Re: nieuw horloge

Dag allen,

Na aanleiding van mijn eerdere bericht (over de zoektocht naar een nieuw horloge) heb ik enkele specificaties opgesteld:
Budget: <200 eu
Kleur: Zwart
Band: Leer (voorkeur)
Glas : Saffier (indien dit mogelijk is voor deze prijsklasse), hier ligt niet de hoogste prioriteit.
Chonograaf is een pre.
Geschikt voor zowel het dagelijks leven (school etc.) en nettere gelegenheden. (geen duikhorloge)
Ten slotte ben ik op zoek naar enige kwaliteit bij een horloge.

Mocht iemand suggesties hebben, laat het me weten.

B.v.d.

Dan Henry.

16 likes

Seikootje 5 natuurlijk… SNKL43K1

Klaar, graag gedaan topic kan dicht :grin:

seiko-snkl43k1-snkl43k1-8201148

Edit: oops chronograaf even doorzoeken nog dus :hugs:

2 likes

:point_up:t3: deze dus.
Of anders misschien eens kijken of er iets in het blauwe gedeelte staat. Staan zat goede horloges tussen.
Of misschien is een Vostok iets? Dan zit je qua prijs kwaliteit op een hele goede voldoende het moet alleen je smaak zijn.

1 like

:thinking:

Nee, dan liever de Dan Henry die hierboven wordt aangehaald en je ook zelf al noemt. Goedkoop, mooi en van enige kwaliteit vanwege het Seiko kwartsuurwerk.

2 likes

Heeft smoelboek of meteenschrijf soms een lek?
Het regent werkelijk 200 pieterman aanvragen.
Seiko heeft zijn marketing slecht voor elkaar zo te merken :grin:

2 likes

Ik zeg het niet vaak maar luister naar Han :joy:

1 like

Laat ik zeggen dat er een reden is dat alle foto’s van die dingen van boven genomen zijn. Het zijn echt heel erge dikkerdjes.

3 likes

200 piek en een lijstje aan eisen. Dan kan je niet te kieskeurig zijn :sunglasses:

3 likes

Geen wonder dat HanDavinci daar mee kwam :joy:

4 likes

10 jaar service interval, 200m waterdicht, uurwerk dat tegen een stootje kan. Voor 6 tientjes is er weinig te vinden dat robuuster is denk ik.

3 likes

2

1

4 likes

Nou, dat valt toch wel mee?

Door jouw schuld ga ik er nu op letten :angry:.

Deze foto postte ik gisteren in het “wat dragen we vandaag” topic.

2 likes

Mooie sokken!
Het is maar wat je gewend bent. Voor mij is dat 8mm hoge vintage meuk :yum:

Afwerking is goed hoor!

P.s.
Vergeleken bij die Fosh is het rommel natuurlijk.

5 likes

Ik zou ook voor die dikkert - de Han Denravincy - opteren. Mooi ding voor relatief weinâg, checkt bovendien alle doosjes van je wensenlijstje @Rick_S. Doen!

image

4 likes

Gekregen van de dames van kantoor voor mijn verjaardag. Die regenboogjes hebben dan weer met Spongebob te maken, maar dit alles uitleggen voert echt te ver. Ik draag ze voor de veiligheid zelden buitenshuis.

Vergeleken bij een FOSH (hoofdletters gvd! :face_with_symbols_over_mouth:) is alles rommel.

4 likes

Dan Henry, hou nou toch op!
Daar wil je niet deaud mee gevonden worden.
Nee, wat dat betreft kan je het beste deaud met een
gouwe trilhorloge worden gevonden.
Als ze je al vinden he? :grin:

2 likes

Dat zou ik ook niet doen. Als kind ging ik eens buitenspelen met een vriendje. Op mijn sokken. En toen zaten er dus allemaal gaten in. Dat is zonde en al helemaal als het een cadeautje was!

2 likes

Dat dus.

Ik heb weleens de neiging om op sokken iets in de vuilnis- of papierbak te gaan gooien. Moet ik niet doen.

Ik heb er sowieso een hekel aan als er rotzooi onder mijn voeten plakt. Vreselijk gevoel is dat.

1 like