopt nog perfect klokslag 12 s’nachts flipt de dag en datum om.

4 likes

Mooie horloges! Ook leuk om de verschillen in design te zien over de afgelopen decennia heen, van klassiek-vintage (60-70) naar futuristisch (90-00) weer terug naar minimalistisch-klassiek (10-heden) Geïnspireerd door dit topic heb ik een NA gemaakt van mijn nieuwe aanwinst, een echte late nineties design: NA: Rado Diastar Diamaster Chrono Maxi

4 likes

Even topic afstoffen… Erg blij met deze Rado, zit werkelijk als gegoten! Nog meer Rado liefhebbers of recente aanwinsten? :slightly_smiling_face:

8 likes

Rado krijgt veel te weinig waardering door veel horlogeliefhebbers, simpelweg omdat ze te ‘modern’ zijn. Ik zie ze als een soort Apple van de horlogemerken. Ze durven vooruit te denken en nieuwe weg in te slaan met materiaalkeuze en design. Ik ben er iig gek op!

Hierbij mijn collectie Rado:

10 likes

10 likes

Mooi met die opgelegde cijfers! Rado zou beter meer van die dingen maken ipv die keramische kasten :slight_smile: :+1:

Oneens. Nog meer van hetzelfde? Saaaai. De meeste horlogemerken hebben al modellen die erg op elkaar lijken. Genoeg keuze daarin. Net als de auto industrie blijven de merken die iets unieks toevoegen niet meer over. Allemaal eenheidsworst tegenwoordig.

Rado heeft ten minste iets unieks met haar keramiek en bovendien komt keer op keer naar voren dat deze het beste draagcomfort bieden en daarnaast het meest krasbestendig zijn. Maar het is een nichemarkt, dat klopt.

3 likes

Daar heb je zeker een punt, het heeft minder een eigen smoel. Ik heb helaas niets met die zwarte kasten, hoewel het deel is van het DNA van Rado. Maar Rado zit in de prijsklasse van Oris en Longines waar gerust nog wat concurrentie bij mag zijn in de traditionele horloges :slight_smile:

Klopt. Je moet er inderdaad van houden en omdat het apart is vinden veel mensen het even wennen of niet mooi. En dat is helemaal prima natuurlijk! Ik reed ook altijd Saab en daar had ik beetje hetzelfde gevoel bij.

1 like

Rado maakt (imo) prachtige en vooruitstrevende horloges. Welk merk is nou lang voor Rolex keramiek gaan gebruiken in de horlogerie? Ik ben er van overtuigd dat dit merk pas op lange termijn echt gewaardeerd zal worden door de grote massa als deze er achter gaat komen dat vintage keramische horloges nog steeds als nieuw uitzien.

Persoonlijk ben ik vooral weg van de Captain Cook en de Golden Horse series. Het enige wat mij er van weerhoudt om 1 van deze 2 modellen te kopen zijn de afmetingen: kleine uitvoeringen zijn echt TE klein en de grote echt TE groot voor het type horloge…

1 like


Ik heb de zilveren, vind Rado prachtig ik hoop er nog een paar te verzamelen

1 like

image
Deze staat ook op mijn shortlist…
Is er een beetje een aversie voor Swatch-producten?
Ik was vandaag eens gaan kijken naar een winkel in Brussel waar ze de Junghans-solars hebben en ik vond hem niet mooi… en deze dan weer wel… die autocarosserie-achtige kastvorm vind ik wel iets hebben. Het binnenwerk is blijkbaar maar gewoontjes, Swatch-bulkproductie, net genoeg Zwitserse onderdelen, maar geen grammetje teveel?

1 like

Deze heb ik vorige week nieuw gekocht in de quartz variant. Draagt heel lekker. Let er wel op dat ze op deze modellen geen AR gebruiken, dus het spiegelt we flink. Afwerking is wel fantastisch en erg bijzondere vloeiende kastvorm.

3 likes

Mijn collectie (en die van mijn lieve ga) waar ik heel blij mee ben (de eerste aankoop was in 1992 en nog steeds prima zonder enig probleem !!)

!)

7 likes